Jeg har besluttede jeg vil åbne et engelsk LTDselskab med en filial i Danmark. Desværre har jeg forgæves forsøgt at finde nogen med ”en objektiv erfaring” i at åbne en sådan selskabskonstruktion med filial i Danmark. Jeg ved godt der er forbundet nogle regnskabsmæssige omkostninger ved det. Det jeg er mere interesseret i at høre om hvad man skal passe på med og generelle erfaringer med det, fra folk der har prøvet det.
Selv overvejer jeg at bruge det firma i forbindelse med køb. http://www.companiesmadesimple.com Så hvis nogen har objektivt erfaring med dette eller andre firmaer der sælger LTD, vil jeg også rigtig gerne hører disse.
Jeg bruger det pågældende selskab og har kun ros tilovers for deres priser mv. De er gode, servicemindede mv.
Jeg haer ikke erfaring med "filialmodellen" med bruger alene selskabet i UK. Det er forbundet med nogle administrative omkostninger (tidsforbrug) at have med banker og skat at gøre. Ikke mindst pga hvidvaskningsloven som EU har indført.
@ NY, du spørger til hvorfor man vil overveje at bruge et Ltd i stedet for et DK selskab. Som oftest er det fordi du på den måde kan undgå at indskyde de 80K som der skal indskydes i et ApS. Indskudskravet i UK er meget begrænset men du får alligevel en begrænset hæftelse og mulighed for at drive virksomhed i DK på linje med danske selskaber.
Det hvor jeg forestiller mig at det kan give anledning til særlige problemer er hvis man har behov for kreditter fra leverandører eller direkte finansiering igennem banker mv.
Det hvor jeg forestiller mig at det kan give anledning til særlige problemer er hvis man har behov for kreditter fra leverandører eller direkte finansiering igennem banker mv.
Enig. Løsningen egner sig bedst til projekter, hvor man ikke har behov for lånekapital. For os har det også givet n oget besvær (og omkostninger) at skulle rende til notar for at bekræfte underskrifter mv.
@NY Man skal helt sikkert overveje og undersøge det nøje inden man kaster sig ud i Ltd. Der er en del kringle regler omkring det. Samtidig skal man vist passe på hvor man køber sit selskab. Har i hvert faldt set en del advarselser om man skal passe på hvem der bagmændene hvor man køber.
Der er del her inden på Amino hvor du kan læse mere. Men kort er det som ”Banditten” skriver.
@Else-Marie Balch Tak. Har allerede kigget der. Vil bare rigtig gerne finde en der har personlig erfaring med hvordan det gøres, og hvad der evt. er af hindringer. Ved f.eks. det tager 6-8 at få registeret en filial i Danmark. Man må dog godt start filialen op så snart den er anmeldt til Selskabsstyrelsen.
@Henrik Koudahl Er godt opmærksom på der en del arbejde omkring det administrative. Det må man jo tage som det kommer. Hvor får du ordnet og vejledning om regnskabsdelen?
Hvis jeg nu køber en Diamond packages, burde jeg være klar til åbne en filial i DK uden yderligere udgifter til det engelske selskab?
Det må man jo tage som det kommer. Hvor får du ordnet og vejledning om regnskabsdelen?
Alt er formidlet igennem companiesmadesimpe.com. Jeg brugte deres forbindelse til bank og revisor. Med Diamond Packages burde du være dække ind.
En alt anden ting er at lave et tysk UG (svarer til et engelsk Ltd) Det kan laves for tilsvarende pris samt afhængig af hvad du har tænkt dig af virksomhed måske give nogle markedsmæssige fordele (transportomkostninger), ligesom kontakt til bank mv. kan foregå lettere.
Det kunne der selvfølgelig være fordel i det med Tyskland. Kan det hele forgå på engelsk? Jeg er ikke selv stærk i tysk, og har ikke en jeg kan trække på i det omfang hverdagen uden det må formodes og blive en ekstra omkostning.