Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanger i kunderne ? synes altid det går i vasken

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Den vigtigste salgsfaktor inden for service er tillid.

Ja det er også min erfaring gennem mere end 20 år;) den tillid kommer mange gange lidt efter lidt, så opbyg den og overhold aftaler til tiden.

Bliver du forhindret i at nå arbejdet til den aftalte tid, så tag kontakt og forklar hvorfor.

Hans Stokholm Kjer:
Vær pæn, ren og ordentlig. Lad være med at bande - også selvom kunden gør det.

Også enig. Det er useriøst, (sorry Martin Thorborg - jeg holder meget af dig alligevel -). Kombineret med overdreven verdensmand-type skræmmer du hurtigt nogle vigtige potentielle kunder væk og det har du jo ikke brug for, især i starten!

BH

Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11

Hej Lars :)

ja man høre jo desværre tit om især håndværkere der ikke overholder tiderne og får mindre god omtale, så ender det ved det så give et kald og være ærlig virker meget logisk, men sker jo ikke hos alle :) Skal huske den..

Når du skriver verdensmand type ? tænker du så en der vil være bedrevidende end kunderne ?

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 18:12

Ja det tror jeg er super :) Jeg tror ikke på fiasko men kalder det erfaring hehe..

Hvis du vil ha et godt råd så skil dig ud. Feks. støvsug trapperne istedet for at feje. Patentlighed gør at du vil skille dig ud så du kan tage lidt højere priser end dine konkurrenter. Jeg går kun efter eksklussive kunder :0)

Glæder mig til at høre hvordan det går. Du får 14. dage til at skaffe dit første faste kunde :0)

Med venlig hilsen

Dani Schulze

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 18:15

Dani Schulze:
Græsklipning er sæsonarbejde og dødsbo er det ikke hver uge du vil have arbejde.

Korrekt Dani. Det er vigtigt at skaffe sig en stabil indkomst som hele tiden kommer flydende. Og skriv helst faktura med det samme. Senere kan du gå over til at skrive dem hver uge eller hver måned.

Da jeg begyndte med min niche - tæpperens - så gik der også nogle år før jeg kunne leve af det. Folk og selv virksomheder får jo oftest renset tæpper max. 1-2 gange årligt;) Så find noget der kan supplere dine små yndlings nicher i begyndelsen;)

BH

Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:23

Så det du mener jeg jeg skal finde faste kunder ved trappevask og tage dødsboer som sidebeskæftigelse sammen med græsslåning ?

Eller er jeg ude i at tage alt omkring haveservice, altså klippe hæk også ?

Sjov ide med at støvsuge trapper, men så tænker jeg der skal strøm til, hvis det var en seriøs tanke :)

Men jeg kan gå i gang med at kigge efter et gammelt lig jeg kan køre rundt i og finde priser på tøj og annoncering samt opsætning af flyers.

Sidst jeg var igang gav jeg f.eks 10,000 bare i udstyr til vinduespolering, men tanken med trappevask er billig opstart (moppe/kost/spand) og græsslåning i starten kunne være håndskubber :)

Men flyers i postkasserne hos f.eks boligforreninger er det virkelig nok til evt ny kunde ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:28

Jeg har heldigvis få udgifter i hverdagen, så for at kunne leve af det skal jeg tjene ca 8000 om mdr efter skat og moms samt virksomhedsudgifter.

Jeg har regnet en del på det og det der skal til er ca 500,- om dagen, så i mine øre lyder det ikke helt umuligt, jeg har dog også tjekket priser på trappevask hvor jeg ser de fleste priser ligger på 50,- kr pr etage i en opgang, så der skal også en del opgange til, men kan man få foden ind hos et boligselskab så er der jo også flere opgange og det måske kunne begynde at ligne noget.

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 18:30

Det er en god tid at starte haveservice op på hvis du har forstand på det. 

