Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omskriv til pæne URL'er og få mange besøgende...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Pedersen:

Hej Jens,

Gør følgende for at få en pæn url (kontakt.php = kontakt)

Opret en fil i dit rod kaldet ".htaccess".

Åben filen og skriv flg;

RewriteEngine on

RewriteRule ^kontakt$ kontakt.php [L]

Det vil lave din kontakt.php fil til bare kontakt

Metoden kan ikke rigtig bruges, kun hvis man har meget få der skal omskrives. Og sådan er det jo sjældent, og der ville man typisk redirecte i stedet for via redirect, og ikke mod_rewrite da det er betydeligt hurtigere.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

Hej Kim og god søndag til alle...:

Jeg er lidt ked af din udmelding,   nu tænker jeg mest på apache2 som Webserver,  og jeg tro også Apache HTTP Server Project bliver lidt kad af din undervurdering, af deres Webserver som i dag bruges af 64 % af alle webserver i verden.

Nu har jeg selv brugt htaccess, og mod_rewrite,  med Linux CENTOS og Apache som Webserver på alle mine website´s

hvis du går på besøg på mit website på

http://www.seo-danmark.dk/seo.php/Dette_er_mod_rewrite_MED_APACHE2_LINUX_CENTOS6_301_permanent_redirect

så laver min webserver en mod_rewrite til http://www.seo-danmark.dk/seo

Jeg vil lige  sige i kan bare komme på besøg for min webserver kan godt klar trafik fra 20.000 besøg per dag,  ellers laver vi da bare en ny og større webserver, som kan klar mere ene de 20.000 besøg per dag med mod_rewrite..:

Web Server Survey Netcraft

http://news.netcraft.com/archives/2012/02/07/february-2012-web-server-survey.html

DeveloperJanuary 2012PercentFebruary 2012PercentChange
Apache 378,267,399 64.91% 397,867,089 64.92% 0.01
Microsoft 84,288,985 14.46% 88,210,995 14.39% -0.07
nginx 56,087,776 9.63% 60,627,200 9.89% 0.27
Google 18,936,381 3.25% 19,394,196 3.16% -0.09

((( I've used mod_rewrite on sites that get millions/hits/month without any significant performance issues.)))

http://stackoverflow.com/questions/26559/any-negative-impacts-when-using-mod-rewrite

18 down vote accepted

I've used mod_rewrite on sites that get millions/hits/month without any significant performance issues. You do have to know which rewrites get applied first depending on your rules.

Using mod_rewrite is most likely faster than parsing the URL with your current language.

If you are really worried about performance, don't use htaccess files, those are slow. Put all your rewrite rules in your Apache config, which is only read once on startup. htaccess files get re-parsed on every request, along with every htaccess file in parent folders.

Med Venlig Hilsen

Nikolas Didonis

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:17

www.seo-danmark.dk:
Jeg er lidt ked af din udmelding,   nu tænker jeg mest på apache2 som Webserver,  og jeg tro også Apache HTTP Server Project bliver lidt kad af din undervurdering, af deres Webserver som i dag bruges af 64 % af alle webserver i verden.
Først og fremmest vurdere jeg ikke ting for at komme frem til en konklusion på noget, jeg tester. Så nej jeg undervurdere skam ikke når jeg siger som jeg gør. Dog lyder det ikke som om du har forstået hvad det er jeg siger, så prøv lige at læse det jeg skriver igen, og se om du nu også har svaret på det jeg skriver :)

Når jeg så lige kigger på dit svar yderligere, så viser en ting som at du sagtens kan klare flere tusinde besøg om dagen på din server nu ikke rigtig noget, og modsiger eller for den sags skyld bekræfter det jeg siger. og de indlæg du linker til, gør heller ikke. så alt i alt rammer dit svar ikke rigtig det jeg skriver. sorry :)

MVH Kim

Og god søndag til dig også.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

ok  nej lad mig lige svar på det

Hvor mange URL´ Rewrites -  mon - mod_rewrite laver  pr. dag i hele verden på alle Apache webserver

på hele nettet  24/7/365   / HUSK nu de har 64 % af alle webserver i verden :-)

du tænke da ikke at en webserver som apache   -  Laver et rewrite Modul for sjov vel  ???

/Nikolas  Didonis

lidt (((-- pæn/URL_Modding --))) Via hthaccess :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:19

www.seo-danmark.dk:

ok  nej lad mig lige svar på det

Hvor mange URL´ Rewrites -  mon - mod_rewrite laver  pr. dag i hele verden på alle Apache webserver

på hele nettet  24/7/365   / HUSK nu de har 64 % af alle webserver i verden :-)

du tænke da ikke at en webserver som apache   -  Laver et rewrite Modul for sjov vel  ???

/Nikolas  Didonis

lidt (((-- pæn/URL_Modding --))) Via hthaccess :-)

Det er stadig irellevant information, eller sagt på en anden måde, et irellevant spørgsmål. Alene af den grund at det intet har med sagen at gøre.

Jeg skriver

KTJ-Media.dk:
Metoden kan ikke rigtig bruges, kun hvis man har meget få der skal omskrives. Og sådan er det jo sjældent, og der ville man typisk redirecte i stedet for via redirect, og ikke mod_rewrite da det er betydeligt hurtigere.

Mod_rewrite er og bliver langsommere end fx redirect og redirectmatch som er en del af mod_alias. og det giver egentlig også lidt sig selv, da mod_rewrite er lavet til at udføre nogle noget større opgaver end en simpel redirect. som mindre moduler der netop er lavet lige til det, klare endnu bedre.

