Siden er en undervisningsportal i musik og musikteori. Portalen er primært målrettet musikelever i gymnasierne, og den bruges til dels allerede i undervisningen. Resten af målgruppen spænder meget bredt, fra musikstuderende (folkeskole, musikskole, gymnasie, universitet m.v.) til musikudøvere.
Jeg skal også bruge en tagline (et kort slogan) til hjemmesiden. Den skal formodentlig ikke bruges på selve hjemmesiden, men udelukkende bruges når logoet vises på andre sider (og i trykte medier). Her vil taglinen fremgå umiddelbart under logoet i lille skrift, sammen med en webadresse. Taglinen skal derfor være kort og samtidigt forklare, hvad 'Musikipedia' er for noget (se første indlæg).
Har i nogle kreative idéer? Her er en hurtig brainstorm:
ind i musikken kom ind i musikken bag om musikken kom bag om musikken går bag om musikken din indgang til musikken forstå musikken musikundervisningen starter her innovativ musikundervisning undervisningsportal i musik musikteori på nettet musikteori på internettet
Stemte endnu en gang på logo nr. 1. Det er super flot udført, elegant og enkelt.
Synes dog også, at logo nr. 5 er veludført og har et mere moderne look, hvorfor det nok også henvender sig til unge som mig selv i en højere grad end logo nr. 1.
Hvad med bare at skrive: undervisning i musik og teori
Idéen er god nok, men jeg vil gerne bruge et andet ord end undervisning. Undervisning forbinder jeg med noget der formidles af en anden person - ikke noget man selv læser sig frem til. Der er mere tale om 'tilegnelse af viden' eller 'læring', men ingen af ordene syntes jeg passer ind.
Angående min favorit, så er jeg nok selv mest til logo 3; det er det logo der for en fremmed vil lede tankerne mest hen på musik og musikteori (tror jeg) :-)
Hvad med bare at skrive: undervisning i musik og teori
Idéen er god nok, men jeg vil gerne bruge et andet ord end undervisning. Undervisning forbinder jeg med noget der formidles af en anden person - ikke noget man selv læser sig frem til. Der er mere tale om 'tilegnelse af viden' eller 'læring', men ingen af ordene syntes jeg passer ind.
Hvad med 'oplev en verden af musik/den musikalske verden' eller måske 'studér en verden af musik/den musikalske verden' :-)