Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 x trådløst net

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Situationen er, at jeg har fået et nyt adsl-modem fra min udbyder. Det indeholder også en trådløs router, men dette nye trådløse net dækker ikke hele huset.
Jeg har en glimrende trådløs router stående. Kan jeg koble den efter den dårlige og dermed nå hele huset trådløst?
Og hvordan?

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:42

Sorry - jeg sidder på en lidt skør computer, der ikke altid er så gode venner med Amino.
Det var ikke min mening at stille det samme spørgsmål to gange.

Hans

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 00:56

Hej Hans

Det er muligt at du kan koble de 2 trådløse sammen.

Hvilke mærker er det? Hvem er din udbyder og er det med kabel mellem de to routere, dit spørgsmål går på

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 09:38

Hej hans, hvis du er koblet på din gamle router får du tildelt ipadresse fra denn, når du kender routerensadresse skal du gå ind og slå dhcp fra i denne og give den en fast ipadresse om ligger i samme område som den nye router. Ex ny router 192.168.0.1 og gl router hed måske også 192.168.0.1 denne ændres til 192.168.0.2 og kablingsmæsdigt bruger du ikke internetporten i den nye router, men en af Lan/netportene som du forbinder til din nye router, derved vil duhave et netværk hvor de ligger på samme net. Hvis dy derimod bruger internetporten er det vigtigt at de ligger på to net og har dhcp aktiveret. Ex ny 192.168.0.1 og gl 192.168.2.1
Håber det giver mening, ellers skriv/ring

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:41

Ja, jeg tænker mig, at der skal et kabel mellem de to routere - fra ethernet i modemet til Wan i trådløs2. Men når jeg så opsætter trådløs 2, får jeg at vide, at jeg ikke må bruge samme netværk på de to. Når jeg så ændrer IP på trådløs2, kan jeg sagtens lave et netværk, men den kobler ikke op på modemet.

Udebyderern er TDC og modemet er deres Homebox, som jeg ikke kan finde nogen producent på.

Trådløs2 er fra TP LInk.

Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)