Hey :-)
Hvis det er en selvforskyldt skade (hvilket det jo er), så dækker reklamationsretten ikke - heller ikke hvis det nu var din hund som løb ind i dig, så du tabte den osv.
Telia gav en forsikring med, hvis man købte telefon, for ca. 1/2 år siden - det er udløbet nu. Så hvis den er købt her for nyligt, så har du højst sandsynligt ikke fået den gode med i pakken.
Hvis du ønsker at beholde din reklamationsret, så er den eneste mulighed, at få indsendt telefonen hos Telia - og ikke gøre brug af et eksternt værksted.
Så vidt jeg kan forstå på min onkel - som arbejder i Arepa (bla. Apple certificeret værksted), så er der ingen i DK, som er certificeret til at udfører reps på iPhones - kan ikke lige huske forklaringen på det.
Så det fx Telia gør, er at sende den til SWAP, og derefter vil du få en ny, med 2 års reklamationsret. Indsendelse til SWAP koster i Telenor 1700-2100 kr, men Telenor gør brug af eget værksted, som det eneste teleselskab i Danmark - de sender så det beskadiget produkt videre til Apple, og derefter dækker Apple vidst omkostningerne - dvs. at man får en SWAP unit til indkøbspris.
Telia gør brug af et eksternt værksted - som så sender produktet videre til Apple. Det eksterne værksted kan jo så selv prisfastsætte hvad en swap for Telia skal koste - og så kan Telia selv bestemme hvad du skal give :-)
Så, det billigste vil nok være, at sende den til ekstern rep, som har det originale glas fra Apple - dvs. kun Apple certificerede værksteder har dette.
hvis det er, så kig på www.arepa.dk .. kender ikke lige til andre certificerede værksteder.
/Millard