Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress - website og blog i samme installation?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder på et website, til en online service jeg forhåbentligt snart kan lancere, og jeg tænker på at bruge WordPress som CMS.

Men jeg vil også have en blog på websitet, så spørgsmålet er, om jeg skal installere WordPress, og bruge det som CMS, og så i et andet directory lave endnu en WordPress installation til bloggen? Altså websitet på www.mitwebsite.com og bloggen på www.mitwebsite.com/blog. 

På selve website delen skal der installeres nogle plugins til medlemsstyring og betaling. Men disse sider kan vel laves som pages.

Nogen der har erfaringer med at bruge WordPress som CMS og blog på samme site? Gode og/eller dårlige erfaringer?

Mvh Carsten

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Du kan sagtens have din blog på en underside af sitet. Du behøver ikke have to installationer, selve WordPress blog-loopet kan bare flyttes til den side, du gerne vil have det på.

Du kan se mere her - hvis du er til gør-det-selv. 

Hvis du har brug for hjælp til at komme i mål med sitet, er du meget velkommen til at kontakte os.

Venlig Hilsen

Allan 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Why don't you just have a "blog" page like people normally do?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Du kan sagtens have din blog på en underside af sitet. Du behøver ikke have to installationer, selve WordPress blog-loopet kan bare flyttes til den side, du gerne vil have det på.

Det vil jeg kigge nærmere på, tak for tippet. Jeg har endnu ikke besluttet om jeg vil lave det selv, eller få hjælp til det.

Phillip Dyhr Hobbs:
Why don't you just have a "blog" page like people normally do?

I'm not sure I know what you mean when you say a blog page. The website will be a bit more complicated than just a normal website. Visitors have to be able to sign up for a service and pay for it too. 

Mvh Carsten

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
I'm not sure I know what you mean when you say a blog page. The website will be a bit more complicated than just a normal website. Visitors have to be able to sign up for a service and pay for it too. 

 maybe this will help give you an idea?

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Du kan sagtens bruge WordPress både som CMS og som blog system. Det giver desuden den fordel, at du kun skal logge ind ét sted for at adminstrere hjemmesiden Smile

Jeg har kun gode erfaringer med at kombinere selve hjemmesidesystemet med en blog. Du kan se et eksempel på, hvordan det kan se ud, ved at kigge på Running Copenhagens hjemmeside, som jeg har hjulpet med bl.a. dette:
http://running-copenhagen.dk/da/
http://running-copenhagen.dk/da/blog/

Hvis du selv vil sætte det op, kan du gøre følgende:

I WordPress er der som udgangspunkt to muligheder for at tilføje indhold til hjemmesiden: indlæg (posts) og sider (pages).

Det du kan gøre er at benytte "indlæg" til dine blog indlæg.
Hertil opretter du en kategori der hedder "blog", som du så vælger hvergang du laver et indlæg.

For at fjerne "category" fra URL'en, som WordPress automatisk indsætter, skal du under "Indstillinger" i menuen til venstre, klikke på punktet "Permanente links". Her skal du under "Kategoribase" blot skrive et punktum og klik på "Gem ændringer".

Dermed kommer URL'en til at være noget ala: www.mitwebsite.com/blog/mit-indlaeg


Normale indholdssider så som "om os", "kontakt", m.v. laver du som "sider" og vil derfor komme på adresser ala: www.mitwebsite.com/kontakt

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå at bruge Joomla i stedet, det kan håndtere begge dele, og også betalt login.

 

Teddy

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Morten er inde på er det let at sætte WordPress op til at være både CMS og blog. 

Mht betaling kan du evt overveje GetPremise.com. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode tips. Jeg tror at jeg vil se om ikke jeg kan få en fornuftig side op at køre med en enkelt installation. Det virker jo til at det er det der anbefales. Jeg har stadig lidt tid før jeg går online med projektet, så jeg kan lege lidt med det. 

Mvh Carsten

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Tusind tak for de gode tips. Jeg tror at jeg vil se om ikke jeg kan få en fornuftig side op at køre med en enkelt installation. Det virker jo til at det er det der anbefales. Jeg har stadig lidt tid før jeg går online med projektet, så jeg kan lege lidt med det. 

Mvh Carsten

Det synes jeg lyder som en god plan Smile

Du må endelig sige til, hvis du har nogle spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med projektet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)