Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedia service - en god ide?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at opstarte et multimedia service firma, hvor jeg hjælper ikke-teknik kyndige personer med f. eks. opsætning og installering af TV, DVD, Blu-Ray, spillekonsol, netværk (kablet eller trådløst).

Min primære kundegruppe vil være knap så teknik-kyndige personer, herunder ældre mennesker.

Men er der virkelig et reelt behov for denne service?

Nicki

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:25

Hej Nick

Har du tænkt over hvad din pris skulle være for en enkelt installering?

Jeg tror ikke jeg kender nogen der ville betale for det, men derimod forhøre sig i familien eller netværket om der ikke lige var en der ville hjælpe.

Har du tænkt over hvor stort marked der er, hvad forventer du af omsætning, hvor meget tid kan der bruges på en enkelt kunde incl. transport...

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:51

Jeg har overvejet pris.

Min første idé var 300 kr. pr. halve time, men da det måske ikke altid tager så lang tid har jeg også overvejet at vende prissætningen på hovedet. Dvs. at prisen for en halv time er 300 kr, men tager det lidt mere end en halv time at udføre opgaven er prisen kun 250 kr. den første halve time og den efterfølgende halve time. Altså koster en time således kun 500 kr i stedet for 600 kr. (incl. moms).

Jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse for om der er et marked for det jeg vil tilbyde. Min inspiration kommer fra de mennesker jeg selv har hjulpet privat og som jeg stadig hjælper.

Vedr. selve installering er det blot den tekniske del. Dvs. selve installering af kanaler, tilkobling af DVD, Blu-Ray, spillekonsol, netværk m. m.

Yderligere vil jeg også på sigt tilbyde produkter der relaterer til den service jeg tilbyder. F. eks. multifjernbetjening, trådløs router, kabler o. a.

Nicki

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:09

Nu er det jo rent gætteværk, men umiddelbart vil jeg mene at segmentet er meget begrænset..unge kan formentlig klare det selv eller trækker på venner som har fingrene bedre skruet på, så har svært ved at tro at nogle her ville betale for det. De lidt ældre har jeg samme forventninger til, både folk i min aldersgruppe og lidt ældre. Så havner vi på 60+...hvor mange af dem har brug for spillekonsoller, blu-ray m.m. og hvis det er noget de køber i forbindelse med børnebørn, så hjælper den unge generation vel til.

Hvad med transporten, nu ved jeg ikke hvor du bor, men f.eks. Kbh, der kan meget let være trafik, så en halv time er hurtigt brugt på transport frem og tilbage.

Umiddelbart er tilkobling af diverse maskiner noget der er forholdsvist simpelt, så 9 ud af 10 kender en som kan klare det. Så for at det skal blive til et marked skal der i mine øjne fokuseres mere på opgaver som ikke er så nemme at en 10 årig kan finde ud af det...Ellers skal du måske lave en aftale med butikkerne i dit område om at du kan markedsføre dig via dem...når der sælges en blu-ray, så giver ekspedienten din "flyer" med...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)