Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man lov at distibuere varer fra kendte brands?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Har haft flere forskellige ideer hvor jeg har haft brug for at kunne sælge kendte brands varer såsom Gucci, D&G, armarni og you name it.

Jeg har skrevet til ca. 15 forskellige kendte mærker om man kan få lov at distribuere deres varer, eller printe deres logo på egne varer.

Næsten hver gang har det været til en costumer care mail, som ikke er i stand til at hjælpe mig.

Derfor er spørgsmålet. Hvordan finder jeg de rigtige mennesker/mails til dette formål, og hvordan overtaler jeg dem bedst til at måtte sælge deres varer / varer med deres logo på?

Håber i ved noget om det, for det stopper mig hver gang.

Mvh.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:27

Hej Christian

Kort svar.... Glem det

Lidt mere uddybende: Det er nogle af de mest eksklusive brands i verden du vil sælge. De har krav til deres kunder om fysisk butik, butikkens beliggenhed, dvs strøgbeliggenhed, center, lufthavn etc. samt et 6 til 7-cifret minimunmskøb af deres varer.

Og ideen med at få lov til printe deres logo på egne varer, så kan du rolig glemme ALT om det. De har brugt oceaner af millioner på branding, og det har de altså ikke gjort, for at at give nogen lov til at printe deres logo på egne varer. Undskyld mig, men det er sgu en kende naivt at tro dette...

De er meget beskyttende omkring deres brands, og de (Deres advokater og myndighederene i den vestlige verden) slår hårdt ned på krænkelse af deres brands.

Så hvis du ikke har en businessplan, hvori en fysisk butik indgår på nævnte beliggenheder, og med en stor kassekredit til indkøb af varer, så vll jeg starks begynde at kigge efter nogle brands, der er til at komme i nærheden af.

Mvh.

Allan Ahm Sørensen

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:43

Hej Christian 

Er det del af denne Koncept du kører nu med snøre bånd- sådan at du ville sælge `` armani snørebånd`` osv ? 

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 21:52

Tak for svar allan. Er meget taknemmelig.

Og hvis jeg kunne få lov at gøre det med snørebånd, så ville jeg da 100% gøre det, men tænkte nu hvordan diverse parfume shops f.eks kunne få lov at sælge for D&G Gucci osv. osv.    Så vidt jeg ved har de ikke nødvendigvis en fysisk butik, uden at jeg ved noget om det, og ved om det er samme spilleregler som med tøj?

Tilmeldt 27. Nov 09
Skrevet kl. 22:09

Christian 

Det er svært og tiltrække stor navn til sig men det er ikke umuligt -Hvis jeg brugt 2000 kr på par sko ville jeg kan sagtens brug `label` snørebånd til en 50/100 -alt er hvordan og hvor du sælger - Dine vare har mange +er og det er ikke stort investering - så blev ved kontakt sko producenter - kan godet være du kan design noget spl. som de ville føre med i deres produktion   

Tøj , parfumer osv. er typisk parallel importeret i DK - Shops bestiller hvodsaglig fra 1 eller 2 stor grossister - der er altid MOQ man så igen clubbing / MOQ som penge er også muligt .

Tilmeldt 27. Nov 09
Skrevet kl. 22:15
Fra Mariager
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:04

Hej Christian

Mit svar til dig, var på spørgsmålet: "Hvordan får man lov at distibuere varer fra kendte brands?" underforstået at du ville distribuerer direkte fra de officielle kanaler, af de superbrands du nævner.

Mht:

Christian:
men tænkte nu hvordan diverse parfume shops f.eks kunne få lov at sælge for D&G Gucci osv. osv. Så vidt jeg ved har de ikke nødvendigvis en fysisk butik, uden at jeg ved noget om det, og ved om det er samme spilleregler som med tøj?

Så er det korrekt, at du kan få mange varer (Af de nævnte brands), især parfumevarer af alternative kanaler, men det er typisk partier, og som regel ret store varepartier. Her er det vigtigt at sikre sig, at disse er frit omsættelige i Danmark, da du kan blive afkrævet dokumentation for dette. Det er før set, at varer fra disse brands og andre for den sags skyld, der var beregnet til det taxfree marked er havnet i alm. detail, og så falder hammeren altså :-)

Held og lykke med din web-shop.

Mvh

Allan Ahm Sørensen

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 23:49

Er uendeligt taknemmelig for de skarpe svar Allan, og selvfølgelig også jer andre.

Et sidste lille spørgsmål :)

Hvor får man fat i parfumer og den slags fra disse brands, og hvordan sikrer man sig at det er noget man må sælge?

Endnu engang, Takker og bøjer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:54

Fik lige et par mails omkring denne tråd Smile

Christian:

Derfor er spørgsmålet. Hvordan finder jeg de rigtige mennesker/mails til dette formål, og hvordan overtaler jeg dem bedst til at måtte sælge deres varer / varer med deres logo på?

Alle de nævnte brands har agenturer i samtlige lande, som er værd at røre... Dvs kontakter du mærkerne direkte, så får du enten ingen svar, eller også får du et standard copy past fra...

Hvis du vil sælge de pågældende mærker, som skal du have fat i det lokale agentur i Danmark. Og der er lidt forskellige. 

Birger Christensen har f.eks Prada mm (hvilke Prada produkter de er distributør på, det tør jeg ik sige. Men jeg mener både det er tasker tøj, accessories, sko mm)

Group 88 sidder med Gucci, Mulberry, Bottega Veneta og Burberry

Så vil du købe varer, så er det nok den letteste vej ind, men forvent, at der stilles STORE krav til såvel salgsstedet, samt minimums køb. Og selvom du f.eks skal købe for ½ mio kr, så får du næppe den store rabat, hvis du overhovedet får nogen...

Disse firmaer kan ligeledes hjælpe dig videre, hvis du ønsker at benytte de store brands logoer, da de har den direkte kontakt ind i disse brands, og de kan sikkert henvise dig til en Licens ansvarlig, eller få vedkommende til at kontakte dig...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57

Christian:

Og hvis jeg kunne få lov at gøre det med snørebånd, så ville jeg da 100% gøre det, men tænkte nu hvordan diverse parfume shops f.eks kunne få lov at sælge for D&G Gucci osv. osv.    Så vidt jeg ved har de ikke nødvendigvis en fysisk butik, uden at jeg ved noget om det, og ved om det er samme spilleregler som med tøj?

Parfumer er solgt ud på licenser, så mærkerne distribuere det ik selv. L´Oreal og Lancaster (eller hedder de Doncaster, jeg kan ik lige huske det) er to af de største licenstagere indenfor parfumer og kosmetik. De producerer produkterne med tilladelse fra mærkerne, og de betaler derefter en royalty for at benytte f.eks Gucci eller Diors navn. Bemærk den royalty er IKKE lille Wink

Hvis du vil lave snørebånd med disse mærker, så skal du have licensen til det. Om du kan få det, det vil jeg gerne tvivle på, da flere af mærkerne benytter deres egne logo snørebånd i deres sko. Så det er allerede noget, som de laver...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)