Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selskabsform

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg åbner en webshop internationalt og en partner spytter 50000 kroner i kassen? Der tænker jeg på, hvilken selskabsform der er oplagt eller tvunget - og om der generelt er andet, jeg skal være opmærksom på.

Venlig hilsen,

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 5
Fra  jh group aps Skrevet kl. 15:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lars

Min første tanke er at du/I skal vurdere om i har brug for driftskreditter. Den umiddelbare løsning vil være et aps - som koster ca. 3.500,- at oprette.

Kan evt. gøres billigere - hvis du køber et "skuffeselskab" (Et selskab der er oprettet i selskabstregiseret) og efter selv kan til rette selskabets vedtægter mv. Min måde er at gå i dialog med min revisor. Så kan jeg med lidt hjælp klare det på ca. et par timer. Start kapitalen er min. 80.000 men gerne mere. Du skriver at din partner indskyder kr. 50.000 og hvis ud indskyder det samme kr. 50.000 ja så ejer I jo 50% hver. Se det er super fint - når alt går god - særligt i begyndelsen af et samarbejde. Der er kommet nye regler pr. 1 marts 2010 - disse gør at du/I skal rette i vedtægterne for selskabet i forhold til regulering af f.eks. køb og salg af anparter. Værdiansættelse, ledelse, beføjelser, bod ved misligeholdelse ect. De gl. anpartsoverenskomster kan være gode inspiratorer til opgaven. Husk at der ikke er revisionpligt på mindre selskaber mere. Men min anbefaling er at find dig en god revisor - hvis du/I ikke har en i forvejen.

Vær opmærksom på at I skal registere Jer anderledes ved skat i forhold til at i evt. importere og eksportere varer. Endvidere kan der komme told samt moms på. Se evt. skat vejledninger. Har brugt at få en forhåndsgodkendelse fra skat og told. Det er super når det så ruller der ud af!

http://www.ga.dk/artikel.dsp?page=21169

Alternativ er et mere internationalt LTD - et engelsk selskab. Dog er det sådan, at du nu skal udarbejde eller få udarbejdet et engelsk regnskab (Læs lovgivning) og et dansk regnskab til brug for skattevæsenet. jvf. regler om sambeskatning mellem EU lande. Det koster altså typisk lidt mere at få oprettet og drive et Engelsk selskab. Startkapitalen kan i princippet være 1 pund. 

Når I nu sælger - for vildt - kan i altid konvertere til et A/S aktieselskab.

Se lige selskabsstyrelsen hjemmeside om harmonisering af selskablovene i de forskellige eu lande.

http://www.eogs.dk/sw21558.asp

Med venlig hilsen

forretning24syv.dk

Jørgen Hvejsel

41414055

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 11:33

Hej Jørgen,

mange tak for det fine og meget udførlige svar. Og beklager at jeg først nu reagerer på det.

Jeg vil lige læse det helt nøjagtigt igennem og så komme  med yderligere spørgsmål, for der er lidt uklarheder stadigvæk.

Venlig hilsen,

Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 14:45

Hej Jørgen,

indlægget gik desværre lidt i glemmeboksen, men er stadig aktuelt.

Det faktuelle kunne være:

Min partner bruger 50000 kroner på firmaet, jeg 0 kroner. Det er mig der primært arbejder på udviklingen af forretningen.

Det er sådan, jeg forestiller mig det kunne se ud. Mere egenkapital er som sådan ikke mulig lige nu.

Venlig hilsen,

Lars

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:48

Det kunne være rart med lidt flere oplysninger, fx hvor stor en risiko I/du påtager, er det primært dig der skal repræsentere selskabet udadtil og gøre arbejdet i det daglige, eller skal investoren også gøre et stykke arbejde eller er han udelukkende med som passiv investor?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Hvejsel:
Den umiddelbare løsning vil være et aps -
som koster ca. 3.500,- at oprette.

+ indskudskapital.

Du naevner ikke danske SmbA-selskaber, som er langt billigere at oprette og administrere
end baade ApS og engelske selskaber.  

Se min mening om ApS i http://www.amino.dk/forums/t/123242.aspx?#826129

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 19:11

Ejler nu glemmer du at fortælle at det idag tager 8 uger at registrere et smba, plus det tid det tager skat at godkende momsregistrering af selskabet..  samt at alene gebyret til Erhvervsstyrelsen udgør kr. 2150 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

David Brodin Larsen:
Ejler nu glemmer du at fortælle

Hvad er glemt i forhold til

Ejler Ottesen:
Du naevner ikke danske SmbA-selskaber,
som er langt billigere at oprette og administrere 
end baade ApS og engelske selskaber.

Dine informationer er suplerende men ogsaa korrekte: 

David Brodin Larsen:
det idag tager 8 uger at registrere et smba,
plus det tid det tager skat at godkende momsregistrering af selskabet.. 
samt at alene gebyret til Erhvervsstyrelsen udgør kr. 2150 

Men det har retsvirkning fra stiftelses tidspunktet hvis stiftelse kommer igennem. 
Og der er en del fordele ved SmbA-selskaber.

Tak for dine stjerner, som du straks drysser ud naar jeg skriver noget et eller andet sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35

Lars :
hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg åbner en webshop internationalt og en partner spytter 50000 kroner i kassen? Der tænker jeg på, hvilken selskabsform der er oplagt eller tvunget - og om der generelt er andet, jeg skal være opmærksom på

ud over det allerede beskrevne skal du absolut være opmærksom på at få lavet en ejeraftale mellem jer. Hvad hvis partneren der spytter 50 t i kassen bliver træt af det hele eller du bliver træt. I et SMBA kan man ikke bare fortsætte alene, så i bliver lidt låst der, men også i et ApS vil I være nødt til at forholde jer til hvordan i løser en række spørgsmål, hvem bestemmer hvad, hvem har tegningsret til hvad, hvordan opløser i selskabet - forkøbsret fra den ene til den anden og prisfastsættelse, hvem ansvarer for det daglige og for regnskaber og givet meget andet - medens I er gode venner- det er nu I kan aftale det, og ikke hvis først noget brænder påSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)