Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regnskabsføring / bogholderi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa,

 

Er der nogle der har et godt på bud på en "lærebog" omkring regnskabsføring/bogholderi, fra amatør til ekspert niveau. Gerne med relation til C5)

 

Med venlig hilsen

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Afhængigt af hvordan du definerer ''ekspert-niveau'' vil jeg nok sige at
det er meget store krav at stille til én bog. En revisor  eller
bogholder (som vel kan betragtes som ekspert) har nok læst mere end en
bog for at komme dertil.

Men en bog jeg kan anbefale, som i hvert fald bringer dig et stykke af
vejen og giver god indsigt når man er på helt bar bund er "Få styr på
bøvlet", som kan købes hos Start&Vækst.

Alternativt ville jeg nok anbefale dig at tage på et kursus, hvor du
kan få fornemmelse og indsigt i de opgaver der er på området. Annette
fra Inloco Regnskab afholder løbende spændende kurser på området. Se
mere på www.regnskabsskolen.dk



De bedste hilsner og held og lykke,



Mads


Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Et bud kunne være "Regnskabslære enkeltfag"

Kan købes hos forlaget øknom www.oeknom.dk den bringer dig et stykke vej :-)

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Jeg har selv læst Regnskabslære - en grundbog (systemes økonomiserie), den er forholdsvis nem at forstå og beskriver meget godt hvordan man skal bogføre i konkrete situationer..

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det helt basale med hensyn til debit/kredit osv. kan læres ved hjælp af alle mulige kurser og lærebøger, og den grundviden, du her skal have, er den samme uanset hvilket regnskabsprogram, du vælger at bruge. C5 er ikke det nemmeste program at bruge, hvis man ikke har en solid grundviden, og det er endnu vanskeligere at sætte op selv, men det kan lade sig gøre.

Har du købt C5, så er der, efter min mening, en god lærebog om C5 fra Teknisk Forlag. Den er skrevet af Anny Reitz, og du kan da starte med at låne den på Biblioteket, og så senere købe den, hvis du finder den interessant. Desuden er der i C5 en ganske udmærket hjælpefunktion, som kommer frem ved at trykke F1.


Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa

 

Jeg vil nok mene, at C5 er rimelig hidsig opsætningsæssigt at starte med, hvis man er grøn i regnskab. Der er masser af muligheder for læreboger og kurser - men du kommer hurtigt i problemer med dine finansafstemninger, hvis din C5 ikke er sat korrekt op fra starten.

 

Så hvis du ikke allerede er der, så få hjælp til opsætningen af C5, og så begynd at studere dine bøger, når du bogfører derudaf - men få den opsætning på plads først og få råd og vejledning til udnyttelse af de funktioner, som C5 indeholder - der er meget tid at spare, hvis opsætning er rigtig tænkt fra starten af - og mange timer brugt på fejl rettelse, hvis det ikke er tilfældet.

 

Sidste råd jeg vil give er at lave en gennemtænkt kontoplan før du begynder. Du hænger på din kontoplan meget længe og det er ekstremt besværtligt at lave den helt om senere, så din kontoplan skal tage udgangspunkt i din nuværende situationog - og i den grad være forberedt til de eventyr, som du eventuelt bevæger dig ud i.

 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)