Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Safari browser sletter danske bogstaver - hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi hjælper Schluntz Festudlejning med deres hjemmeside, og vi har et problem, som vi kæmper med. De har en bestillingsformular, og når man taster en dansk adresse ind, for eksempel "Søborg Hovedgade" og så navigerer rundt på hjemmesiden, slettes alt efter danske bogstav, det vil sige at der kun er "S" tilbage.

Det sker kun i Safari browseren, og vi har lidt svært ved at gennemskue hvad der sker. Er der nogen af jer, der har haft lignende problemer, eller har løsningsforslag?

Vi har ikke selv udviklet hjemmesiden. Den er udviklet i PHP for nogle år siden.

Venlig hilsen Jesper

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:38

Hej Jesper

Det lyder til at det er safari, som er problemet. Jeg kiggede lige på http://www.schluntz.dk/ med safari, på windows, og fik fejlen på bla. adresse feltet ved bestilling.

Jeg kan se at siden bruger jquery til at gemme og hvis det er et par år siden at der er kigget på siden, er der sandsynligvis kommet en ny udgave.

I linker til jquery med <script src="js/jquery-latest.pack.js"></script> (hvilket er lokalt på sitet)

Prøv at skifte den ud med
<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.pack.js"></script>

Hvis det ikke hjælper, ville jeg lave en pakke og pakke ud funktion i javascript, der tager hånd om specialtegnene.

Med venlig Hilsen Ulrich

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 15:06

Hej Ulrich

Ring venligst til mig på 26280098 asap..

VH Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 16:31

Hvis det har virket med den lokale JS fil, så har jeg svært ved at se at det skulle være det.

Hvis du validere siden er en af de første fejl en character encoding fejl, og det kan give sådan fejl.

I opera laver den danske karaktere om til volapyk, så det tyder på at det er problemet.

Selve php filen kan have den forkerte encoding, så det er ikke nok at ændre den i koden.

Teddy

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)