Ja skal lige hilse og sige der kommer en del frem ved en søgning. Kan jeg lokke en anbefaling ud af dig, i forhold til en notar? Det virker som en stor fordel for mit vedkommende og have selskabet i Tyskland, frem for England. |
Jeg er selv igang med et UG efter müsterprotokokellen (den meste enkle måde at stifte et UG på) og har sat advokat Steen Schröder fra www.advonord.de på opgaven.
Der er sproget ingen hindring. Alle indledende oplysninger er klaret via mail. Så jeg skal "bare" forbi ham for at underskrive papirerne. Opgaven er efterfølgende at blive momsregistreret og få oprettet en konto i Bank.
Finanzamt (momsregistreringen) burde være lige ud af landevejen. Men sagsbehandlingen kan vist nok tage lidt tid. Bankerne er hurtige og du kan evt. aftale tid med en samme dag som du underskriver hos notar. Så skal du finde dig en postkasse hernede......
Prisen hos en notar er det samme over alt. Det er en tarif baseret på hvor stort et UG du stifter.....
/Henrik
PS lidt mere info
http://www.advokatfirma.de/wp-content/uploads/Stiftelse_af_anpartsselskabet-.pdf