Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er danskerne klar til faktura betaling i webshoppen?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Nej - jeg kender ikke servicen, men jeg er fint tilfreds med at tilbyde betaling med forskellige former for kreditkort i butikken, og jeg har - som nævnt - svært ved at se fordelen for forbrugeren.

Der er ellers mange...

- Forbrugeren betaler først efter modtagelsen af varen. Dvs det giver mere tryghed
- Forbrugeren kan betale i afdrag
- Forbrugeren (hvis vedkommende kan godkendes) slipper for at benytte sit kreditkort online
- Forbrugeren ved at shoppen er seriøs og reel
osv..

Du kan lave en lang liste af fordele... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:36

HDam:

følger lige med i tråden

men det er klart en mulighed til B2B salg, tror ikke det er den lysende idé til privat kunder

Og det bygger du på?

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:38

går ud fra at det fungere på samme måde som f. eks Coface, og det bliver meget brugt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:46

HDam:

går ud fra at det fungere på samme måde som f. eks Coface, og det bliver meget brugt.

Yup, men var måske en smule upræcis i mit spørgsmål... Hvad bygger du på, at det ik er en lysende ide til private?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:43

Nu er jeg selvfinansierende og svarer derfor kun ud fra det generelle omkring selve fakturabetalingsmåden og ikke økonomien jf. andre betalingsudbydere.

Fakturabetaling er en udmærket måde at sælge varer på, forbrugerne er så absolut klar til det. Spørgsmålet er så bare om DU er klar til det.

Jeg bruger fakturabetaling proaktivt, ved simpelthen at tilbyde kunden relaterede varer som kan tilbagesendes med vedlagte pakkelabel, og jeg bruger en kartontype (indpakning) som snildt kan genbruges til returforsendelsen. Varerne går i PD-døgnboksen, og det gør det nemt og bekvemt for forbrugeren, - også ved returneringen.

Afbetaling (typisk 3 fakturarer) giver så absolut et positivt mersalg, og jeg har absolut kun gode erfaringer med fuldbyrdelse af fakturabetaling, men som i al anden forretning skal man jo spore sig ind på hvad kunderne ville finde bekvemt og smart, - og så bruge sit eget købmandsskab omkring princippet "gyngerne og karussellerne" - det er en evig klassiker der altid vil være gangbar.

Man kan jo kaste tusindvis af kroner efter betalingsudbyderne, men det er jo også tilladt at være lidt opfindsom selv.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Det ser faktisk rigtig spændende ud, kunne godt forestille mig at få det integreret på vores webshop, når det er mere udbredt :)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:06

I Sverige er der den fordel for webshoppen og ex. Klarna at man ret nemt kan sende forbrugeren til inkasso for selv små beløb. Kronofogeden.
Konsekvensen for at stå i restance i Sverige for en privat forbruger er absolut ubehagelig. Det varer op til seks år og alle tjekker den liste med højere priser til følge. Det er banklån. Forsikringer med mere der stiger.
Ydermere er svenskerne langt bedre til at betale end danskerne.
Så der skal en kulturændring til i Danmark før det bliver mere udbredt.

Men at sige ting som at det er mere sikkert at anvende sit kreditkort er jo absurt.

Mvh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)