Jeg ville vælge uden bindestreg, på den baggrund at det (ud fra mit synspunkt) til at være "standarden" i Danmark. Jeg tror de fleste danskere, som ville indtaste en url-adresse, ville gøre det uden bindestreg. Jeg tror heller ikke det har den store forskel rent SEO-mæssigt.
Vægten på URL i forhold til SEO tror jeg er formindskende. Min side drawsomethingcheats.com er netop blevet overhalet af den den samme URL bare med bindestreg i. (ikke at dette er 100% relevant, men lige sket)
Hvorvidt din URL ser professionel ud er en anden sag og brugerens tankegang og adfærd når de manuelt indtaster den er også værd at overveje
Som "gammel" i onlineverden synes jeg en bindestreg ser meget spammy ud.
af erfaring vil jeg klart vælge med bindestreg, for at få mest muligt ud af ordene seomæssigt.
brug den uden bindestreg som redirect.
jeg har et domæne med 2 bindestreger, og har netop lagt domænet uden bindestreger sammen med det første, fordi det mildest talt var meget bøvlet at fortælle domænenavnet til kunder i en telefon. Her fungerer domænenavne uden bindestreg bedre.
Men konklusion: Sørg for at eje begge varianter, og sæt domæne uden bindestreger op med 301-redirect til domæne med bindestreg, som fungerer som hoveddomæne(aktivt domæne)
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Jeg er langt fra sikker på, hvor stor en betydninger mht søgeord det har - med eller uden bindestreg i URL. Personligt vil jeg nok vælge bindestregen i dit tilfælde, mest grundet, at jeg synes det ser bedst ud - men også pga den usikre faktor om betydningen.
Thomas Rosenstand markedsfører sin bog, SEO-LEX, på domænet seo-lex.dk - måske han kan svare på betydningen? Egentlig tænker jeg, at han mere har kigget på, hvordan titlen tager sig bedst ud på bogen og herefter har valgt domænet. Men måske er det valgt sådan af hensyn til SEO.
Så beklageligt nok - kan jeg ikke komme det nærmere.
Google betragter en bindestreg som et mellemrum, så jeg ville som udgangspunkt vælge at bruge domænet med bindestreg og så lave en 301 redirect fra hundefodershoppen til hundefoder-shoppen.
Rent seo-mæssigt er der nok også værdi i opdelingen omend nok lidt mindre end det fx. ville være, hvis man havde domænet billige-sko kontra billigesko, da der nok er en del flere, som ville søge på strengen "billige sko" (som er en exact match til domænet billige-sko) end der er folk, som vil søge på strengen "hunderfoder shoppen". I dit tilfælde er det nok nærmere søgeordet "hundefoder", som er interessant - og det indgår jo i begge domænenavne. Men når det er sagt, skal man også forvente, at Google på sigt vil lægge mindre værdi i exact match domæner..
Når domænenavnet er så langt, som det er i dit tilfælde, synes jeg også det er mere læsevenligt at opdele ordet med en bindestreg. Om folk så kan huske bindestregen eller ej hvis de skal skrive adressen er jo ligegyldigt, når blot der er lavet redirect.
jeg ville vælge med bindestreg, af hensyn til dine kunder, hundefodershoppen.dk virker for mange nok lidt svært læseligt, og hvis ikke man kender siden, ligegyldigt.
hvor imod hundefoder-shoppen.dk er mere læsevenlig, og folk ser hurtigt at det er hundefoder siden drejer sig om, fordi ordet er skilt ud fra resten :)
at de fleste så hvis de får den fortalt mund til mund ville skrive hundefodershoppen gør jo ikke så meget hvis du også ejer den og kan redirecte :)
I stedet for at tænkte kun på SEO, så tænk også på hvad folk kan huske. Men hvis jeg nu skulle vælge, ville jeg vælge den med bindestreg. Så vidt jeg husker så ser google et bindestreg som et mellemrum.