Jeg ved godt hvad jeres politik er omkring sletning af indlæg, men synes i burde overveje om det ikke skulle kunne lade sig gøre.
Det er især et problem i katagoien hvor man søger samarbejdspartnere. En sådan annonce kan hurtigt blive uaktuel igen og så er det et problem at man bliver ved med at få henvendelser.
Det er blevet nødvendigt her i virksomheden at forbyde medarbedere at lave indlæg på amino da det ikke er muligt at fjerne igen.
Folk burde selv kunne bestemme over singe egne indlæg.
Martin har flere gange begrundet begrænsningerne i at kunne redigere eller slette indlæg: Problemet er at tråde kan miste deres mening fuldstændigt når man fjerner væsentlige indlæg, og det tager en stor del af meningen med Amino, som er at dele viden iværksættere imellem. Desuden tvinger det også folk til at tænke sig om en ekstra gang inden man poster, og derved får man mere velovervejede indlæg og en bedre tone.
I en tråd hvor man søger noget såsom samarbejdspartnere, kan man jo bare skrive et afsluttende indlæg når man har fundet det man leder efter - det vil langt de fleste respektere.
thjaa.. min umiddelbare holdning er at hvis man ikke længere søger en samarbejdspartner, så kan man skrive det i samme tråd og så er det problem vel næsten løst?
Hvad angår at forbyde folk at skrive fordi man ikke kan fjerne et indlæg igen virker på mig lidt som en indrømmelse af at man ikke altid vil stå ved det man siger, eller vil forsøge at kontrollere hvad andre mener eller mente i det aktuelle øjeblik.
Hvis man som virksomhed er bange for at ens medarbejdere eller partnere skriver forretningshemmeligheder eller lignende på et offentligt forum, så har man efter min mening et stører problem end det kan løses ved forbud. Så skal man jo også være bange for at medarbejdere ikke fortæller deres venner om det eller lignende. Det er jo ikke just fordi man kan sige til sine venner at de skal glemme at man har sagt noget. Skal man så også forbyde folk at tale med andre i frygt af at de siger noget forkert til lige netop den ven som senere får arbejde for konkurrenten?
Som forretningsmand, borger og menneske bør man kunne stå ved sine udtalelser, uagtet om det er til en privat sammenkomst, et offentlig forum eller på landsdækkende TV. Er der så noget der er forkert så dementerer man efterfølgende, undskylder og tager så skraldet for det. Hvis man så alligevel kommer til at afsløre noget som skulle være hemmeligt og ens firma dermed mister en konkurrencefordel, ja så må man arbejde uden om problemet, finde en ny konkurrencefordel og komme videre. Det er ris til egen røv, enten fordi man ikke har kunne holde munden lukket eller fordi man har hyret de forkerte medarbejdere som ikke kan. Sådan er spillereglerne nu en gang og det kan ikke være mediernes opgave at skulle stille værktøjer til rådighed for at slette historiens gang. Livet går videre.
Det er det samme som at tro at der er noget der hedder "off the record" når man taler med pressefolk.
Jeg er meget enig med Oscar. Hvis man tillader folk at slette gamle indlæg vil utallige gode debatter blive smadret og gjort ubrugelige - og dermed øge kæmpe skade på Amino som helhed.
Jeg har også gennem tiden annonceret nogle tidsbegrænsede tilbud eller efterlysninger, men som Oscar siger kan man jo bare afslutte tråden og sige at det ikke gælder mere. Jeg har ikke oplevet nogle problemer med det.