Jeg vil gerne lave mine URL'er om fra fx. www.domænenavn.dk/kontakt.php til www.domænenavn.dk/kontakt/
Jeg vil gerne gøre det med .htaccess.
hvordan gør jeg det (gerne en kodebid jeg kan sætte ind) og er det rigtigt at det er godt for søgemaskineoptimering at skrive sine grimme url'er om til pæne url'er?
Jeg har kigget på beskrivelse fra Apache osv, men jeg kan ikke finde et eksempel der er konkret i forhold til mit ønske.
Jeg synes der var et indlæg herinde hvor der stod lidt om det, men jeg kan ikke lige finde det i junglen.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Mvh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Nu ved jeg ikke om du mener omskrive eller redirecte? for de indlæg som der har været for nylidt (som jeg vidst også har været med i) der har det været redirect, men ved brug af mod_rewrite. Og det er nemlig to forskellige løsninger :)
har lige skrevet denne hurtigt, den er ikke testet, men burde omskrive /kontakt/ til kontakt.php. Altså når man efterspørger /kontakt/ og den jo ikke findes på serveren, går omskrivningen igang for i stedet at bruge filen kontakt.php, bagom, uden at omskrive.
Nej der er ikke noget der bliver lavet om, det er ligesom når du går ind på min hjemmeside, så kan du fx skrive:http://www.ktj-media.dk/produkter/ Men den side findes jo reelt set ikke, så koden (ikke ovenstående men den jeg har skrevet til mig selv) gør så det i stedet at den køre index.php som ligger i roden, men det er jo ikke noget du ser, det er bare noget der sker bagom. din tager så bare kontakt og putter .php i enden og leder efter den i stedet på serveren.