Jeg kan godt se problemstillingen i, at folk ville hamstre helt vildt, hvis der ikke var begrænsninger på. Det ville jo også være træls, hvis én kunde kom og købte alle 5 paller man har stående med en bestemt vare.
Men et eller andet sted, er det jo sådan set at "skide" på den lovgivning der er. Altså jeg tænker på, at forretningerne bryde loven bevidst, selvom de godt er klar over at der vanker en eventuel bøde. Det samme gør sig jo gældende, at flere og flere dagligvareforretninger er begyndt at sælger forskellige bøger inden udgivelsesdatoen!
Jeg ved godt at forretninger som Dansk Supermarked og COOP har råd til at betale disse bøder, men som TuttiFreddy skriver, så fjerner de jo fuldstændig salget fra de små forretninger, som så ikke har en chance for at overleve (groft sagt), men det er jo noget som skader de små på markedet, at de store bryder lovgivningen.
De bryder jo ikke loven når de laver begrænsningen på tilbudsvarer, hvilket jo er det de gør. Det siger flere i denne debat. Har endnu ikke set på en ikke nedsat vare at man kun måtte tage et bestemt antal. så det mønster som du kommer med kan jeg ikke se er realiteten.
Sorry. Min fejl! Havde vidst opfanget det forkert.
hvis ikke man sætter begrænsninger på, så hamstrer folk helt vildt!
Helt ærligt.... om man sælger 100 ks sodavand til én kunde eller om der er 100 kunder der køber 1 ks hver er jo lige meget - MEN grunden er at butikken gerne vil trække kunder ind. Derfor sætter de prisen ned på én vare og håber at de lige køber nogle andre ting mens de er der. Det er ganske alm. købmandsfornuft :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....