Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Penguin - Opsamling af erfaringer

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi er skøjtet op og ned efter pingvinen, og har ikke særlig mange erfaringer indtil videre.

Det mest åbenlyse er at resultaterne der kommer frem i Google, er utrolig dårlige i forhold til tidligere. Flere af vores konkurrenter er også røget ned, hvorimod ligegyldige sider som intet har med søgningen at gøre, er kommet frem. Jeg tror simpelthen der kommer en opdatering som får det hele lidt mere tilbage til normalen, fordi de sider som er blevet ramt har ikke fortjent det i mine øjne - hverken os selv eller konkurrenterne.

Jeg er godt klar over denne opdatering ikke har handlet om bedre søgeresultater, men derimod at straffe de folk som "fortjener det". Jeg er bare overbevist om de har ramt en masse forkerte.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Thomas Frost:

Thomas Sørensen:
Det er da netop hvad du kan. Brug 50 USD på fiverr.com og du kan sende langt de fleste konkurrenter ud af top 1000.

Det er igen meget forsimplet og ikke sandt. Det er åbnet op for muligheder omkring negativ SEO, men det er LANGT fra så simpelt som du igen stiller det op.

Thomas, tak fordi du deltager i debatten her! Yes

Thomas Frost er nok en af de danskere, som har brugt aller mest tid på at analysere i dybden på Pingvin-ramte sites og det modsatte. Så når Thomas skriver om sine bedste gæt angående pingvinen, lytter jeg og mange andre godt efter. :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Anders Saugstrup:
Thomas Frost er nok en af de danskere, som har brugt aller mest tid på at analysere i dybden på Pingvin-ramte sites og det modsatte. Så når Thomas skriver om sine bedste gæt angående pingvinen, lytter jeg og mange andre godt efter. :-)
Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:

Det mest åbenlyse er at resultaterne der kommer frem i Google, er utrolig dårlige i forhold til tidligere. Flere af vores konkurrenter er også røget ned, hvorimod ligegyldige sider som intet har med søgningen at gøre, er kommet frem. Jeg tror simpelthen der kommer en opdatering som får det hele lidt mere tilbage til normalen, fordi de sider som er blevet ramt har ikke fortjent det i mine øjne - hverken os selv eller konkurrenterne.

Jeg er godt klar over denne opdatering ikke har handlet om bedre søgeresultater, men derimod at straffe de folk som "fortjener det". Jeg er bare overbevist om de har ramt en masse forkerte.

Jeg tror at vi er mange, som sidder med samme fornemmelse som dig, Lars.

På den anden side holder Google jo igen og igen fast i at deres data viser at brugerne er blevet mere tilfredse med søgeresultaterne efter opdateringen. Det er svært at sige hvad der er røgslør og hvad der er reelt. Vi bliver forhåbentlig snart klogere på det. :)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Penguin Filteret er i øvrigt kørt igen nu. Lad os se de nærmeste dage, om der sker nogle ændringer: 

http://www.amino.dk/forums/t/162909.aspx

Som jeg skriver i en kommentar deri tråden:

Det er vigtigt at lægge mærke til at han ikke skriver at algoritmen er opdateret.

Jeg gætter på at det han skriver betyder noget andet primært:

At Penguin filteret igen er kørt igennem indekset. (Pingvinen fungerer ifølge Matt Cutts på samme måde som Pandaen - det er et filter som trækkens gennem indekset med mellemrum se mere her).

Vær opmærksom på:

  • At det kan tage nogle dage inden vi ser den fulde effekt og eventuelle ændringer.
  • At de ændringer du lavede på dit site og for din linkprofil for 1 uge siden måske ikke har effekt her. Google kører jo diverse tests og checks osv inden ændringer slippes løs. Så det kan sagtens tænkes at kun ændringer der er sket for fx mere end 2 uger siden er "med".

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan og vil aldrig kunne ødelægge websites mad SPAM LINKS   for så er ingen hjemmesider sikker mere   jeg har CPU POWER og RAM nok til al lave ca 200.000 link per  min via XRumer 8.0

så det vil ikke tage mig lang tid og SPAMME alle Jeres hjemmesider til  med SPAM LINKS

Og tænk på alle den som også kan  lave spam links på nette --  der er  tusindvis   som kan lave LINKS

det vil sige alle de mennesker kan ødelægge dit og mit websites bare ved og lave links    ????   not




så den går nok ikke vel   ---  det vil  sige jeg skal bare start med at Spamme links  og så vinder jeg    ????  not

håber i kan forstå min pointe   -    {:)-|-<       

NOT CYBER WAR  ---  BUT --- LINK  WAR       .-)

Nikolas D



Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er gået fra pos 10 på 'håndvægte' til slet ikke at ranke, det er nok på grund af en for alsidig linkprofil, det skete for et par dage siden.

Lige præcis den underside har kun haft links fra min signatur.

Hovedsiden som har links fra amino og en masse andre er gået op fra 4. til 3 på fitness udstyr

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den der pingvin  --  UPDATE --   køre ikke rigtig  for USA GOOGLE der er så mange fejl efter den UPDATE

Jeg tror det handler  - OM  USA PENGE  .-)  og  ikke Søgeresultater :-(

man skal bare lave en update som ryster alle websider det vil sige nogle ikke alle  websider -   via algoritmer.

hjmemesider som har være på side 1 i mange år falder lige pludselig tilbage eller er hele væk,   hvis det var dit levebrød,   hvad gør du så ????

måske køber du ADWORDS  --   Tænk på gogole som et stort amerikansk firma og ikke som en søgemaskine-    

så ved du hvad google Pingvin update i virkelighed er -  Penge og mange PENGE til  GOOGLE.COM - USA


prøv nu og se facebook´s/NASDAQ Stock Market - lille aktie trylleri   -   GO USA make more money  i krisetiden

USA skal have penge og de tager fra alle også europæer -  som dig og mig

Tænk i 1950 spiste vi kartofler i danmark / europa og i USA  kørte de V8 cadillac og hørte Elvis og Rock 'n' Roll & Swing? Swing  

men sådanne er det vel og være supermagt ( $$$$ )  ???

Dette er ikke ment som et hed mod google.com  eller USA     det er blot  oplysning -

man kan jo sige at    uden USA var der ikke internet og Den Første mand på Månen :-)

De har patentDNS system og IP adresser  -   så det bliver lidt svært og få et domænenavn uden USA er med indover.

De har magt til at fjerne et helt land fra internet på 1 time hvis de ville. via DNS og IP routing

Nikolas D

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:

Er gået fra pos 10 på 'håndvægte' til slet ikke at ranke, det er nok på grund af en for alsidig linkprofil, det skete for et par dage siden.

Lige præcis den underside har kun haft links fra min signatur.

Hovedsiden som har links fra amino og en masse andre er gået op fra 4. til 3 på fitness udstyr

rettelse: ligger på position 293 med håndvægte :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)