Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Open source CMS til Multilingual site

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:

CasperReiff:

Jeg tror du bliver træt af Joomla.. Selv plejer jeg at bruge WordPress multisite installation til sprogversionerede hjemmesider. Det giver mig 100% kontrol over alle elementerne på siden. Der findes plug-ins og tilføjelser til diverse CMS'er, som man i princippet godt kan bruge, men det er ikke nær så nemt og kontrollerbart som WP-MU.

Multilanguage er indbygget direkte i de nye versioner af Joomla, hvilket det ikke er i Wordpress. I joomla kan du også styre alt indhold / Moduler / plugins osv. i forhold til sproget. I Joomla er der blot en dropdown hvor du vælger hvilket sprog et modul/tekst osv hører til, og så bliver det kun vist på det ene sprog.

Ok, Joomla er måske ved at have fat i noget igen så... Anyways, det er også indbygget i WP, hvis man laver det som en multisite installation ;-)
Og multisitet gør jo netop også, at du faktisk har to separate sider, hvor du kan styre alt. 

Lars Rasmussen:

CasperReiff:

Hvis du udelukkende satser på et dank klientel, er quickpay det næst-bedste og det billigste, mens Nets er det bedste men dyreste. Jeg anbefaler gladeligt quickpay. Der findes også et quickpay-modul til WordPress.

Tror du blander nogle ting sammen her. Quickpay er en betalingsgateway, og Nets er en indløser. Du skal bruge en indløsningsaftale fra Nets, Euroline, Swebank o.lign. for at kunne benytte Quickpay (eller EPay, Dibs mv.) til at foretage betalinger.

Jep.. tog lige fejl af Nets og Dibs :-P

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 15:54

Der er sket meget med Joomla siden 1.5 :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:00

Tak til alle for de super kvalificerede svar :)

Jeg har allerede en hjemmeside jeg selv har lavet i Joomla - så på sin vis, er det ok med mig at programmørerne laver den her hjemmeside i samme CMS.

Men jeg er stadig ikke helt sikker på, om jeg har forstået det rigtigt?

JMS2WIN er ikke nødvendigt, selvom det er et site med flere domæner? De 50euro JMS koster er helt fint, hvis det er brugbart. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:06

Joomla kan som standard ikke bruge flere domæner til at håndtere sprog med, men gør det i stil med det her:

domæne.dk/da/

domæne.dk/en/

osv. Dog skulle det være muligt at ændre i det plugin der hedder "Language Switcher" for at få det til at køre med domæner i stedet. Jeg har ikke selv leget så meget med det, men det kan lade sig gøre.

Jeg kender ikke noget til JMS2WIN, så det ved jeg ikke helt hvordan fungerer / kan bruges.

Mvh

Lars

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:14

Niels Henriksen:

Nu har trådstarter så allere Joomla men lad mig vise med en video hvor nemt det er at have flere domæner/sprog i Umbraco

Umbraco virker super fedt - vi bruger det også i stor stil på arbejdet (eller, jeg skal til at lære det så jeg kan hjælpe med udviklingen til det på arbejdet), og hele ideen omkring C# som web sprog virker bare rimelig win/win :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 16:17

Tak Lars. Jeg vil gerne have domain.dk til at starte op på dansk med danske annoncer og pre-choosed Land: Danmark og kommune: blank // ligeledes domain.com til at starte op med amerikanske annoncer og pre-choosed country: United states og State: blank (Så kan user altid selv skifte til at han er dansker selvom han er på .com). Hvad er efter din mening så bedst at udvikle i? 

Derudover vil jeg selvfølgelig gerne have annoncerne til at ramme specifikt. Så der ikke kommer tyske tyroler annoncer frem på den amerikanske side - der anbefaler udviklerne OpenX? Er det anbefalelsesværdigt? 

Mvh Lasse 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:32

Hej Lasse

Jeg kan ikke rigtig udtale mig omkring WP-MU, da jeg ikke har prøvet det. Jeg er dog storforbruger af det "normale" WP, som jeg synes fungerer rigtig godt - til nogle ting. Det kommer helt an på hvad der skal være på siden og hvordan den skal fungere.

Har lige set de første 10 min af den film Niels linkede til, og det får mig kun til at hælde mere mod Umbraco - det virker altså virkelig smooth. Men det kommer an på om dine udviklere kan klare at udvikle til Umbraco (i .NET).

Umiddelbart ville jeg personligt nok gå efter enten Umbraco eller Joomla, hvis jeg skulle vælge. Ud fra mine indtryk af Umbraco, ville jeg vælge den forud for Joomla, selvom jeg også er ret glad for det CMS :-)

Jeg kender desværre ikke noget til OpenX, så der kan jeg ikke hjælpe dig. Men kan se at det er et Ad-network, og umiddelbart vil jeg mene at de nok skal stå for at "filtrere" annoncerne så de er relevante for brugeren - ellers kan du også bruge sådan noget som AdSense, eller manuelt sætte annoncer ind på de forskellige sprog.

Mvh

Lars

Fra København
Tilmeldt 2. Aug 11
Skrevet kl. 16:37

Også tak til dig Niels, vil glæde mig til at se videoen senere :)

Nu når vi alligevel taler om det, så heller udviklerne www.smartdatainc.com. Jeg synes de virker meget kompetente - de er kritiske, kommer med gode råd osv. Andre firmaer jeg har kontakt med roser bare min idé til skyerne, uden kritik. Det er nok bare en kulturforskel - men synes klart smartdata virker meget kompetente. I må meget gerne tjekke dem ud og jeg vil selvf. på baggrund af jeres feedback høre dem om deres .NET kompetencer !

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:38

OpenX kan sagtens anbefales. Du kan endda downloade din egen version og køre den på dit eget domæne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)