Jeg er allerede ejer af ITsport.dk, hvor jeg skriver om diverse fodboldnyheder, men min kollega og jeg vil starte noget nyt op ved siden af. Vi har taget i kursus i at lave smykke (armbånd), men søger egentlig bare en website, som ikke bliver brugt. Da vi trods alt ikke er så gamle, ville vi forsøge at se, om der var nogen herinde, som havde en website til rådighed, før vi selv købte et domæne.
Vi har allerede en side, som vi skulle lave det på; www.legarcons.com. Men da vi købte den som blog, kan vi ikke rigtig bruge den til noget. Håber I vil hjælpe os den rette vej.
Det kan godt virke groft det jeg skriver, men det er ikke ment sådan. Men sandheden er, at det du skriver er 50% sort snak og 50% naivt.
Sort snak: Du vil købe en website, som ikke bliver brugt.... Kunne du overveje at uddybe hvad i alverden det er for en website du vil købe? Jeg kan da godt bikse en hurtig website op til dig, som du må købe. Hvad vil du gi?
Naivt: I har lige tage et kursus, og så vil i sælge armbånd? Glem det.
Selvfølgelig skal I da prøve at sælge de smykker, som I har lært at lave - det er vel derfor, I har taget et kursus. Jeg forstår jeres forespørgsel sådan, at I gerne vil låne en hjemmeside (altså ikke købe noget foreløbig), så min anbefaling vil helt klart være, at I opretter en gratis hjemmeside i første omgang, og det kan i få flere steder - der er nogle herinde, der tilbyder gratis hjemmesider, prøv at søge i søgefeltet, og der er også www.bricksite.com. Når I så har fundet ud af, om smykkerne er noget, I vil fortsætte med, kan I købe eget domæne enten dér, hvor I har oprettet den gratis hjemmeside eller et nyt sted. Held og lykke :)
www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed
Jeg har design og det hele klar. Det har vi købt. Men vi mangler bare et domæne, og da vi allerede har købt et, som åbenbart var en blog, må vi igen vente lidt med at købe igen. Derfor ville jeg høre, om der var nogen herinde, som alligevel ikke brugte sit domæne?
Jeg har design og det hele klart. Hvad er navnet på domænet?
Hej. Det, som er sket, er, at vi har købt en blog i stedet for en hjemmeside som sådan. Vi har designet til siden klar, og vi har lavet nogle smykker, som vi gerne vil sælge. Vi har lavet alt forarbejdet, som man skal gør for at sælge, men vi mangler bare et domæne, som vi må installeret temaet på, så vi allerede kan komme i gang nu, hvis du forstår?
Kommer siden så til at hedde: eksempel.bricksite.com? Det frygter vi lidt, da det ikke virker så professionelt, nu hvor vi skal sælge noget til kunder.
Tror måske det bliver svært, at finde en der lige nøjagtigt har et ledigt domæne, der refererer til smykker. I kunne måske starte med at promovere jeres smykker over Facebook, og så bruge de penge i tjener til at købe et domæne.
Hvor har i købt jeres blog henne? For de fleste steder er der vel mulighed for at implementere jeres eget design.
Så lægger i bare det over på jeres eget design? Hvorfor skal det lige været et domæne som en anden har? Det koster ikke mere end 300-400 kr. om ÅRET at ha en hjemmeside? Tjek Unoeuro, da det er det eneste jeg lige har erfaring med.... I kommer op i en frygtelig konkurrence med de armbånd der, kan kun sige been there done that! Da jeg kom på ideen, så poppede det op med små smykke sælgere og sådan :) Men lad det ikke tage gnisten fra jer. Men for at kunne sælge noget, så skal i også gøre det professionelt som du selv skriver.. Og det virker ikke ret professionelt at ville købe en andens domæne og ligge et tema på? Arh come one drenge! Som jeg sagde før så koster et domæne ikke mere end 3-400 kr årligt!
Jamen det nytter jo heller ikke noget, at I låner en hjemmeside med et forkert navn - det er lige så skørt. Jeg har selv et par sider, jeg kun bruger til tests, men jeg låner jo ikke bare webhotel og domæne ud til nogen, jeg ikke kender, hvis du forstår :)
Hos Bricksite ville det komme til at hedde www.bricksite.com/jeressidesnavn
Det koster ellers ikke meget at købe et webhotel - har I ikke de par hundrede kroner :)
www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed
Jeg har design og det hele klar. Det har vi købt. Men vi mangler bare et domæne, og da vi allerede har købt et, som åbenbart var en blog, må vi igen vente lidt med at købe igen. Derfor ville jeg høre, om der var nogen herinde, som alligevel ikke brugte sit domæne?
Jeg har design og det hele klart. Hvad er navnet på domænet?
Har i ikke mulighed for bare at slette bloggen der er på domænet, og installere det i vil have på den? Installere et webshop system fx Magento, eller Wordpress E-commerce. :o)
Ja jeg tænker altså også at hvis I allerede har alt liggende, er det jo ligetil bare at købe et domæne og sætte det derind. Frem for at købe et fra en anden, og evt skal gennemgå noget juridisk samt i skal til at slette alt det der er lavet og opbygge det fra start igen?
Kan ikke se pointen i at i ikke bare køber et domæen og indsætter jeres tema der, hvis det allerede er klar. Så er I i fuld gang om 2 dage jo.