Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger DU paypal når du handler ?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke lige se problemet, jeg betaler med visa igennem paypal, jeg indbetaler da ikke penge til min konto.

om jeg betaler med mit visa igennem paypal eller nets, det mærker jeg ikke meget til.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har intet imod at bruge Paypal og bruger det også ofte.

Jeg ville selvfølgelig altid skære paypal-ledet væk og bruge betalingskort direkte hvis dette er muligt, men hvis der ikke tages imod betalingskort, så har jeg intet imod at bruge paypal. Så besværligt er det altså faktisk ikke!

Da Paypal er gratis at oprette er der mange scam webshops der bruger dette. Så hvis webshoppen kun bruger paypal, tjekker jeg altid lige hvor troværdig webshoppen er og kører den igennem trustpilot osv. Men samtidigt ved jeg godt hvor dyrt det er at have betalingskort, så så længe at webshoppen er troværdig nok, har jeg intet imod at skulle bruge paypal.. :)

- Marco Poul

Fra Søndre Strømfjord
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Onlineauktionen.dk Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Vil gerne bidrage med min erfaring.

Jeg bruger KUN Paypal, seriøst eller useriøst, bidrager ikke til en dårlig nattesøvn. Man kan benytte stortset alle kort via Paypal. Det koster minimalt, gratis at have og er en rigtig god konkurrent til Nets/PBS, som jeg har brugt igennem 7 år og som jeg stadig ikke kan forstå kan sidde "alene" på magten i Danmark. Jeg har afmeldt Nets og kommer ikke til at bruge dem igen, da de simpelthen er for dyre.

Paypal er ikke så udbredt i Danmark (endnu), men er ret sikker på at det kommer inden for kort tid når dba.dk og bilbasen (eBay-ejet) begynder at reklamere med deres Paypal betalingsmuligheder, netop for at tage kunder fra Nets, Swedbank og de andre få som tilbyder en betalingsaftale på dansk jord.

Alt godt fremover Cool

Venlig hilsen
Martin Holmstrøm
www.onlineauktionen.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

shopKONRAD.dk:
Det er korrekt man kan betale med paypal også uden at oprette en konto hos dem. Dog skal man så udfylde navn, adresse og 117 andre ting i fbm. betaling. Disse oplysninger har man OGSÅ lige indtastet der hvor man skal købe varen, til leveringsadressen osv.

Det er nu ikke helt rigtigt
Hvordan kunden oplever paypal når man går til kassen afhænger af hvilken type integration webshoppen har valgt at benytte.
Hvis man vælger den rigtige type konto hos Paypal og det rigtige modul på sin webshop så vil oplevelsen og den mængde data der skal indtastes ved "kassen" ikke være anderledes end når man f.eks. vælger nets eller andre.

At fravælge en dansk webshop pga. at dens valg af betalingsløsning synes jeg er lidt dobbeltmoralsk for en iværksætter. Bare fordi en webshop har en lav omsætning eller måske en god omsætning men med lav indtjening gør den da ikke mindre seriøs, og så er det da fuldt forståeligt at der vælges en "billig" betalingsløsning.

Eksempelvis så har jeg ikke et (Visa)Dankort, men derimod udelukkende et Mastercard. Det betyder at der er butikker hvor jeg ikke kan betale med kort fordi de udelukkende tager imod Dankort og intet andet (F.eks. Harald Nyborgs fysiske butikker). Men gør det butikken mindre seriøs end konkurrenten som har valgt at modtage alle tænkelige kort ? Nej vel...

Som webshop vil jeg foreslå/anbefale at man vælger at benytte flere betalingsløsninger - man kan sagtens aktivere så det er kunden selv der vælger om han vil betale via Nets, Paypal, Skrill (Moneybookers), Ewire eller andre/flere
Som kunde bruger jeg lystigt alle de ovenfor nævnte og flere til, og har aldrig (7-9-13) haft problemer. At der en enkelte hvor man f.eks. også skal indtaste f.eks. navn på kortet eller fødselsdato skræmmer mig ikke men fortæller mig blot at der er fokus på sikkerheden.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen @ Jeg vil endda sige at hvis dkk 1.000,- om året til Dankort betyder noget som helst, ja så er det lige før det ikke er umagen værd at åbne webshop.

