I Sverige vælger omkring 50% af vores kunder denne mulighed. I Danmark er vi nede på 1-2%.
I min optik er Klarna ikke pengene værd her i Danmark. Men i Sverige er det nærmest uundværligt. Vi fornyr ikke vores aftale med Klarna i Danmark og starter først op igen, når markedet er mere modent.
Desuden godkender Klarna forsvindende få af dem der ansøger i Danmark, og afviser mange der søger om at købe for 3.700 på faktura, med henvisning til at de ikke kan købe for så meget på faktura, før de har bevist deres kreditværdighed for at have købt og betalt fakturaer på mindre beløb. (førstegangskunder må ikke købe for alt for mange penge).
Fakturabetaling er derfor slet ikke modent her i Danmark endnu, ud fra vores egen og samarbejdspartneres erfaring. Med mindre man selvfølgelig har virkelig virkelig mange produkter, som sælges bredt og man omsætter for meget store beløb dagligt. Så tror jeg godt at de 1-2% kan have sin berettigelse.
Men man skal lige overveje om betalingsmuligheden overhovedet vil give mere salg - og om det mersalg, berettiger den relativt store udgift det er at tilbyde faktura.
Personligt kan jeg ikke se fidusen overhovedet - jeg har alligevel altid min tegnebog med div. kreditkort i nærheden, og det er absolut den sikreste form for netbetaling, set fra et forbrugersynspunkt. Så nej, jeg ville aldrig handle på den måde. Og glem ikke, at der også er sikkerhed for shopejeren ved at sælge på kreditkort (godt nok ikke 100%, men alligevel).
Personligt kan jeg ikke se fidusen overhovedet - jeg har alligevel altid min tegnebog med div. kreditkort i nærheden, og det er absolut den sikreste form for netbetaling, set fra et forbrugersynspunkt. Så nej, jeg ville aldrig handle på den måde. Og glem ikke, at der også er sikkerhed for shopejeren ved at sælge på kreditkort (godt nok ikke 100%, men alligevel).
At sælge på faktura er meget mere sikkert, end at sælge på kreditkort... Så at skrive ovenstående, det bunder vel i uvidenhed om servicen?
Nej - jeg kender ikke servicen, men jeg er fint tilfreds med at tilbyde betaling med forskellige former for kreditkort i butikken, og jeg har - som nævnt - svært ved at se fordelen for forbrugeren.