Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrænset antal pr. kunde?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juramedlemmer, og andre som har forstand på markedsføringsloven.

Jeg har efterhånden været lidt væk fra lovgivningsområdet i detail-virksomheder i nogle år nu, men har et spørgsmål.

Er det blevet lovligt at sætte begrænsninger for, hvor mange antal af en bestemt vare, som kunderne må købe? Synes jeg begynder at se ekstrem mange detail-virksomheder, som anvender dette i deres kataloger og butikker, end der hidtil har været?

Da jeg selv arbejdede som sælger i en forretning, var det nemlig ikke lovligt iflg. markedsføringsloven.

Ved godt at der er mange forretninger som benytter sig af mængdebegrænsninger alligevel, men har da aldrig set så mange som benytter det, som der er nu.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke tilladt at sætte begrænsninger på varer, men til gengæld kan man vælge kun at ville sælge det pågældende produkt til en bestemt pris i en begrænset mængde pr. kunde.

Syg lovgivning efter min mening, men sådan er det desværre...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:44

Nej det er rigtigt at det er blusset lidt op, men det har nu altid været der, fx i føtex. Der hvor man jo før ikke har set det (fordi de ikke var alle vegne) er i Rema1000, hvor de virkelig gør noget for at folk ikke tager mere.

Men lægger man mærke til det, laver de reelt set kun en begrænsning på hvor mange man må tage til tilbudsprisen, resten man tager bliver til normal pris. sådan har jeg set det i Rema, føtex har jo så en anden politik, da man jo kan tage fx 4 eller 5 til tilbudspris, selvom der står det er 3 for xxx.

Jeg kender på ingen måde lovgivningen, men kan nu godt forstå det, da de gør det for at der er et tilbud at hente for alle, hvis ikke de lavede denne begrænsning, ville det bare være sådan at de blev en form for mellemleverandør til de mindre kiosker og nærbutikker, og der ville være færre (privatpersoner) der kunne få fingre i dette gode tilbud. hvilket de fleste nok ville have noget imod. Så jeg kan nu godt forstå det, selvom jeg nok altid ville få fat i de gode tilbud, da jeg handler ind når de åbner, lige efter jeg har afleveret min søn.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:49

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Det er ikke tilladt at sætte begrænsninger på varer,

Så kan man jo altid fortælle kunden, at man ikke er interesseret i at handle med ham/hende :)

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Syg lovgivning efter min mening, men sådan er det desværre...

Problemet er jo bl.a., at før i tiden når der var slagtilbud på fx. 1½ liter Coca Cola / Pepsi, så holdt der adskillige kassevogne udenfor mandag morgen kl. 8 - klar til at forsyne diverse kiosker.  Så det må da helt klart være i forbrugernes interesse, at man kun må tage fx max 8.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 09:56

Jeg arbejder i føtex, og står derfor til daglig overfor denne problemstilling..

Og det er er netop som jimmy skriver, hvis ikke man sætter begrænsninger på, så hamstrer folk helt vildt! Men kunderne er kreative.. de prøver igen og igen, og prøver at finde på alle mulige undskylder for at de skal have lov til at købe flere.

Men begræsningen er i mine øjne rigtig god, da den sikrer at flere får mulighed for at købe til tilbudsprisen.

Mvh Tobias.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:59

Tobias:

Jeg arbejder i føtex, og står derfor til daglig overfor denne problemstilling..

Og det er er netop som jimmy skriver, hvis ikke man sætter begrænsninger på, så hamstrer folk helt vildt! Men kunderne er kreative.. de prøver igen og igen, og prøver at finde på alle mulige undskylder for at de skal have lov til at købe flere.

Men begræsningen er i mine øjne rigtig god, da den sikrer at flere får mulighed for at købe til tilbudsprisen.

Mvh Tobias.

Nemlig eksakt som jeg skrev

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:59

Slet ikke enig, men er jo også kommet væk fra dagligbranchen, heldigvis.

Den regel bevirker jo kun, at de store virkelig kan knække de små...

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:22

Fantastisk med en masse forskellige meninger.

Jeg kan godt se problemstillingen i, at folk ville hamstre helt vildt, hvis der ikke var begrænsninger på. Det ville jo også være træls, hvis én kunde kom og købte alle 5 paller man har stående med en bestemt vare.

Men et eller andet sted, er det jo sådan set at "skide" på den lovgivning der er. Altså jeg tænker på, at forretningerne bryde loven bevidst, selvom de godt er klar over at der vanker en eventuel bøde. Det samme gør sig jo gældende, at flere og flere dagligvareforretninger er begyndt at sælger forskellige bøger inden udgivelsesdatoen!

Jeg ved godt at forretninger som Dansk Supermarked og COOP har råd til at betale disse bøder, men som TuttiFreddy skriver, så fjerner de jo fuldstændig salget fra de små forretninger, som så ikke har en chance for at overleve (groft sagt), men det er jo noget som skader de små på markedet, at de store bryder lovgivningen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 10:34
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:39

Anders Helbo:

Jeg kan godt se problemstillingen i, at folk ville hamstre helt vildt, hvis der ikke var begrænsninger på. Det ville jo også være træls, hvis én kunde kom og købte alle 5 paller man har stående med en bestemt vare.

Men et eller andet sted, er det jo sådan set at "skide" på den lovgivning der er. Altså jeg tænker på, at forretningerne bryde loven bevidst, selvom de godt er klar over at der vanker en eventuel bøde. Det samme gør sig jo gældende, at flere og flere dagligvareforretninger er begyndt at sælger forskellige bøger inden udgivelsesdatoen!

Jeg ved godt at forretninger som Dansk Supermarked og COOP har råd til at betale disse bøder, men som TuttiFreddy skriver, så fjerner de jo fuldstændig salget fra de små forretninger, som så ikke har en chance for at overleve (groft sagt), men det er jo noget som skader de små på markedet, at de store bryder lovgivningen.

De bryder jo ikke loven når de laver begrænsningen på tilbudsvarer, hvilket jo er det de gør. Det siger flere i denne debat. Har endnu ikke set på en ikke nedsat vare at man kun måtte tage et bestemt antal. så det mønster som du kommer med kan jeg ikke se er realiteten.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)