1. Beklager hvis indlægget er placeret forkert. Først lidt historie.... Fik et job på et Nystartet Diskotek med helt nyistansatte lokaler som dog ikke trak folk til som håbet, arbjede hver fredag og lørdag i 2 måneder, også gik det ikke mere, bestyrende havde luret ejeren af, han ville stikke af med alt lys og lyd og sælge det for at rede penge til ham selv, dog fik de sat en stopper for det, men nu mangler lønen så bare, Har fået løn fra første månede dog mangler der ca. 500 kr da de havde regnet forkert... Men anden lønseddel kom aldrig, og det gælder alle ansatte.. Folk tog fat i deres fagforening, og de sendte det vidre til deres juridiske afdelinger, men der sker intet.. Nu er jeg ved at være træt af være blevet snydt så hvad kan jeg gøre? Firmaet er ikke meldt konkurs endnu. Jeg har fagforrening, men det er uden for deres branche bla bla bla. sagde den sure fagforenings mand.. håber der sider er klogt hovede som ved hvad jeg kan gøre for at få mine penge. Mvh Jesper Hawk |
Hej Hawk,
Du kan ikke gøre noget som helst andet end at håbe at andre af dine kolleger begærer firmaet konkurs, så du kan få dine penge af Lønmodtagernes Garantifond.
Hvis firmaet/selskabet ikke begæres konkurs eller tages under konkursbehandling, så er det et privat søgsmål du er ude i - og da skylden er så lille (læs: kun dig i din fagforening og kun een måneds løn), så gider din fagforening ikke tage den. Men du kan bande på, at havde der været 40 ansatte, organiseret i samme fagforening, så havde de været oppe af stolene nu!
Så beklager - kontakt dine kolleger og hør om nogen af deres fagforeninger har taget sagen. Bered dig på, at der går 2-3 mdr før du ser en rød øre, hvis nogensinde.
Skynd dig at finde noget andet at ruske i og tjen nogen penge i en fart!
Med venlig hilsen
Flemming