Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige håndværker kører videre, hvad vil du give for en håndværker?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

NY:
Jeg synes virkelig ikke dit sprogbrug er særligt pænt.

Tjo jeg synes bare det er syndt for de pisse dygtige håndværkere som er arbejdsløse fordi en polakker kan gøre et halvt så godt job..

Og nu er der altså forskel på at udføre et stykke håndværk frem for at scanne vare i netto. Du modarbejder det danske samfund, jeg stopper debatten her da du ikke kan indse det.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:43 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Sjovt som i kaster med 1 stjerner rundt om jer.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:44 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da noget af nogle holdninger der kommer til udtryk i tråden skal jeg love for.

Hvis jeg skulle have lavet et alm stykke ukompliceret håndværkerarbejde ville jeg ikke tøve med at bruge udenlandsk arbejdskraft forudsat at papirene er i orden fra vedkommende udbyder. Ved mere komplicerede opgaver ville jeg nok vælge en jeg kan kommunikere fejlfrit med. Desuagtet betragter jeg mig hverken som en idiot eller som en skidt karl med landsskadelig virksomhed i almindelighed..

Jeg skal ikke kunne sige om udenlandske håndværkere sjusker mere end andre men jeg ved i hvert fald at der også blandt danske håndværkere går nogle rundt som burde have en skidt smag i munden. Om generaliseringen holder ved jeg som sagt ikke..

Selvfølgelig kan en dansk håndværker leve for mindre end 300 kr. i timen (eller hvad timelønnen nu var oppe på i KBH i tiden indtil finanskrisens kommen). Det går i hvert fald ok at leve for mindre når det er sort ((-:

/Banditten

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:44 | Låst

Ja og der er sikkert programmøre i asien der kan leve for 1 doller i timer hvor jeg trods alt skal have lidt mere :) Der er fri konkurrence og hvis man vil have en høj løn må man sikre sig at man er det værd. Nogen kan konkurer på kvalitet og andre må så konkurrere på pris det er der som sådan ikke noget forkert i. Det er kun gamle sure fagforeningsfolk der mener det er et problem. Jeg fatter helt ærligt ikke at der er folk der altid argumentere for at man skal købe alt til den dyre pris bare fordi det var det man gjorde i gamle dage. Jeg syndes at det er fedt at de mange polske håndværkere kan sende penge hjem og derved skabe velstand til deres familier. Så længe de betaler skat og at arbejdsgiver holder det de lover dem så har jeg svært ved at se problemet.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:46 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Emil Engholm:

Sjovt som i kaster med 1 stjerner rundt om jer.

Jeg vil lige pointere, at jeg ikke har smidt en eneste. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:50 | Låst

Emil Engholm:
Tjo jeg synes bare det er syndt for de pisse dygtige håndværkere som er arbejdsløse fordi en polakker kan gøre et halvt så godt job..

Jeg forstår godt du er påvirket af situationen, i og med du selv er håndværker. Det fungerer bare ikke at overføre "skurvognssnakken" direkte til Amino :-). Jeg synes det er noget pjat at sige, at en dansk håndværker pr. automatik leverere kvalitet, og omvendt at en polsk håndværker leverer lort. Personligt synes jeg et frit marked er den mest fair løsning for både udbydere og kunder, og jeg har svært ved at se hvordan man kan argumenterer i mod dette.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:54 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emil Engholm:
Folk der bruger udlandske håndværkere såsom polakkere, synes jeg er nogle grove idioter.

Hej Emil,

Der er ingen acceptabel grund for at kalde andre for "idioter", Amino er et debatforum hvor der er højt til loftet. Men det er nødvendigt at debatten holder sig til emnet og ikke går over i personangreb og personfnidder.

Derfor vil jeg bede dig om at stoppe med at kalde de andre debattører for navne, og i stedet holde dig til at debattere emnet.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:58 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Emil Engholm:
Folk der bruger udlandske håndværkere såsom polakkere, synes jeg er nogle grove idioter. Det er svineri mod danmark og vores fremtidig samfund.

