Jeg formoder, at du aldrig har haft en butik, som tog imod dankort enten offline eller online. Og så udviser dit svar også manglende indsigt, da nethandlen kunne gøres simpelt og sikkert for alle parter med meget få tiltag... Men men men dem gider bankerne/Visa-Mastercard ik indføre af ukendte årsager... Husk lige på, at flere af bankerne tjener penge, hver gang kortet svinges enten i en fysisk butik eller i en webshop. Det er big $$$$ de laver! Og så er dankortet den service, som har sparet bankerne for de største beløb nogensinde EVER! - De skal ik have særligt meget personale til at håndtere kunder i filialerne Med andre ord, så er det en service, som bankerne yder og tjener penge på, og så må det vel også være bankernes ansvar, hvis nogen misbruger bankernes service! En webshop eller en butik kan som tredjepart intet kontrollere. De har heller ingen indflydelse på det. Så hvorfor er det en tudekiks, at bankerne skal lære at tage ansvar? De kunne sammen med Nets gøre hele systemet sikkert på meget kort tid, men det har de tydeligvis ingen interesse i, når ansvarsfordelingen er som i dag, da bankerne tjener penge på transaktioner og indsigelserne. Så er udfaldet af en transaktion win-win for dem... De eneste som lider et tab, det er de butikker, som benytter bankernes service system! |
T-Nielsen:Det er det derimod ikke hvis tilfældet er som i denne tråd, hvor kortholder nægter at have foretaget handlen. Dette kræver ingen dokumentation, men dog en underskrevet erklæring.
Det burde til gengæld så betyde, at pågældende kort ikke længere kan bruges på nettet overhovedet. Men det sker nok ikke, hvis NETS ikke selv risikerer noget finansielt..
Er kortholder uvidende om misbruget, og derved i god tro, må de betale 50kr for et nyt kort, og lære at passe bedre på deres informationer..