Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyskland - Alt det praktiske

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..


Jeg har googlet og googlet, men der er ikke rigtig noget specifikt på lige præcis de ting jeg søger svar på. Så tænkte det jo kunne være nogle af jer andre rare aminoer har stået i samme situation...

Sagen kort - Jeg har planer om at rykke virksomheden til tyskland og stifte gmbh. Af denne grund kommer der nogle praktiske spørgsmål, som kan lette eller besværligegøre processen lidt..

1. Kan jeg bibeholde min danske erhvervskonto?

2. Min nuværende aftale med DIBS/NETS - kan den stadig bibeholdes? ( både hvis jeg skifter til tysk konto eller hvis jeg bibeholder den danske )

3. Har i nogle erfaringer med priser på lagerlokaler i tyskland? Her tænkes leje priserne pr. md.

4. Har hørt de er sindssyg strikse med hvordan regnskaber laves og bogføres ( nogle der har erfaringer her?)

Det var lige nogle af de spørgsmål jeg ikke rigtig har kunnet finde mig frem til.

Håber der er nogle der evt. har lidt erfaring.

VH

Richard

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Richard,

Vores lager ligger i Tyskland hos et Tysk lagerhotel.

Skriv til mig hvis du ønsker nærmere info.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard,

Jeg bor har boet Flensburg i knap 2 år så jeg ved lidt om det :-)

1. Du kan godt oprette dansk erhvervskonti med fx gmbh.. Så jeg vil tro du også kan beholde den :-)

2. Det tvivler jeg på.. Jeg har i hvert fald prøvet at snakke med NETS om dankort aftale osv. med tysk firma og det er vidst lidt bøvlet.. Jeg har i hvert fald ikke fundet løsningen selv..

3. Lagerlokaler er billige i Tyskland men konkrete tal kan jeg squ ikke rigtig lige udtale mig om :-)

4. Nja.. det vil jeg ikke mene er rigtigt. Nu er jeg jo ikke den store juraprofessor men jeg mener da generelt der er flere krav til revisionspligt i dk? Men det er måske rigtigt at der er lidt mere papirarbejde.. Jeg får i hvert fald rigtig mange breve med det ene og det andet :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

- Tak for din interesse i indlægget.

Det kan da ikke passe at der skal være så meget bøvl med Nets, hvis man har en dansk konto med tysk virksomhed.. Hmm.. Nuvel, - jeg må ringe og tage en snak med dem..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg spurgte dem om det var muligt at få indløsningsaftale til mit tyske firma og det sagde de nej til.. Det eneste de tilbød var til fysisk handel 50 km ned i tyskland...

Men hvis du kan få en aftale må du da meget gerne skrive tilbage

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Da man alligevel med en årlig omsætning på 280.000 kr til Danmark skal registreres i Dk kunne man overveje at lave et dansk salgsselskab som står for aftalen med NETS. En filial burde være nok for at opfylde nedenstående krav fra NETs

"Din forretning skal være dansk registreret og fungere fra en dansk adresse".

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep.. Det er også den eneste løsning jeg kender til..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Jep.. Det er også den eneste løsning jeg kender til..

Hmm.. Altså det lyder da underligt... Men det må jeg jo så kigge på..

Takker for svarene..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard,

Bankkonto i Danmark og Tyskland er ikke noget problem.

Jeg ved at Nets laver indløsningsaftaler syd for grænsen (alle grænsesuppermarkeder har dankorterminal). 

Lokaler/personale kan fås billigt.

Regnskaber, thjaaahh de skal selvfølgelig være efter bogen. 

GmbH er en god ide, men der er også mange juridiske finurligheder. 

Jeg har selv været gennem møllen og er født/opvokset i Flensborg.

Hvis du vil vide mere/skal have hjælp er du velkommen til at kontakte mig: flensburg(a)mail-online.dk

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ATN 

Tak for dit indlæg - ja de laver til fysiske butikker vidst, men da jeg har internetshop er det ikke sikkert de gør det samme... Desværre.

Og Euroline er ret dyrt hvis man har over bare 50 transaktioner dagligt.. så det hurtgt mange penge der kunne spares hvis det var fast pris pr. md. f.eks.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)