Hej her er mine erfaringer.
Jeg driver selv flere webshops og med overvågning på flere 1000 søgeord.
Jeg gør normalt ikke meget i backlinks generelt, men har dog altid toppladseringer.
Efter pinguin updaten er resultatet næsten uændret, kun med et lille bitte minus på søgeorderne.
Salget er stadigt stigende på alle shops.
Faktisk kører disse shop rigtigt godt og upåvirket, de er lavet efter egne seo erfaringer og
seosælger som spotter vores side, fortæller vi kunne få mere salg, ved at få dem optimeret.
Godt så -:), det har vi så også prøvet.
Vores Seooptimeret shop
Dog kører jeg en shop, hvor jeg følger de anbefalet seo metoder fra forskellige kendte seo experter.
Der er brugt meget tid på seo / backlinks siden 2009 frem til idag.
Denne ene shop er til gengæld faldet i toppladser og er også rykket frem på pladser som lå langt bagude i google.
Salget er faldende på denne shop siden panda update og fornemmere mere fald efter pinguin update.
Det skal dog siges, den søgeoptimeret siden har være givtigt og siden panda update er det gået ned af bakke.
pinguin updaten, er stadig så ny og afventer et håb om der skulle komme stigning i salg aligevel til efteråret, for den har fået løft på søgeord men desvære også tabt en del 1 pladser og de kan tydeligt mærkes i salget fortiden.
De tabte 1. pladser går til de store firmakoncerner, som kun har et lille bitte udvalg produkter.
Mine erfaringer .
1. Backlinks har meget mindre betydning idag.
2. tags <h1> <b> osv. er også nedprioteret, men er stadig væsenlig i en sides opbygning hvis man vil priotere søgeorderne selv.
3. Bouncerate har større betydning idag, en slags bruger godkendelse, så valg af rigtige søgeord på siden er mere vigtigt. (Det er fra Panda updaten)
4. 301 redirect af domæner, som seo har også mindre betydning idag.
5. Websidens indhold vægtes mere og mindre på ankertekst