Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale moms af det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg blev 31-03-2012 momsregistreret.

Jeg har før momsregistreringen haft salg for 20.000 kr, hvor jeg har givet fakturaer uden moms, idet jeg ikke vidste om jeg ville komme over 50.000, men jeg har altså så ladet mig momsregistrere.

Min virksomheds startdato står til 01-01-2012, underligt når jeg oprettede den 31-03-2012 med en revisor..

Skal jeg betale moms af de 20.000 som jeg havde tjent på salg før momsregistreringen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 22:21

Hej.

Nej det skal du ikke.
Men havde du omsat for mere end 50.000,- i 12 efter hinanden følgende måneder før du blev momsregistreret, skulle du betale moms med tilbagevirkende kraft. :-)

Håber det er svar nok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Jannik Nordahl:

Min virksomheds startdato står til 01-01-2012, underligt når jeg oprettede den 31-03-2012 med en revisor..

Skal jeg betale moms af de 20.000 som jeg havde tjent på salg før momsregistreringen?

Et eller andet er galt - Hvis din virksomhed har start 1-1 2012 er det den dato du har moms fra - du kan ikke være registreret som CVR uden at ha moms pligt.

De 50-000 er gode nok, men overskrider du, kan det vist sagtens koste moms af det salg der lå inden , eller ville alle der kun havde salg tage de første 50 t uden moms. - men lige her synes jeg bare det er sort snak, for er din virksomhed registreret  1-1-2012 ville jeg mene det var den dato du i alle fald var momspligtig fra. Omvendt skulle moms jo så ha fremgået af din omsætning. Hvis det er en revisor der har oprettet den pr ??? 0g?? , bør han da let - gratis  - kunne svare dig konkret? Ellers kan det blive dyrt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36

Jeg har været nødt til bare at indberette moms til 0 kr.. Det skyldes at startdatoen på min virksomhed skal være 01-04-2012 og ikke 01-01-2012, som min revisor nok har lavet ved en fejl. Jeg venter stadig på fejl fra Erhvervsstyrelsen her efter flere uger.

Kan jeg trække købsmomsen fra som jeg havde før momsregistreringen?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannik Nordahl:
Kan jeg trække købsmomsen fra som jeg havde før momsregistreringen?

Nej! Du kan ikke både få i pose og sæk. Som du har beskrevet det har du faktureret uden moms. Det er udtryk for at du ikke mener at din omsætning er momspligtigt. Du har derfor ikke fradrag for købsmoms i den periode. Der er symmetri i lovgivningen og praksis.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)