Hvis en polak kan leve i Danmark til 100,- i timen, hvorfor kan en håndværker så ikke? Jeg kender da adskillige folk der arbejder i blandt andet supermarkeder til 100,- i timen. Og de lever da fint?
Det er fri konkurrence. -----------------------------------------------------------------------------
1. Nu er der ikke rigtig nogen polakker der sidder med en husleje som danske håndværkere gør, og er rimmelig sikker på at danske håndværkere ikke har lyst til at flytte ud i et kolonihavehus eller lign. og bo . De danske håndværkere har udgifter til pasning af børn osv osv. Til nogle helt andre priser end polakkerne.
2. Vi kan jo ikke alle sammen arbejde i et supermarked!!!!! Og dem som tjener 100 kr i timen har med sikkerhed ikke stået 4 år i lære for at blive uddannet til kasse assistent, det er ufaglærte det gør det. Og jeg skal helt sikkert ikke have en elektriker til og lave noget EL hvis vi dropper uddannelsen og kun bruger ufaglærte. Fordi der er sku da ingen der står 4 år i lære for at få 100 kr i timen. Eller jo det vi da godt gøre, men så skal et B&O fjernsyn kun koste 20000 kr for det dyreste og benzinen 4 kr. Er der realistisk?
Men brug nu endelig bare løs af udenlandsk arbejdskraft, så vi kan få fyret alle de danske håndværkere og gerne i alle andre job også, så vi får større udgifter til det offentlige for der har vi jo masser af penge!!! Eller.......Og det sætter helt sikkert hjulene igang herhjemme at vi sender vores penge til udlandet. De danske butikker får da helt sikkert en hel masse ud af, at det er polakkerne eller andre udenlandske arbejdere der tjener pengene og ikke danskerne.
Med det er da tankevækkende at når danske kunder skal spare skal det helst være sort. Da den udenlandske håndværker, der ikke betaler skat, moms m.m. og ikke står i RUF har forholdsvis frie hænder. Og med disse forudsætninger har gode konkurrencevilkår. Og stort set umulig at retsforfølge, både med hensyn til forbrugeren men også for staten Danmark
Og hvad så når det går galt ?
Så er den udenlandske håndværker over alle bjerge. Og hvad hjælper reklamtioner ? man kan risikere og blive hængt op på ulovlig beboelse.
Men ”historierne” med de ”billige” udenlandske håndværkere skal nok dukke op som her Det Hitter
Her er det Ungaren Peter Kovacs fra ”malerfirmaet” AltMaler med domicil i Brønshøj.
Hvorfor udvikler Linas tilbud sig altid sådan her? Så lad hende dog reklamere for sine ydelser uden, at hun skal høre på alle mulige dobbeltmoralske holdninger...
Hvis man er idiot, når man benytter udenlandsk arbejdskraft, så er man vel også idiot, hvis man køber udenlandske produkter eller services. Eller handler i en udenlandsk shop eller lignende...
Anyway så lad hende dog reklamere i fred... Det er 714 gang at det ender sådan her...
Amen til det. Hvis man ikke kan klare konkurrencen skulle man sgu nok overveje branchevalg eller tage sig sammen og levere noget som ingen til laverer timeløn kan levere.
Jeg har faktisk en del autoriserede vvs og el mand der er danskere? De har en del jobs men de kunne bruge endnu mere og de arbejder gerne for 150 kr i timen,udlandske håndværker har jeg også, de bor her alligevel i landet det er ikke noget jeg selv importerer kun p.g af de jobs jeg kan give dem. De har deres børn og koner her og ja de kan faktisk leve for 100 kr i timen+ ferie penge + pension.
De østeuropæiske arbejdere skal hele vejen til Danmark for at kunne give os en billig pris. I min branche (IT) behøver man ikke en gang at sende Inderne til Danmark, det kan simpelthen klares over nettet.
Må vi heller ikke købe vores tøj der er produceret i østen eller skal vi gå til en god dansk skrædder? (så tror jeg kun at jeg ville få nyt tøj en gang hver 3. år - og kun et sæt).
Hvordan kan det være at håndværkere har svært ved at forstå at vi lever i en ny verden? Tror i selv at der kommer mindre eller mere konkurrence inden for de kommende år som grænser nedbrydes og Euroland flytter tættere og tættere på?
I stedet for at brokke jer skulle I heller se hvordan I som håndværkere kan overleve mere end 1-3 år ud i fremtiden og i stedet fokusere på at overleve som branche i Danmark.
Hør nu her det er ikke de udenlandske håndværkere der er problemet. Det er det faktum at produktiviteten blandt håndværkere i forhold til f.eks. IT branchen har stået stille. Det betyder at relativt til den danske håndværker er den polske ofte mere konkurrencedygtig og det er der kun byggesektorens egen skyld. I IT branchen stiger produktiviteten hvert år og den pris du giver for et produkt falder år efter år hvilket betyder at det er så profitabelt at der er job til danskere, indere og alt hvad der ellers kan skrive 2 linjer sammenhængende kode fordi industrien skriger på folk med de rigtige kompetencer. I byggeriget er priserne på at bygge i Danmark ikke faldet fordi byggeriget er aldrig før blevet udsat for rigtig global konkurrence og nu piver alle fordi det syndes det er uretfærdigt men det er JER der ikke har passet jeres arbejde og sikret jer at i er effektive nok. Hvis ikke der er job i den sektor man er i så må man søge til en anden sektor. Det er sådan det virker for alle andre og det er sådan det nu også er begyndt at virke for byggeriget.
Tråden her er oprettet i "Jeg har et godt tilbud til dig".
Det er en salgstråd - ikke et oplæg til debat om håndværkeres eller andres nationalitet eller timeløn.
De, som vil debatere håndværkeres timeløn eller nationalitet bedes gøre det i en tråd beregnet til det emne.
Opklarende spørgsmål fra interesserede i forhold til tilbuddet er velkomne.
Lina er PLUS medlem og har ret til at poste tilbud på Amino, lige som alle andre PLUS medlemmer.
Vi vil ikke tolerere flere forsøg på at spolere hendes salgs- og tilbudstråde.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn