Er du enig - eller uenig i disse tre simple skridt for at komme fra land i Network Marketing? Lasse |
Network Marketing for begyndere - enig eller uenig
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Nogle af mine venner er begyndt på Network Marketing - og de har snakket til mig - og snakket til mig - og snakket til mig. Så jeg er sådan set enig med dig. Tal MED folk. |
Jeg syntes du mangler en vigtig pointe...vi har to øre og en mund...og kigger man på Birtes indlæg, så virker det ikke som om dette er medtaget...LYTTE til folk...
Birte som nævnt ovenover, så er det som om dine venner har glemt noget...udfra hvad du siger. For når jeg læser dit indlæg, så lyder det ikke som om de har lyttet til dig, men blot forsøgt at sælge sælge sælge. Men hvorfor svarer du ikke dine venner??? Det syntes jeg jo virker en smule forkert første gang... |
Er enige i dine 3 UMÅDELIG gode tips(ironi kan forekomme) ... mvh Jeppe :) |
Punkt 1 At snakke med folk har du ret i Lasse... Man får ikke succes uden denne egenskab. Efter min mening er . Punkt 2 At lytte til folk og forstå de signaler som de udsender. Punkt 3 At acceptere deres beslutning og på ingen måde presse. Punkt 4 Opfølgning på dem der ikke har taget en beslutning. Punkt 5 Lær dem som starter at gøre det samme. Punkt 6 Gi aldrig op. Finesser så som produkt kendskab, lave hjemmesider, deltage i undervisning osv.er en løbende proces som gør du får en bedre hit rate men som sådan ikke det der er afgørende fordi der er altid en som kan hjælpe dig det næste trin. Jo flere du snakker med, jo mere erfaring... Det er sku da nemt..
|
Hej Martin Det har du da ret i, men når henvendelsen foregår på folks eget domæne, deres private hjem, deres sommerhus, deres runde fødseldag, deres (anden) arbejdsplads osv., så føler jeg mig overrumplet over en salgstale. Jeg har selvfølgelig svaret- som sandt er - at jeg ikke bryder mig om salgskonceptet og at det ikke er noget for mig. |
Hej Birte Som nævnt, så ser det ud til at dine venner glemmer noget af det absolut vigtigste, og derfor er din opfattelse af NM meget anderledes end min (og andres). "salgskonceptet"....NM har mange forskellige metoder, og nogle vil gerne arbejde med salg, det er ikke det som tiltaler mig. Hvis du vil købe et produkt skal du nok selv henvende dig, ærligt...hvordan kender du deres "butik og produkter" hvis du bedømmer og vurdere på forhånd. Fortidens historier i MLM gør at mange kigger ned på os.. 2 ting: 1.Folk køber af folk man kender, citat "Thomas Bigum" (som jeg ser det, er han en af de populære amino'er). 2. Hvis du starter på en ny forretning, så skal man da huske at fortælle sin omgangskreds om dette (det er gældende alle steder, starter du som VVS'er, murer, en tøjbutik osv.) Hvis du fik en ansættelse i et nyt firma, hvornår ville du så fortælle det til dine venner?? Søge et job... Jeg mener folk taler sammen alle steder, sommerhuse, arbejdspladser osv osv...og dårlige sælgere er frustrerende at lytte på, men en god sælger kan snakke alle steder. Og som jeg nævner, så handler det om at lytte, både hvis man vil være en god sælger, men også hvis man vil være en god til netværks markedsføring uden at der er fokuseret på et salg. Som jeg ser NM, så skulle dine venner have talt ganske almindeligt med dig, og lyttet til hvor du var i dit liv, er du glad og tilfreds med ansættelsen, frygter ikke fyringer og mener det er jobbet for dig de næste 20 år, jamen så kører det jo den rigtige vej arbejdsmæssigt. Har man produkter i sin butik, jamen så vil man jo gerne vise hvad det er for produkter. Vi reklamere ikke på samme måde som "konkurrenterne", jeg har ikke noget varelager som jeg skal sælge til folk, hvis jeg skal vise "min butik" frem, så viser jeg eksempler på produkter og lader folk prøve selv. Hvorfor skulle du dog henvende dig af dig selv til folk? Et eller andet sted skal du jo vide hvad det er der bydes på... Og formodninger er ofte det folk træffer deres beslutninger udfra. For mig er der 2 typer folk i forretningen...1. glade og tilfredse kunder, som køber produkter direkte af producent (kundesupport, lager, betaling, forsendelse = producenten). 2. folk der vil tjene penge, hvad enten det er håndøre ved siden af ens normale arbejde, eller en større fast indtægt, så er opgaven den samme ved disse. Der skal investeres en "helvedes" tid i deres forretning, og opgaven for hver eneste...er at hjælpe dem til de tjener penge. Dem der tjener flest penge, er dem der har hjulpet flest med at bygge deres forretninger. |
Martin, den korte video er for så vidt ikke et oplæg til debat - snarere et spark bagi: Alt for mange glemmer at kommunikere produkt og/eller mulighed... Det ligger selvfølgelig i kortene at når man snakker med folk - så bliver dialog også til "at lytte". Længere "oppe" i tråden på mit indlæg er Birte inde på et velkendt fænomen; at nogle få "oversnakker" eller "overkommunikere" - det at snakke/kommunikere er jo også en disciplin i sig selv. Næste video sætter også fokus på "at snakke" - faktisk fuldstændig i tråd med Birtes pointe.... ;-) Lasse |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic