Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside - hvor skal jeg starte?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg sidder og arbejder med en god idé, og skal snart igang med at få lavet en brugbar hjemmeside til formålet. Idéen vil jeg selvfølgelig ikke røbe, men det er også irrelevant for spørgsmålet.

Jeg skal bruge en fuldt ud professionel og funktionsdygtig hjemmeside, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte, hvad jeg skal kigge efter, og selvfølgelig hvad jeg skal passe på med. Hjemmesiden skal kunne søge ud fra nogle kriterier som brugeren sætter ind, og ved hjælp af en masse informationer jeg skriver på hjemmesiden, vil brugeren kunne finde de relevante oplysninger på siden, ud fra kriterierne der var sat op til at starte med. - Kræver det noget specielt? 

Jeg kan ikke selv lave siden, men designet står jeg selv for, så jeg skal have en til at programmere (?) den for mig (det er ikke aktuelt endnu, så tilbudene må i gerne beholde). Siden skal ikke være et simpelt wordpress system. Dog skal det være sådan at jeg kan rette i siden selv, uden det store besvær, da jeg skal skrive informationer på siden mange gange om ugen. Jeg har læst mig lidt frem til at CMS-systemer skulle være nemme for hosten at redigere i, men har det nogen effekt på designet - her tænker jeg på om det sætter begrænsninger?

Er der fordele og ulemper ved HTML-5 og Flash? - Det ville være lækkert, hvis der var nogle der havde erfaringer! 

Derudover har jeg læst mig frem til, at der skal noget SEO ind over? - Er det noget man lægger ind på hjemmesiden, eller er det en tjeneste man køber sig til eller hvordan?

Hvad med sådan noget som servere - hvornår skal man bruge sådan en, og hvornår bliver en server aktuel?

Der kommer garanteret flere spørgsmål hen ad vejen ;-)!

På forhånd - tak!

Ronnie 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 23:32

Hej Ronnie

Jeg kan da lige byde ind bed et par svar :)

mht HTML og Flash er jeg ikke ekspert på nogen af områderne. Men jeg ved dog at flash er et no-go idag. Grunden er at Google ikke kan læse det og det bliver et STORT problem for dig.

Det bringer mig videre til dit spørgmsål mht. SEO. Hvis du skal have succes med din side er SEO ofte en rigtig vigtig del. Det handler om at gøre din side "atraktiv" for søgemaskinerne (hovedsageligt Google) og optimere alt dit indhold til de søgeord eller sætninger som du gerne vil findes på. At få rigtig god SEo kræver rigtig meget erfaring og derfor er der mange der vælger, at bruge eksterne SEO konsulenter til at stå for den del.

Alternativet er at gå igang med at læse og lære... Det tager lang tid at lære optimal SEO og derfor er pengene ofte givet godt ud til en ekspert. Når det så er sagt, så er der også en utrolig stor værdi i at sætte sig ind i hvilke parametre som søgemaskinerne måler efter og hvad der kan bidrage positivt til din sides resultater i Google.

Der er en lang række ellementer som har effekt på din synlighed. Det er f.eks. din url-struktur, mængden og kvaliteten af ind og udgående links, gode sidetitler optimeret til dine søgeord og en del andre ting. Så ja, der er nok at tage fat på.....

Håber det kunne bruges

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 23:36

Thomas Holst Frederiksen:

Men jeg ved dog at flash er et no-go idag. Grunden er at Google ikke kan læse det og det bliver et STORT problem for dig.

Og så skal man huske på ipads ikke er glad for flash heller.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 23:40

Bo Gunnarson:

Men jeg ved dog at flash er et no-go idag. Grunden er at Google ikke kan læse det og det bliver et STORT problem for dig.

Og så skal man huske på ipads ikke er glad for flash heller.

Taget dette i betragtning vil jeg opfordre Ronnie til at opbygge siden i Flash, så vi kan få taget livet af det apple ;) Spøj til side, du har fuldstændig ret, det er selvfølgelig vigtigt at alle kan bruge siden, uanset "religiøs" overbevisning ;)

Tilmeldt 27. Mar 12
Skrevet kl. 23:41

Tusinde tak for dit svar Thomas! :-)

Mht. SEO-konsulenter, er der så nogle du ved, gør sit arbejde godt - som du evt. kan anbefale? Det er altid rart at have gode konsulenter, når man står på herrens mark.

Men ja, jeg skal have læst så meget som muligt! - Jo mere jo bedre.

Endnu engang tak for dit svar!

Tilmeldt 27. Mar 12
Skrevet kl. 23:43

Det med at optimere en hjemmeside til at kunne fungere på iPad, telefoner og computere - er det en større raket-videnskab, eller er det nogenlunde ligetil? Nu har jeg jo set at der er hjemmesider der blot bruger den originale hjemmeside til både iPad og telefoner, men så er der dem der laver en hjemmeside for sig, som kun er til iPad og telefoner, som f.eks. www.mobil.domænenavn.dk. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 23:53

ronniefaust:

Tusinde tak for dit svar Thomas! :-)

Mht. SEO-konsulenter, er der så nogle du ved, gør sit arbejde godt - som du evt. kan anbefale? Det er altid rart at have gode konsulenter, når man står på herrens mark.

Men ja, jeg skal have læst så meget som muligt! - Jo mere jo bedre.

Endnu engang tak for dit svar!

Jeg har en rigtig god anbefaling, jeg skriver lige til dig over PM, så det ikke misforståes i tråden som en reklame :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 11:22

Jeg ejer selv en side som jeg kan anbefale dig...

Se her:

Lav din egen hjemmeside gratis

Der burde du ihverfald få hjælp til at komme igang, også selvom du måske ikke vil lave det hele selv.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 12:29

Hej Thomas.

mht HTML og Flash er jeg ikke ekspert på nogen af områderne. Men jeg ved dog at flash er et no-go idag. Grunden er at Google ikke kan læse det og det bliver et STORT problem for dig.

Mht. Flash har du ikke ret. Google læser rent faktisk hvad der står på indgangssiden i Flash og øvrig tekst der er placeret her. Så ligefrem et no-go er vist ikke den rigtige vurdering her. Jeg har kun gode erfaringer med Flash og det kan udmærket kombineres med et CMS system.

Mvh.

Holmes

Holmes WebDesign

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54

ronniefaust:
Hvad med sådan noget som servere - hvornår skal man bruge sådan en, og hvornår bliver en server aktuel?

Det er svært at sige, det kommer meget an på hvor mange ressourcer din webside kommer til at bruge, besøgs tal og så videre. Men som udgangspunkt så er det jo bare at starte med et webhotel også hvis du bruger for mange ressourcer til webhotellet kan du kigge på en VPS/Cloud server / "professionelt" webhotel og hvis det igen bliver for meget for de løsninger må du jo få en dedikeret server.

Men som sagt start på et webhotel og udvid derfra som din side vokser.

Og så ville jeg os holde mig fra flash ;)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)