Det svare til at du åbner protoshop for at se på et billede, når du i stedet bare kunne bruge den indbyggede billedviser i windows.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

Hej Kim

Det lyder sku lidt mærkelig,  det du siger..:

Jeg forstå det ikke helt så ???

jeg har da også redirectmatch  i min htaccess   

vi er enig om at    mod rewrite      både laver 301 Redirect  og rewrite og redirectmatch. 

jeg har denne i min htaccess --->  redirectmatch. via htaccess  

#301 Rediret everything to current url - here is an example -> http://www.seo-danmark.dk/seo.php/deiwjeiwjd-hejmad-SKRIV-ALTING_OM-TIL

-> Rediret tp http://www.seo-danmark.dk/seo

############ htaccess  -  Dette er 301 permanent -  RedirectMatch ##################

RedirectMatch permanent /(.*).php/.* http://www.seo-danmark.dk/$1.php

###################################################

Med venlig hilsen

Nikolas Didonis 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:34

www.seo-danmark.dk:
vi er enig om at    mod rewrite      både laver 301 Redirect  og rewrite og redirectmatch.
På sin vis er det rigtigt. Mod_rewrite kan alle de samme ting som mod_alias (redirect, redirectMatch og Alias), redirectMatch er en del af Mod_alias, ikke Mod_rewrite. Hvilket leder mig til dit eksempel i et tidligere tråd samt denne tråd, nemlig at de eksempler ikke benytter sig af Mod_Rewrite, men derimod Mod_alias.

Der er intet mærkeligt i det jeg siger, det er testet gang på gang at performance er bedre ved brugen af mod_alias frem for mod_rewrite når man skal lave nogle simple ting, som dit eksempel, og ja mange andre redirects.

Og jeg mener endda yderligere at jeg har læst, at Apache selv anbefaler at man kun bruger mod_rewrite som sidste udvej, og at når vi snakker redirects i den simple form, som fx dit eksempel og rigtig mange andre eksempler, skal benytte mod_alias og dens direktiver, netop på grund af at mod_rewrite er langsommere.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:56

Men kim det her handler jo slet ikke om et apache modul,    det her handler jo om htaccess og Pæne URL

/ Du siger flere gange -  det  virker ikke det forstå jeg ikke kim, -  det jeg sku ked ???

En apache  Webserver kan slet ikke start uden,  mod_alias --  så det giver vel sig selv gør det ikke ??...

Men Kim hvis du skal lave pæne url er det så via htaccess  og de 2 standard apache moduler til Redirect og rewrite  ??????   

For det virker fint på min website via htaccess,,,   det modul kim taler om er et standart Apache2 modul som skal bruge til at lave pæne url´er

Vi har jo slet talte om htaccess Regelsæt som jeg nævner på 1 side i denne tråd,    hvis du skal lave pæne url   skal man både rewrite og så Redirect

Kim du har sagt flere gange  -- det virker ikke hvad er det der ikke virker  --  fordi det virker på min webserver og jeg bruger htaccess på apache2

til at skriv pæne url og 301 Redirect til de pæne url´er    :-)

hvad bruger du kim ???

Med venlig hilsen

Nikolas Didonis

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:30

Prøv nu at forstå hvad det er jeg skriver, før du kommer med ting som du mener modsiger det jeg siger og bekræfter det du siger. Det er jo åndsvagt at du prøver at diskutere et emne, og det jeg siger, uden du reelt set har fanget en brøkdel af hvad det er jeg siger. Det er spild af tid.

Samtidig vil det være en stor fordel for dig når du deltager i diskussioner om dette emne, at du kender forskellen, på eksempelvis mod_rewrite og Mod_alias, for så var det slet ikke kommet så langt som det nu er kommet, og du ville have forstået hvad det er jeg siger.

Du kender jo tydeligvis ikke forskellen, når du i det ene indlæg efter det andet, prøver at modsige det at jeg siger, mod_rewrite er langsommere end fx redirect. I den forbindelse kommer du med eksempler som skulle bekræfte det du siger, men det gør de så bare ikke, for dine eksempler tager nemlig ikke brug af mod_rewrite.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at det ikke virker, jeg har sagt at det ikke virker i situationen, da det eksempel kun kan bruges hvis man har få sider... jeg kan da godt lige indsætte det jeg skrev tidligere igen ;) måske d forstår det denne gang ;)

KTJ-Media.dk:

Jan Pedersen:

Hej Jens,

Gør følgende for at få en pæn url (kontakt.php = kontakt)

Opret en fil i dit rod kaldet ".htaccess".

Åben filen og skriv flg;

RewriteEngine on

RewriteRule ^kontakt$ kontakt.php [L]

Det vil lave din kontakt.php fil til bare kontakt

MVH Kim

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Hej jens 

Hej   Kim   det vil så sige - det du selv siger til jens det virker så ikke ????  

Hvis Jeg slukker for mod_rewrite på min webserver så viker min hjemmeside ikke mere :-(

Jeg vil lige gi dig lidt info  ,  jeg kan se dr.dk   lige har lave url rewrite/redirect - de har  lavet det går - på Deres hjmmeside   de  køre med samme url struktur som mig selv.

det vil sige http://www.dr.dk/nyheder/kultur  - uden trailing slash og uden / file extension - de har lige lavet det om her i går, - du kan jo selv gå på dr.dk og se det   

Deres website  køre også beder end før,    Jeg vil lige tilføje atjeg syntes  min egen  side også køre beder efter jeg laver om på url rewrite/redirect ... den køre mere præcist og stabilt !!!!   

Med venlig hilsen

Nikolas D 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)