Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Græænsen for domæner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg vil gerne høre om hvor går jeres grænse for køb af domæner. Og skal man tage mere end .dk og .com.

Jeg ville umiddelbart gerne ha haft justbeyou men der kun ledig på .dk og .uk.

Så derfor vil jeg tilføje ezine da hjemmesiden skal være en form som magazin.

Men hvilke domæner skal jeg så vælge - der er jo mange og hvor sikker skal man sørge for at andre ikke kan få noget der ligner mit domæne.

Hvis jeg skal sikre mig meget så kan jeg nemt komme på 36 domæner.

Lad mig høre jeres svar og hvis jeg skal vælge et domæne på dansk så kan jeg umiddelbart kun tænke på værdigselv men skal jeg så også have domæner vaerdigselv

Kommer nok med flere spørgsmål senere :-)

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Det komer helt an på hvad dine planer for din forretning på domænet er - hvis det er ren nethandel og kun i DK vil jeg personligt registrere de domæner der ligger tæt på dit hovednavn.

Det vil jeg gøre nok uanset hvad så du er karderet. Der er kun som skal findes på dit firmanavn/webnavn.

Hvis du vælger at gå til udlandet eller har planer om på sigt at gøre det, køb også .com. Det er billigere at registrere på forhånd end at indkøbe navne hjem samt det er Nu du har fundet det navn du gerne vil findes under og brande - det i sig selv er en proces og hvis pludselig et nyt navn skal findes koster det tid og penge endnu engang.

Hvis du kun vil være i DK så hold dig til de danske .dk domæner måske ta´com med blot for at ikke andre gør det.

Så godt råd gør dig nogle fremtidstanker om din forretning - hva vil du med den og derfra ta´beslutning om hvilke domæner der så giver mening.

Pøj pøj med det og skriv gerne igen.

Mange hilsner

Pernille

dinkonsulent.nu

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal ikke være noget med nethandel - det bliver en hjemmeside på længere sigt da jeg er blevet rådet til at starte den som en blog og se om jeg får læsere nok til at jeg kan lave en hjemmeside med reklamer på.

Hjemmesiden er en hjertesag for at gøre noget for nogle bestemte målgrupper med deres historier så det er ikke en direkte levevej i første omgang - tiden nå vise om målgruppen selv mener om de kan bruge denne hjemmeside :-) jeg skal nok gøre mit til at ligge links ud til den de rigtige steder.

Og derfor er det jo ikke til at vide hvor stort det vil blive for hjemmesiden vil da også være relevant i andre lande - jeg skal så finde folk til at oversætte til evt. div. sprog. Men de ting til den tid hvis de kommer :-)

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Jeg vil se det sådan her: Lad os antage din hjemmeside er en succes - hvilke domæner vil du så godt have den kan findes på?

Omkostninger på domæner er meget små i dag i forhold til hvordan det har været og du har omkostningen nu for de næste 2 år og så kan du  der beslutte om du vil forny dem for endnu et år.

Det vigtigste er at du tror på din ide og tænker stort og realistisk - når man ser det for sig plejer det som regel at være det som sker. Men det skal være din overbevisning du efterlever og ikke hvad andre tænker.

Det er din ide og det at lave en hjemmeside vil domæner og søgemaskiner være din dør ind til sitet.

Det er vigtigt at komme godt fra start så folk kan finde den og de ikke skal gætte dig frem.

Håber det hjælper lidt

Mange hilsner

Pernille

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)