Air har SSD og er tyndere osv. SSD trækker meget op for mig.
Hvad er SSD?
Og hvis jeg skal bruge en computer kun til at skrive på, og arbejde med mine mange affiliate sider (wordpress) - hvilken er så bedst for mig? Pro eller Air?
SSD er en erstatning for en harddisk, men den arbejder langt hurtigere. Det vil sige, computeren starter hurtigt, programmer starter hurtigere. Og det kan mærkes - tro mig.
Der hvor Pro er en fordel er ved tunge programmer, da den har flere kræfter.
I dit tilfælde vil jeg uden tvivl sige Air, i og med du ikke skal bruge en masse kræfter. Du vil nok nærmere foretrække, at alt går hurtigt.
Macbook Pro (Den nye Retina): Arbejdshest med relativt langsom (ala PC) normal brug, men til gengæld kan den trække ekstremt tunge læs og er genial til grafisk arbejde og egentlig nok også spil. Til gengæld er den meget, meget dyr og vil IKKE egne sig til simple opgaver som internet-baserede opgaver eller alle former for programmer der ikke trækker store mænger RAM / CPU
Macbook Air (De nye med større processor/grafikkort): Efterhånden så tilpas kraftig med fire udmærkede GB ram og ny processor at den kan klare selv relativt tunge opgaver. Ikke desto mindre er den dog lavet til at være hurtig og har i teorien ikke nogen "vente-tid" når man skal bruge noget fra dens drev da SSD klarer alt i løbet af et splitsekund. EGNET til lette opgaver som skole-arbejde eller normalt arbejde som ikke kræver grafisk, spil eller andet krævende, og den er i øvrigt super let.
Det er synd at kalde den nye MBP Retina for langsom. Den har også SSD som Air'en, LANGT bedre processor og hurtigere RAM samt grafikkort. Den nye MBP er umiddelbart en af de kraftigste (og hurtigste) bærbare computer på markedet pt. Nåh jo, opstartstiden er i gennemsnit omkring 17 sek fra slukket tilstand. Tag et kig her: http://mobile.theverge.com/2012/6/13/3082649/macbook-pro-review-retina-display-15-inch