Hej iBixen
Hvis du vil øge salget er konkurrencer på Facebook ikke det rigtige værktøj. Generelt egner Facebook sig bedre som en platform til dyrkelse af kunderelationer frem for et salgsfremmende medie. Direkte salg får du gennem Google Adwords, søgemaskineoptimering og måske også Facebook Annoncer, men med en Facebook Konkurrence tiltrækker du folk, som forventer at få noget gratis - ikke nødvendigvis mennesker, som vil købe noget.
Når det så er sagt, så kan konkurrencer på Facebook være effektive, hvis du ønsker at "belønne" dine nuværende Facebook fans. Det kan også være en god "gulerod" i forbindelse med annoncekampagner, men det er vigtigt, at annoncerne er målrettet præcist, og at din konkurrence har noget med dit brand at gøre, hvis den optimale effekt skal opnås. Målet bør være, at forøge din fanbase med fans, som har værdi for dit brand samt engagere dine nuværende fans på din Facebook Side. Sørg derudover for at overholde Facebooks Konkurrenceregler.
Facebook er et super godt markedsføringsværktøj, men hvis man ikke ved hvordan man holder hammeren, så er det svært at slå søm i.