Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan google se et link i en profil??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man opretter en profil på et websted, og i denne profil kan oprettes en link.

Men linket kan kun ses af mig når jeg er logget ind. Men kan google se dette link ever??????

Håber i forstår spørgsmål.

John D

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 20:35

Mener godt at Google kan crawle disse links. Har vist også hørt at nogle SEO services bruger disse links som backlinks i deres services... men lad os lige se, hvad andre mener om det :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:45

Det kan ikke besvares generelt. Hvis linket kun kan ses når du er logget ind, skal du som udgangspunkt forvente Google ikke kan se det.

For at få mere konkret information, kan du smide URL'en ind i Google, og se hvilken cache version de har af siden. På den måde får du indblik i, hvad Google kan se.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:47

Det kommer an på om der er lukket for google i den afdeling eller ej. Der er masser af profillinks på nettet, som bliver crawlet. Mange blogs har f.eks. lukket for links i teksten, men man kan lave navnet som et link, som så bliver crawlet og forum profiler er en hel industri. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:50

Hvis du skal logge ind for at se linket skal Google forhåbentligt også. Ellers er der tale om at der vises en ting til brugerne og en anden til Google - og det er de ikke så vilde med.

Hvis du skal logge ind uanset om det er Google eller dig selv for at se linket, så vil jeg ikke satse på nogetsomhelst linkjuice, da jeg gætter Google ikke gider oprette en bruger og logge ind for at lede efter links.

Jeg ville se sådan et link som et link, der blev sendt til min e-mailadresse. Visse steder er der dog flere, der kan logge ind og se det samme, men det ændrer ikke så meget. Du får ikke linkjuice, men hvis du klikker på et link fra en webbaseret e-mail er det helt klart muligt at se at se hvor det klik kommer fra, hvis du har et eller andet, på din hjemmeside, der kan se hvor din trafik kommer fra. 

Det er lidt det samme med "Likes" og andet fra sociale medier, der typisk er nofollow. Det er "sladderhanke", der fortæller at der kan være menneskelig interaktion. 

Hvis der er "beviser" på menneskelig interesse i et vist omfang og over tid, tror jeg bestemt på at Google er interesseret i den slags. Det kan være som kvalitetsstempel eller som indikation på spam - afhængigt af hvordan de vælger at tolke det. 

Tiføjelse for at gøre det helt klart:
Google kan ikke se linket, medmindre de selv logger ind (medmindre der er brugt cloaking). MEN hvis nogen logger ind og klikker på et link derinde og de ryger ind på en side med software som eksempelvis Google Analytics kan de se det. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:40

Tak for svarene.

Kan se når jeg er logget ind at URLen er www.xxxxxx.com/profile  så den kan den nok ikke se.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)