Synes du det er et godt forslag at hænge folk ud i et offenligt forum? hvem er du? satan?
At kalde hende for satan er nok lige i overkanten. Hun er jo bare frustreret over at blive svindlet, så det var nok en bedre ide at forklare hende pænt at den foreslåede løsning ikke er lovlig.
Jeg vil starte med at sige at jeg ikke selv har en webshop. Men jeg er flere gange stødt på personer på Amino som er blevet svindlet og som foreslår gabestok metoden, som jo altså ikke er lovlig.
Jeg vil derfor komme med mit forslag, som I så selv kan vurdere om det kan bruges:
Charlotte, jeg foreslår dig at finde andre webshop ejere som har samme frustrationer. I skal danne en gruppe hvor alle skal bidrage med et bestemt beløb for at være med.
- Først laver I brainstorm over alle de mulige løsningsforslag.
- Derefter bruger I det indsamlede beløb på en god advokat som gennemgår alle jeres ideer og som kan rådgive jer i hvad der er lovligt.
En brainstorm ide kunne være at I laver et lukket forum hvor I deler viden om svindlere. For at få adgang skal man indbetale til den fælles pulje, samt være verificeret i hoved og røv. Dvs. at der skal tjekkes op på CVR, tlf, navn, adresse osv., så det ikke er alle og en hver der kan få adgang til dataene. Om dette er lovligt aner jeg ikke, men jeg er ikke overbevist om at det er. Derfor er det vigtigt at en advokat gennemgår alle jeres ideer, så I ikke opstarter noget ulovligt.
Mit indtryk er at mange webshop ejere står med dette problem og ingen endnu har fundet en løsning. Hvis I alle går sammen og samler jeres kræfter, så burde det være muligt at finde en lovlig løsning som kan dæmme op for svindlerne.