Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør det en forskel hvad mit link er?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Ganske kort: Når vi laver interne links betyder det så noget om vi linker til:

http://www.minside.dk/sidenavn eller bare /sidenavn?

Er der nogen reel seomæssig - eller anden - årsag til det ene frem for det andet?

Mvh

Nina

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:23

Der er som sådan ikke nogen direkte ranking fordel ved at benytte absolutte links frem for relative, og vice versa. Så længe robotten kan finde ud af at navigerer på dit website, er der ikke nogen SEO fordel.

Matt Cutts har udtalt: "I recommend absolute links instead of relative links, because there's less chance for a spider (not just Google, but any spider) to get confused"

Personligt mener jeg det er mere individuelt spørgsmål, hvornår man bør bruge det ene frem for det andet. Jeg har flere sider med mange tusind interne links (som ikke skal indekseres anyway). Her benytter jeg relative links, for at reduceren størrelsen på den endelige HTML kode der bliver dannet.

Generelt benytter jeg dog absolutte links, for eksempel i interne links på sidernes artikler.

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 08:52

Hej - og mange tak for svar. 

Jeg har tænkt det samme omkring det med koden - men havde bestemt ikke overvejet at Google kunne blive forvirret over at få relative links. Derfor er de fleste af vores links relative... men det kan da godt være at vi skal til at lave det om :)

Mvh

Nina

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:53

Google kan sagtens finde ud af at navigerer rundt på et website, via relative links. Det er blot et spørgsmål om at eliminerer en teorietisk fejlkilde :-).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)