... Som Kim Hjortholm i linket ovenfor fint beskriver, så er Dankort oprettelsesfee'en på 3.500 kr. Derudover kortafgift på 1.000 kr/år. samt procentdel af transaktionerne...

Der er da ingen tvivl om at der er et skæringspunkt, hvor det totalt set bliver billigere at bruge Dankort, end eksempelvis PayPal - men at nystartede webshops er mindre seriøse, fordi de kun anvender PayPal, kan jeg ikke forstå - jeg synes tværtimod at det vidner om økonomisk ansvarlighed.

Til sidst er der kun 2 mulige betalere: kunderne - eller ejeren. At starte en biks blødt, med minimerede udgifter, og agere på salgsudviklingen, er vel udtryk for almen sund fornuft?

Nu, når vi taler Dankort - så er det vel efterhånden de færreste, der "bare" har et rent Dankort - uden VISA eller andet tilknyttet - hvilket borger for at PayPal ikke er så tosset endda...

Ovenstående er ikke udtryk for at jeg mener man bør fravælge Dankort - jeg mener tværtimod at man skal tilvælge det - men på det rette tidspunkt...

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

PayPal bliver mere og mere en konkurrent til NETS og jubii for det, da de længe har gjort som det passer dem - men det er jo en anden snak.

Se evt. denne tråd hvor der er eks. på videoguide til paypal som er en rigtig god ide og som der er positive erfaringer med!

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Paypal hele tiden men mest fordi jeg køber en masse services i udlandet. Jeg synes faktisk det er enormt irriterende ikke at kunne bruge Paypal i danske webshops da det er meget hurtigere med de 2-3 klik det kræver at betale med Paypal når man har en konto, i stedet for at hive kortet frem. Jeg ved faktisk ikke hvorfor Paypal ikke er mere populært i Danmark?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sommer@

Jesper Laugesen @ Jeg vil endda sige at hvis dkk 1.000,- om året til Dankort betyder noget som helst, ja så er det lige før det ikke er umagen værd at åbne webshop.

... Som Kim Hjortholm i linket ovenfor fint beskriver, så er Dankort oprettelsesfee'en på 3.500 kr. Derudover kortafgift på 1.000 kr/år. samt procentdel af transaktionerne...

 

Det er så ikke korrekt.

Det er kreditkort delen der koster DKK 3500,- i oprettelse.

Dankort koster omkring en tusse så vidt jeg husker.

Sund fornuft ? At køre Paypal med langt højere transaktionsgebyrer - nej det har jeg svært ved at se. :)

Så, ligesom der er nævnt tidligere i tråden tænker jeg - en shop der ikke har råd til at give en tusse for oprettelse af Dankort - eksisterer de overhovedet - eller har råd til varelager, får jeg mine varer,  ect. ??

Eneste gode grund jeg ser til ikke at have dankort er at Nets ( efter hvad jeg hører) nogen gange stiller helt urimelige høje krav til depositum.

 

 

 

Fra Søndre Strømfjord
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Onlineauktionen.dk Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Men du er stadig forpligtet til at betale en fast "afgift" til Nets hvert år + %'er af beløbet som trækkes. Om du har salg eller ej. Paypal betaler du en "fee" pr. salg. Dvs du lægger den fee på din indtjening og derfor slipper du billigere indtil man har nok ordrer da fee'en så falder hos Paypal, men stadig uden fast gebyr som Nets kører med.

Vh
Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er paypal bruger jeg det helst. Det er meget lettere, da jeg bare skal logge ind på min paypal bruger, og klikke på ''køb''.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)