Hej Aminoer. :) Har haft flere forskellige ideer hvor jeg har haft brug for at kunne sælge kendte brands varer såsom Gucci, D&G, armarni og you name it. Jeg har skrevet til ca. 15 forskellige kendte mærker om man kan få lov at distribuere deres varer, eller printe deres logo på egne varer. Næsten hver gang har det været til en costumer care mail, som ikke er i stand til at hjælpe mig. Derfor er spørgsmålet. Hvordan finder jeg de rigtige mennesker/mails til dette formål, og hvordan overtaler jeg dem bedst til at måtte sælge deres varer / varer med deres logo på? Håber i ved noget om det, for det stopper mig hver gang. Mvh. Christian |
Hej Christian
Kort svar.... Glem det
Lidt mere uddybende: Det er nogle af de mest eksklusive brands i verden du vil sælge. De har krav til deres kunder om fysisk butik, butikkens beliggenhed, dvs strøgbeliggenhed, center, lufthavn etc. samt et 6 til 7-cifret minimunmskøb af deres varer.
Og ideen med at få lov til printe deres logo på egne varer, så kan du rolig glemme ALT om det. De har brugt oceaner af millioner på branding, og det har de altså ikke gjort, for at at give nogen lov til at printe deres logo på egne varer. Undskyld mig, men det er sgu en kende naivt at tro dette...
De er meget beskyttende omkring deres brands, og de (Deres advokater og myndighederene i den vestlige verden) slår hårdt ned på krænkelse af deres brands.
Så hvis du ikke har en businessplan, hvori en fysisk butik indgår på nævnte beliggenheder, og med en stor kassekredit til indkøb af varer, så vll jeg starks begynde at kigge efter nogle brands, der er til at komme i nærheden af.
Mvh.
Allan Ahm Sørensen