Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside - hvor skal jeg starte?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Efterhånden har du stort set de samme muligheder i HTML5 som Flash.. Flash virker godt til bannerreklamer osv, men at bruge Flash som en fundamental del i sit website? Jeg ville ikke :)

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Claus Holm Larsen:
Mht. Flash har du ikke ret. Google læser rent faktisk hvad der står på indgangssiden i Flash og øvrig tekst der er placeret her. Så ligefrem et no-go er vist ikke den rigtige vurdering her. Jeg har kun gode erfaringer med Flash og det kan udmærket kombineres med et CMS system.

Ulempen er som tidligere skrevet, at det ikke er alle enheder der kan vise Flash - så hvis du bygger din hjemmeside i Flash, afskriver du allerede nogle besøgende, inden de har set dit indhold. Hvis en hjemmeside skal bygges i Flash, vil jeg stærkt anbefale en non-flash version, til dem der ikke kan se Flash. Og så kan man vel ligeså godt nøjes med én side :o)

MVH

Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:29

Hej Holmes

Du har nok ret i at det ikke er helt umuligt for Google at læse flash, der giver jeg mig. Men at bygge en side op udelukkende i flash vil under alle omstændigheder give langt større SEO udfordringer end andre løsninger og alene af den grund er flash øjeblikkeligt valgt fra i min bog. 

Måske vi kunne få en af de SEO kyndige til at uddybe udfordringen med flash kontra SEO?

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 58
Fra  ColourCloud Skrevet kl. 15:42

Hej Ronnie,

At programmere en helt portal fra bunden af er ikke altid nemt, specielt ikke hvis du vil udvikle dit eget CMS.

Jeg vil anbefale dig at finde en programmør der også har en projekt-leder tilknyttet, da han vil kunne give dig støtte og vejledning igennem forløbet. Eftersom det er første gang du springer ud i dette, er der mange faldgrupper et professionelt udviklingsteam kan hjælpe dig med at undgå.

Hold dig så vidt muligt fra flash. 

Grafisk arbejde (Logo, Flyer, Visitkort) fra 195 DKK
CMS Hjemmeside (Wordpress, komplet opsætning) fra 1995 DKK - se mere colourcloud.me

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 15:51

Hej Ronnie,

Med hensyn til dine søgekriterier, så er det rimelig let at lave.

Jeg vil ikke anbefale dig at få lavet noget i HTML5 endnu. Mere end halvdelen af danskerne bruger desværre stadig en browser, som ikke understøtter HTML5 fuldt ud.

Hvis du går efter nogle fede effekter, så kan det meste laves i javascript.

Hvis du skal bruge et CMS, så du selv kan opdatere din side, så vil vi meget gerne lave et tilbud til dig.
Har du spørgsmål, så er du velkommen til at skrive til mig på info@dan-net.dk eller ringe på 28919911.

Venligst,

Simon Thomassen

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 16:31

Hej Ronnie.

Jeg tager lige denne her fra begyndelsen.

1.

Du skal selvfølgelig holde kortene tæt ind til kroppen med hensyn til din idé.

2.

Du skal koncentrerer dig om den hjemmeside du vil have lavet og den kravsspecifikation du har til hjemmesiden (for sådan en har du selvfølgelig lavet inden du bringer dette emne op).

3.

Så skal du finde en webdesigner der har den nødvendige erfaring og ekspertise. Det er det svære punkt.

4.

Hvilke forventninger har du til din webdesigner?

Skal han/hun være nyuddannet - ja/nej?

Skal han/hun have erfaringer fra tidligere arbejder - ja/nej?

Skal han/hun have erfaring fra "det virkelige erhvervsliv" - ja/nej - eventuelt antal år?

---------------------

Svar på disse spørgsmål opg du er godt på vej.

Skrevet af en erfaren gammel "bisse" der kun har programmeret siden 1974, lavet hjemmesider siden 1996 og har benene godt mudret ind i det konservative erhvervsliv.

Mvh.

Holmes

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:58

Seo viden der kan jeg klart anbefale disse 2 her bøger  af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk  og denne her  af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/

vedr server er det nok ikke nødvendig i starten dog vis er video tjenste kan det godt være siden hurtigt trækker GB trafik over trafik grænsen

webhotel kan jeg klar anbefale meebox.net de er billige og levere en super service og vis du får meget trafik kan du bare opgradere dit webhotel til en løsning der kan klare mere trafik.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:02

En programmør med tilhørende projektleder lyder dyrt? Er det også tilfældet? Det skal selvfølgelig være af en ordentlig kvalitet (eftersom jeg har hørt, at pris og færdigheder går hånd-i-hånd?)

- Ronnie

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:06

Hej Claus

Tak for et godt svar! Ja, jeg har allerede sat min kravspecifikation op til siden, for ellers sker der ikke noget. Jeg regner med at vente til jeg er færdig med dette semester, før jeg hopper ud i det. 
Sådan noget som at finde en webdesigner/programmør, lyder til at være rimelig nemt, eftersom man får 100 vis af tilbud, både på amino, men også andre steder. Hvordan finder jeg den som reflekterer min egen stil, og har de bedste kvaliteter? Er det bare at gennemgå porfolio efter portfolio, eller hvordan foregår sådan noget?

Mvh. Ronnie

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 12:09

ronniefaust:
Jeg kan ikke selv lave siden, men designet står jeg selv for, så jeg skal have en til at programmere (?) den for mig (det er ikke aktuelt endnu, så tilbudene må i gerne beholde). Siden skal ikke være et simpelt wordpress system. Dog skal det være sådan at jeg kan rette i siden selv, uden det store besvær, da jeg skal skrive informationer på siden mange gange om ugen. Jeg har læst mig lidt frem til at CMS-systemer skulle være nemme for hosten at redigere i, men har det nogen effekt på designet - her tænker jeg på om det sætter begrænsninger?

Kunne tænke mig at høre hvorfor det ikke skal være et simpelt WordPress system? Ud over WordPress er simpelt at bruge og til at gå til for de fleste, er der intet simpelt over resten af det vil jeg sige. Alt kan laves i WordPress. Du kan lave designet som du har lyst til dig og programmere de funktioner du skal bruge, med mindre der findes et plugin der i forvejen kan løse det for dig.

WordPress er genialt rent SEO mæssigt da det er korrekt sat op fra starten, og med det rigtige tema ind over, eller skabelon til at bygge tema på, er du rigtig godt kørende.

For at kommentere på det andet. Hold dig fra Flash med mindre du vil lave spil... Adobe har selv sagt at Flash primært bruges til spil produktion nu, og mange af de spil der kendes til iPhone og iPad er lavet i Flash faktisk. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)