Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook Air VS Macbook pro - hvad anbefaler du?

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jonasjaco:

Ja, jeg er i øvrigt ganske enig i, at hvis man køber ny Mac inden lanceringen af den nye Pro, så vil en air være det bedste valg.

Nu har jeg en Air, og venter på den nye Pro som jeg regner med at købe i stedet. Så hvis Casper kan vente så vælg Pro

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:18

Jeg har ikke nogle Macbook Pro, da jeg har en iMac derhjemme. Men til studie, har jeg en Macbook Air. Jeg er godt nok glad for den. Den fylder intet, vejer intet, holder strøm en hel dag, dejlig at arbejde med, hurtig og jeg kunne blive ved.

Jeg bruger den så også udelukkende til studie lige pt. Men har også haft brugt den, når jeg har været på hoteller og overnatte, men der er jeg begyndt at tage iPad'en med i stedet for. Så jeg kan godt anbefale en Macbook Air.

Men overvejer at købe en Macbook Pro, når de nye kommer, og så kan kæresten jo få min Macbook Air. Men nu må vi se. For et par måneder siden, kom hun ved et uheld til at tabe en kop varm kakao, godt nok 2 meter fra computeren, men det var en glat overflade på bordet, så det røg lige ind i computeren og så var en færdig, men havde heldigvis en udvidet elektronikforsikring, som dækkede det, så jeg fik en sprit ny. Så nu må hun ikke drikke i nærheden af den :P

Men hvis du ikke har behov for særlig meget plads, eller har mulighed for et usb-stick eller andet. Så til dine behov, havde jeg 100% valgt en Macbook Air. :-) Fantastisk computer.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 09:21

Jeg stod i samme dilemma tilbage i august og valget blev Air. 

Macbook pro er en lidt kraftigere computer men jeg fandt ud af det ikke var nødvendigt for mig med den ekstra power da jeg kun bruger min computer til arbejde fra og i flere tests er air også blevet rost for hvor hurtig den er og at den fx kan åbne krævende programmer som adobe programmer(4 sek). 

Så jeg kom frem til den konklusion at det var unødvendigt med macbook pro...

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Kristoffer Hjerrild:

Jeg stod i samme dilemma tilbage i august og valget blev Air. 

Macbook pro er en lidt kraftigere computer men jeg fandt ud af det ikke var nødvendigt for mig med den ekstra power da jeg kun bruger min computer til arbejde fra og i flere tests er air også blevet rost for hvor hurtig den er og at den fx kan åbne krævende programmer som adobe programmer(4 sek). 

Så jeg kom frem til den konklusion at det var unødvendigt med macbook pro...

Men hvorfor så ''nøjes'' med Macbook Air, når Pro'en er lidt billigere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Har lige et par spørgsmål.

Sådan som jeg ser det så vil de komme til at ligge i nogenlunde samme prisleje, og hvis vi antager at de kommer til at koste det samme - hvorfor så kun vælge en Air, når mange af jer omtaler at Pro'en er den smule bedre + den eventuelt får retina skærm.

Hvilken er hurtigst til at starte op?
Hvad er batteritiden på dem? 

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 20:35

Hvordan fik du mit efternavn til Uldum? 

Ja jeg mener seriøst at der ikke er nogen grund til at købe overkill. Hvis MBP får SSD bliver Air logisk nok den billigste, så under alle omstændigheder ser jeg ingen ide i det? :)

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 20:40

Pro er en arbejdshest,

Air er sprinteren. Du kan ikke lave videoredigering på Air men du browser langt hurtigere osv. 

Næste generation har begge formentlig både Retina og SSD (Måske ikke Retina på Air dog, da det er mest eftertragtet på Pro for grafikkerne), hvilket betyder at Pro med al sandsynlighed vil blive dyrere end Air. Så under alle omstændigheder er det smart at købe Air hvis du ikke får brug for en arbejdshest.

Batteritiden er stort set det samme hvis du bruger dem lige let (men det gør man jo så sjældent på en Pro), mens opstartstiden er stort set ikke eksisterende på Air fordi den netop har SSD og dermed ikke rigtig har nogen opstartstid. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 22:29

Kristian Ullum.

Man kan godt redigere video osv på air. Jeg sidder selv og har lavet mange videoer. Samt kan den trække alle programmer. Det eneste der sker er at din blæser gasser lidt op men ellers intet andet

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 22:55

Okay, endnu bedre så! Men taler du om "rigtig" software som AE? For så er jeg da godtnok imponeret... Air under alle omstændigheder ;) 

Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Oct 11
Skrevet kl. 23:00

Jeg har så final Cut, men det vel nogenlunde det samme

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)