Jeg har rygstøvsugere på batteri til trappevask. ( Nielfisk)

Vinduespolering startede jeg op for under 500,- Jeg havde ikke stige så jeg startede med etplanshuse :0) Efter en uge kan du købe en stige. Evt 2 led til at starte med:)

Det behøver ikke være så vildt..

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:38

Ja jeg tænke også tiden nok var den rette :) Jeg har slået en del græs og klippet mange hække :)

rygstøvsugere lyder dyrt ? men smart at man kunne gøre det med batteri og lade op hjemme, samt spare tid ved ikke at skal feje på bagefter :)

Hvordan markedsførte du dig med vinduespolering når det kun var stueetage ? Jeg tænker der er jo flere villaer hvor der er 1-2 vinduer ovenpå. Da jeg gjorde det sidst havde jeg flere kunder hvor de ikke var hjemme når jeg kom og derfor skulle benytte stige.

Vinduespolering kan jeg også godt lide og har jo arbejdet med det hvor jeg havde 2 store kunder (danske bank thisted og FORD Thisted) og nød det meget :) men stigearbejde tog tid og priserne synes jeg var svære at holde nede og stadig tjene, men kan man lave koncept kun med etplanshuse ? altså udover trappevask ?

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 18:47

Friis Invest:

Hej igen Dani

Jeg skal sku bare have et spark i røven ;) så helt fint indlæg..

Jeg kan godt se hvad du mener med det ikke er faste kunder, som jeg måske istedet skulle gå efter.

græsklip er måske 2-4 gange om året så ikke voldsomt fast.

Dødsbo er en kunde en enkelt gang.

Men snakker vi trappevask så er der grundlag for faste kunder 1-4 gange om mdr og derved faste aftaler.

Som du siger er det jo vigtigt at have de faste og gentagende kunder, så man ikke kæmper fra start hver dag, men kan holde sig til nogen faste kunder og derfra udvide

Skønt med flere tanker så jeg ikke hopper ud i endnu en "fiasko" :)

Hej friis invest

Det er rigtigt at et dødsbo kun er 1 gang.

Men til gengæl skal det jo være i orden for at du kan blive brugt en anden gang.

Der er jo nogen der har ringet til dig. Og det er forhåbentlig ikke den døde. Smile

Du skal sætte sedler op i alle de opgange du overhovedet kan komme af sted med.

Du skal sætte flyers i samtlige vinduesvisker så langt du overhoved orker.

græsslåning er i vores have 2 gange om ugen pt. på grund af regn.

Ved tøre perioder er der selvfølgelig ikke så meget græs at slå.

Men til gengæld er der så vindues pudsningen for så er der meget støvet.

Du skal se mulighederne og ikke begrænsningenne.

der er jo også vinter her kan der være snerydning.

Saltning/grusning.

Nogen har brug for en til at købe ind for sig.

andre har bare brug for at tale med en

Du ser måske dig selv som vinduespudser.

Men du kan jo lige så godt tage både rengøring, have opgaver osv.

Men lad vær med at gøre alt gratis.

Det er smartere at give en gratis vinduespudsning efter den 10 gang end det er at give en gratis pudsning hver gang.

Hvis folk vil have noget "gratis" OG det vil de, bliver de nød til at bruge dig et på forhånd aftalt antal gange eks. gang nr. 11.

Se positivt på det.

Der bliver sparet så meget rundt om i kommunerne så folk som dig får kronede dage, I service sektoren.

God vind

Hilsen

Maj-Britt Svane

Svane broderi.

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 18:54

Jeg glemte lige at skrive.

Det er jo kunden der skal have de remedier du skal bruge og ikke nødvendigvis dig.

når vi taler om de private.

er det trapper så er det noget andet.

Husk du skal have vand med da de fleste har måler på.

Og en støvsuger kan altså være på bateri.

Så det er muligt at støvsuge trapper en sådan støvsuger bæres på ryggen.

Men det er muligt du har en del at lære om lige den del af opgaverne ude i samfundet.

hilsen

Maj-Britt Svane

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)