Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

importgebyr for varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa, jeg vil gerne starte  min webshop, og er i fuld  gang at undersøge for  både varer og leverings  muligheder fra Kina. Desværre kan jeg ikke investere i en større levering , derfor har jeg  valgt at  bruge dropshipping til at sarte med. Men efter  at jeg har læst nogle debatter, fik jeg en lettere ”chok” at importgebyr fra post Danmark  er på 160 kr.
Lad os nu se, at jeg køber en kjole til 100 kr. (+ fragt 30 kr.), hermed kommer told – 15,60kr. + moms på 36,40 + importgebyr på 160kr. total indkøbs  pris 342 kr. for varen. Salgspris har jeg vurderet på 400 kr.
Betyder det at jeg tjener kun 58 kr.?  Importgebyr er for dyrt i denne tilfalde.
Kan man selv indfortolde varer? Er der nogen der har råd? Eller erfaring??

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:13

Tror ikke at du kan komme udenom de 160,- eller måske kan ved at bruge UPS, DHL eller lignende logistik firmaer..

Du skal også huske på momsen går i nul, så det ikke er en udgift..

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Med det eksempel du fremstiller, så vil din fortjeneste være 58 kroner.

Hvis det er muligt, så prøv at snak med din leverandør og hør om det er muligt at få pakken sendt som en "gave". Gaver bliver ikke fortoldet når de kommer udenfor EU, såvidt jeg husker. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Det er ikke altid billigt at handle udenfor EUs grænser, desværre.

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det:

Salgspris 400 kr inkl. moms

Det giver dig en salgspris på 320 kr. eks. moms

Udgifter:

100 + 30 + 15.6 + 160 = 305.6 kr

Indtjening: 320-305.6 = 14.4

Derudover kommer transaktionsgebyrer, returvarer, udgifter til shoppen osv.

Tror det bliver hårdt for dig :/

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 15:42

Hvis du skal regne told ud, så kan jeg anbefale denne beregner:

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

De bedste hilsner

Frederik 

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:48

Hvis du leder lidt kan du finde andre tråde om dropshipping fra ikke-eu-lande. Det er ikke nogen god ide - regningen for told og moms kommer til din kunde og ikke til dig, så glem det. Enten skal du investere i et varelager, eller også skal du finde en leverandør fra et andet EU-land.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Fuhlendorff Consulting ApS Skrevet kl. 17:04

Det kan slet ikke betale sig på denne måde.

Jeg får produceret nogle glattejern i Kina, og det drejer sig om at have et godt samarbejde med en fabrik eller leverandør, og få priserne godt ned. Når du har fundet dine vare, skal du forhandle en god fragtaftale med f.eks. UPS. Du skal aldrig få din leverandør til at stå for fragten, det betaler de meget mere for i udlandet, end du kan forhandle dig frem til i danmark. Post Danmark er absolut heller ikke den rette til at stå for den slags, det er UPS, DHL eller Blue Water Shipping meget bedre til, lidt afhængig af, om det er kasser eller paller du køber hjem.

For at spare lidt afgifter, skal du tale med din leverandør om at lave en proforma faktura, som de sender pr. mail, og du betaler, og så skal de lave en faktura og sende med varene, som kun er det halve - hermed spare du en del i indfortoldning.

Når du snakker vare fra Kina, kan 2-3 kjoler slet ikke svare sig, det bliver alt for dyrt for dig, at drive en forretning på den måde. Køb i store mængder, ellers vil jeg anbefale dig at finde en grossist i danmark eller Eu i stedet, så tror jeg du vil kunne få et større DB på dine vare, da der jo også er faste udgifter ved at drive en webshop.

God fornøjelse !

Mvh. Martin

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:54

Martin Fuhlendorff:
For at spare lidt afgifter, skal du tale med din leverandør om at lave en proforma faktura, som de sender pr. mail, og du betaler, og så skal de lave en faktura og sende med varene, som kun er det halve - hermed spare du en del i indfortoldning.

Jeg håber, at du ved, at SKAT også læser med her. Den fremgangsmåde, du anbefaler er direkte ulovlig, og kan koste dyrt, hvis den bliver opdaget.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:12

som andre siger, er det svært at lave drop shipping med en leverandør uden for EU.
Det er fordi,f eks når den leverandør i Kina sender pakke til din kunde her i landet ,så din kunde skal betale for de udgifter til skat , leveringstiden må blive forsinket,produktstørrelser, returnering af varer.

Derfor er det en god ide at arbejde med en leverandør fra EU-land, hvor der ingen skattemæssige gebyrer for de fleste produkter.

Mustapha

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)