Hvis vi skal til at dømme folk der køber billigt fordi det er dårligt for Danmark og samfundet, så kunne vi jo ikke lave ret meget andet.

Vi kender det jo selv fra vores egen branche, hvor vi heller ikke kan følge med på priserne. Det gælder især telefoner, og nu også reparationer. Vi ved godt hvorfor, og Skat ved heldigvis hvorfor. Det betyder også at der bliver lukket nogle konkurrenter en gang i mellem, men i det store billede gør det ikke rigtigt nogen forskel. Det kan godt være at de fryser en konto med et par millioner her og der, men det ændrer ikke på at statskassen bliver snydt for minimum et 3 cifret million beløb. Og sandsynligvis skal beløbet nok gøres op i mia. (Getmore sagen alene, er tilsyneladende et 3-cifret mio. beløb)

Jeg går også ud fra at kunderne kan regne ud hvorfor der kan være så stor prisforskelle på nogle ting, men de vælger alligevel at handle der hvor det er billigst. Og selvom det rammer os, har jeg svært ved at fortænke dem i det. Hvorfor skulle man betale mere end højst nødvendigt. Det kan selvfølgelig give nogle udfordringer hvis ens produkt går i stykker, og virksomheden an har købt det af ikke eksisterer længere. Men det er selvfølgelig den risiko man løber, når man vil spare nogle hundrede kroner. Det kan opfattes sarkastisk, men jeg mener det faktisk. Jeg kan ikke fortænke dem i at spare de penge. Slet ikke som tiderne er i øjeblikket.

Til gengæld gider jeg så ikke at høre dem hyle over at der er lang ventetid på operationer, at skolerne og ældreplejen stinker, osv. osv. Det giver trods alt sig selv at hvis folk ikke har lyst til at spytte penge i den kasse der skal betale for de ting, er der ikke råd til dem :o)

Det var en afsporing af debatten, det beklager jeg. Men jeg bryder mig ikke om at man sviner folk der sparer på pengene til på den måde.

Jeg ville aldrig selv benytte mig af en udenlandsk håndværker, for jeg har set hvad mange af dem kan, og især hvad de ikke kan. Men jeg respekterer at der er nogen der sætter økonomi over kvalitet, og det burde du også. Du ender alligevel bare med mavesår hvis du bekymrer dig for meget om den slags :o)

Og alt andet lige er det jo et godt tilbud, at man selv kan bestemme timelønnen til sin håndværker..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:14 | Låst

Jeg er meget enig i "igang". Hvorfor skulle man give mere end højest nødvendigt for at få udført noget arbejde? Hvis man vurderer, at det personen kan levere er godt i forhold til prisen, er det vel helt fair, at man vælger den person? Det er jo som nævnt fri konkurrence - og min holdning er, at hvis man brokker sig over andre tager arbejdet fra en (såfremt de følger lovene mht. skat/moms), så er det fordi, man ikke selv tilbyder et konkurrencedygtigt produkt (pris/kvalitet). Hvis man gjorde det, ville man have kunder.

Jeg gætter på, at du også mener at jeg er en idiot eller noget i den retning, fordi jeg sælger langt billigere hjemmesider end uddannede folk, og dermed tager noget af arbejdet fra dem? Jeg er fuldt ud dansker og følger alle love... men blot fordi jeg er ung, ikke har en arbejdsrelevant uddannelse, kun har få referencer og samtidig kan acceptere en ganske fin løn (man behøver ikke have 900/t...), kan jeg levere det billigere.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 23:17 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Emil @ Sjovt som i kaster med 1 stjerner rundt om jer.

Hvorfor mon Emil ?

Du kan jo begynde med at læse dine egne groft generaliserende og nedladende kommentarer :)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)