Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S eller hvad

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ret sikker på, at man ikke kan lave sådanne cirkulære transaktioner, men jeg har ikke lige noget papir, der beskriver hvorfor ikke. Men kan I se en kæde af ApS-er, man kunne danne med bare 125.000 kr: Først opretter vi et holdingselskab, som overfører pengene til et driftselskab, som låner dem tilbage til  holdingselskabet, som bruger dem til at etablere et andet driftsselskab med. Dette driftselskab bruger så pengene til at etablere.... Nej, jeg tror ikke på det. Prøver at finde ud af, hvad den slags kaldes.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de fine svar.
Især Anettes var lige i skabet.
Vores formål er at lave det simpelt og ikke for risikabelt.
Vores I/S (og det bliver det) får kun behov for ganske små indskud, før det begynder at give overskud - underskud er ikke en mulighed. Derfor er det mulige tab ret begrænset, selvom den ene af os skulle havne i økonomisk uføre.

Jeg glæder mig allerede til at kunne fortælle om projektet.
mvh Hans

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at jeg misforstod det oprindelig spørgsmål....

mit svar er gældende hvis jeres fælles I/S går konkurs

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans,

 

Det lyder som om I har lagt jer fast på et interessentskab, og det er jo også en hurtig, effektiv og billig måde at få etableret et firma.

 

Tråden giver mig anledning til at knytte et par korte kommentarer:

 


  • Selvom der ikke er den store risiko for, at interessentskabet drives med underskud, kan driften jo være forbundet med risici i form af erstatnings- og produktansvar, som interessentskabet og dermed hver enkelt interessent hæfter for.  

  • Hvis én interessent går konkurs, kan hans kuratorer i princippet gøre udlæg og sælge den en interessents ideelle andel af interessentskabets aktiver,

  • Der er intet problem i, at en interessent i et interessentskab er f.eks. et anpartsselskab, men det kræver jo min. kr. 125.000 i kapital pr. interessent til hans/hendes/dets anpartsselskab.

  • Alle interessents økonomiske forhold bør i øvrigt frem i lyset (hvad ejer hver enkelt interessent). Hvis f.eks. kun den ene interessent har midler fra f.eks. andels- eller ejerlejlighed, og den anden interessent ingen midler har, så er det jo i første omgang den interessent, der har midlerne, der risikerer mest (og dermed burde den interessent være mest indstillet på at stifte et ApS, eller sikre sig ordentlige forsikringer tegnet og sikre sig at føre løbende tilsyn med økonomi mv.).


God vind med I/S''et.

De bedste hilsner

 

Karsten

 

PS: Du må bare vende tilbage, hvis du ønsker assistance med udarbejdelse af en interessentskabsaftale. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det handler vel sådan set blot om at I starter op som I/S og når der så er tjent tilstrækkelig kapital omdanner I I/S til et ApS og får evt. bygget et par holdingselskaber ovenpå.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-06-2007 09:20:54 Forfatter: Skattekonsulenterne.dk Det handler vel sådan set blot om at I starter op som I/S 

Det er præcis, hvad vi har tænkt os.

og får evt. bygget et par holdingselskaber ovenpå.

Hvad skal vi med dem?

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo noget man kan tage stilling til hen ad vejen.  Det kan være interessant med holdingselskaber hvis I påtænker at lave andre aktiviteter hver for sig eller sammen. Eller har andre aktiviteter - hvad du jo har, som kan ligge i selskaber under et 100% ejet holdingselskab.  


Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent

Jeg sætter pris på dit engagement og dine råd.
Desværre taler du et sprog, hvor jeg mangler grundbegreberne.

Hvad vil vores fordel være ved at lave holdingselskaber? - Hvis det beskytter os eller styrker vores forretninger, skal vi naturligvis have det som mål, og så vil det jo være godt at forstå det allerede nu.

mvh Hans

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg citerer lige fra en anden tråd her hvor jeg anførte følgende om holdingselskaber:

 


"Der er ikke meget fidus ved at lave et holdingselskab hvis man kun skal operere i et selskab og ikke har planer om på et tidspunkt at sælge dette, få nye anpartshavere med eller lignende. 



Ideen i et holdingselskab er at du kan kanalisere midler fra driftsselskabet op i holdingselskabet skattefrit, som så kan anvende midlerne til at stifte nye selskaber. Herudover er selskaber jo skattefri af gevinst på aktier ejet i mere end 3 år. Dvs. en holdingløsning muliggør at du via dit holdingselskab kan frasælge selskaber uden avancebeskatning. Det medfører også at selskaberne kan sambeskattes. Dvs. underskud kan anvendes mellem selskaberne.



Der kan også være noget med risikoafgrænsning."

 

Det næste er når vi taler flere ejere at en ejer vil kunne udtræde ret nemt ved at lade sit holdingselskab sælge aktierne i det fælles drift. Det kan som anført ovenfor ske skattefrit efter 3 års ejertid. Holdingløsningen gør også at I kan holde værdien af driftsselskabet nede via udbytteudlodninger og derved gøre det attraktivt for eksempelvis medarbejdere at tegne sig ind.   

 

 


Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)