Hej Amino'er Jeg sidder og arbejder med en god idé, og skal snart igang med at få lavet en brugbar hjemmeside til formålet. Idéen vil jeg selvfølgelig ikke røbe, men det er også irrelevant for spørgsmålet. Jeg skal bruge en fuldt ud professionel og funktionsdygtig hjemmeside, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte, hvad jeg skal kigge efter, og selvfølgelig hvad jeg skal passe på med. Hjemmesiden skal kunne søge ud fra nogle kriterier som brugeren sætter ind, og ved hjælp af en masse informationer jeg skriver på hjemmesiden, vil brugeren kunne finde de relevante oplysninger på siden, ud fra kriterierne der var sat op til at starte med. - Kræver det noget specielt? Jeg kan ikke selv lave siden, men designet står jeg selv for, så jeg skal have en til at programmere (?) den for mig (det er ikke aktuelt endnu, så tilbudene må i gerne beholde). Siden skal ikke være et simpelt wordpress system. Dog skal det være sådan at jeg kan rette i siden selv, uden det store besvær, da jeg skal skrive informationer på siden mange gange om ugen. Jeg har læst mig lidt frem til at CMS-systemer skulle være nemme for hosten at redigere i, men har det nogen effekt på designet - her tænker jeg på om det sætter begrænsninger? Er der fordele og ulemper ved HTML-5 og Flash? - Det ville være lækkert, hvis der var nogle der havde erfaringer! Derudover har jeg læst mig frem til, at der skal noget SEO ind over? - Er det noget man lægger ind på hjemmesiden, eller er det en tjeneste man køber sig til eller hvordan? Hvad med sådan noget som servere - hvornår skal man bruge sådan en, og hvornår bliver en server aktuel? Der kommer garanteret flere spørgsmål hen ad vejen ;-)! Ronnie |
Hej Ronnie
Jeg kan da lige byde ind bed et par svar :)
mht HTML og Flash er jeg ikke ekspert på nogen af områderne. Men jeg ved dog at flash er et no-go idag. Grunden er at Google ikke kan læse det og det bliver et STORT problem for dig.
Det bringer mig videre til dit spørgmsål mht. SEO. Hvis du skal have succes med din side er SEO ofte en rigtig vigtig del. Det handler om at gøre din side "atraktiv" for søgemaskinerne (hovedsageligt Google) og optimere alt dit indhold til de søgeord eller sætninger som du gerne vil findes på. At få rigtig god SEo kræver rigtig meget erfaring og derfor er der mange der vælger, at bruge eksterne SEO konsulenter til at stå for den del.
Alternativet er at gå igang med at læse og lære... Det tager lang tid at lære optimal SEO og derfor er pengene ofte givet godt ud til en ekspert. Når det så er sagt, så er der også en utrolig stor værdi i at sætte sig ind i hvilke parametre som søgemaskinerne måler efter og hvad der kan bidrage positivt til din sides resultater i Google.
Der er en lang række ellementer som har effekt på din synlighed. Det er f.eks. din url-struktur, mængden og kvaliteten af ind og udgående links, gode sidetitler optimeret til dine søgeord og en del andre ting. Så ja, der er nok at tage fat på.....
Håber det kunne bruges
Dbh Thomas