Hvis du skal logge ind for at se linket skal Google forhåbentligt også. Ellers er der tale om at der vises en ting til brugerne og en anden til Google - og det er de ikke så vilde med.
Hvis du skal logge ind uanset om det er Google eller dig selv for at se linket, så vil jeg ikke satse på nogetsomhelst linkjuice, da jeg gætter Google ikke gider oprette en bruger og logge ind for at lede efter links.
Jeg ville se sådan et link som et link, der blev sendt til min e-mailadresse. Visse steder er der dog flere, der kan logge ind og se det samme, men det ændrer ikke så meget. Du får ikke linkjuice, men hvis du klikker på et link fra en webbaseret e-mail er det helt klart muligt at se at se hvor det klik kommer fra, hvis du har et eller andet, på din hjemmeside, der kan se hvor din trafik kommer fra.
Det er lidt det samme med "Likes" og andet fra sociale medier, der typisk er nofollow. Det er "sladderhanke", der fortæller at der kan være menneskelig interaktion.
Hvis der er "beviser" på menneskelig interesse i et vist omfang og over tid, tror jeg bestemt på at Google er interesseret i den slags. Det kan være som kvalitetsstempel eller som indikation på spam - afhængigt af hvordan de vælger at tolke det.
Tiføjelse for at gøre det helt klart:
Google kan ikke se linket, medmindre de selv logger ind (medmindre der er brugt cloaking). MEN hvis nogen logger ind og klikker på et link derinde og de ryger ind på en side med software som eksempelvis Google Analytics kan de se det.