Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af butik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man nu har åbnet en butik, hvad gør man så for at gøre den kendt?
Reklamer er jo dyre, så er der nogen der har en ide til hvad man kan gøre?
Jeg sælger brugskunst i København.


Super hilsner

 

Lise
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise


Der er mange ting man kan gøre og som virker bedre end annoncer. Men det er svært at give gode råd når du ikke fortæller mere om din butik og konceptet. Husk altid når du skal have hjælp til markedsføring, at det er dig der er specialisten, du kender dit produkt bedre end nogen anden. Det er der mange der glemmer også de professionelle rådgivere.

 

Jeg kunne nævne en række ting som har virket for andre, men det er slet ikke sikkert at det virker for dig.

 

Tjek eventuelt min hjemmeside www.leonharder.dk , hvor jeg har et godt tilbud til andre iværksættere.  
Tilmeldt 25. Jun 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Lise

Prøv at kontakte www.overblikket.dk de har nogle gode og billige løsninger.

Jeg har annonceret på nettet på forskellige sider som det eneste og det er ikke kundehendvendelser jeg mangler.

Vind i Sejlene

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som en meget rodet side. Det eneste de tilsyneladende ikke arbejder med er fremstilling af militært grej og udlejning kanoer på Mølleåen.
Hvis du skal vælge en samarbejdspartner, så gå efter en der specialiserer sig mere end de gør..


Dbh Martin

Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lise – her er lidt feedback.


For at gøre butikken mere kendt og få flere kunder ville jeg bl.a. tage fat i en konkurrence incl. PR og et nyhedsbrev



Konkurrence

Her kan du finde et produkt, der appellerer til din målgruppe – noget som har nyhedsværdi og hvor man tænker ”wow, det vil jeg gerne vinde”. Du kan da tage fat i et mærkenavn, og prøve at få producenten til at sponsorere produktet (de får jo også noget omtale ud af det).


Når man så afleverer blanketten i butikken gælder det selvfølgelig om, at have nogle interessante varer, som kunderne vil købe…


For at gøre opmærksom på en konkurrence kan man f.eks.



  • Hænge en seddel op i butiksruden.

  • Omdele tilmeldingsblanketter

  • PR – f.eks. en artikel om konkurrencen i en lokalsprøjte…

  • Smide det på hjemmesiden.

Nyhedsbrev

Her kan du informere dine interesserede kunder om produktnyheder, slag tilbud, gode historier osv.

Altså du skal satse på, at læseren efter udsendelsen får ekstra lyst til at tage ind i butikken.



Nyhedsbrevet kan f.eks. markedsføres på nogle af de samme måder som ved konkurrencen.  



Du kan også holde arrangementer, som afspejler butikkens profil og giver butikken et særpræg. F.eks. omkring en alternativ indretning, produkt temaer, nye tiltag mv.


Dette kan jo også afføde presse omtale…


Og, som andre er inde på, kan du jo også alliere dig med en ekstern samarbejdspartner til markedsføringen.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Lise,

Jeg kender en del andre som har startet butik og har stået/står i de samme problemer som dig.

En af dem har haft super glæde af at melde sig ind i den lokale handelsforening (hvilken de fleste andre butikker i området var medlemmer af). Der igennem blev der bl.a. muligt at være med i events så som "Nat Åbent" hvor handelsforeningen sammen med butikkerne lavede en masse events. Forløberen for natten var en masse PR i form af reklamer i den lokale avis og radio. Disse udgifter vil normalt være relatit høje, men når de pludselig er delt ud på mange forskellige butikker, så kostede det ikke alverden.

Generelt set, så er det min oplevelse, at butikkerne har meget glæde og gavn af at trække på det lokale netværk. En af de andre jeg kender har en blomsterbutik inde i KBH og hun laver ikke de store events, men trækker på det lokale netværk. Det har bl.a. resulteret i at hun igennem de sidste par år har leveret blomsterdekorationer til en række virksomheder i området (bl.a. Jubii).

/Jesper

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise,


Det er altid et godt spørgsmål... Jeg arbejder til dagligt med at markedsføre små lokale butikker (kiosker og købmænd... lad os bare kalde det en l....-branche)

Her bruger vi bl.a. følgende:

 

- Pressemeddelelse til lokalavis (GRATIS omtale)


- Små annoncer i lokalaviser (ret billige hvis du aftaler flere indrykninger)


- Løsblade / flyers med gode tilbud


- Store fængende rudeplakater


 Da du jo arbejder med brugskunst, vil jeg mene, at du skal satse meget på impuls-købet, og derfor lave små udstillinger i vinduet og evt. borde/stativer på gaden. Sørg for at det er billige produkter - hvis du sælger en eller anden sjov ting til en 20''er, kommer kunden jo ind og betaler og ser derved dit store udvalg i andre varer.


 

Desuden er det en mægtig god idé med den der handelsstandsforening...


 Go'' fornøjelse


Martin Bengaard

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise


Inden du vælger markedsføringsform skal du forsøge at definere din målgruppe - køn, aldersgruppe, og måske type, geografisk område etc.  Herefter skal du overveje din målgruppes medie-vaner - avis, magasin, internet-sites etc.

Først herefter kan du overveje hvor og om du skal annoncere.

Nu kender jeg ikke dine produkter, men måske var www.oestrogen.dk en mulighed.

 

Men nr. 1 er efter min mening dialog-marketing d.v.s. hvor du først og fremmest forsøger at opbygge tætte relationer til dine eksisterende kunder - give dem ekstra fordele, måske nyhedsmail, måske aftenarrangement etc. Dette fører nemlig til at dine kunder anbefaler din butik til deres familie/venner/bekendte - bedre reklame kan ikke man ikke få.      
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)