Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er tag clouds skadelige?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lige set http://www.seomoz.org/blog/6-changes-every-seo-should-make-before-the-over-optimization-penalty-hits-whiteboard-friday

og er nu kommet til at tænke på om tag clouds kan være direkte skadelige for en hjemmesides placering på Google?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:12

Det kan det i hvert fald være hvis brugt forkert.

Især hvis du har mange tags, hvorved du får et bæst af en tag-cloud, kan det være "skadeligt". Google har tidligere meldt ud, at over 100 links på en side ikke er velset (og i øvrigt aldrig vil hjælpe brugeren), og den grænse vil du før eller senere ramme med en tagcloud alligevel.

Desuden spilder du - som jeg ser det - intern linkpower ved at bruge det på tags, der ikke nødvendigvis bringer dig konverterende besøgende

Sidst, men ikke mindst, skaber du i og for sig bare en masse sider med duplicate content og interne links med brugen af tags. Det har jeg skrevet mere om i min tjekliste til Adsense- og affiliatesider; Jeg bruger selv slet ikke tags længere på nogen af mine sider overhovedet.

Med andre ord; De kan meget nemt være skadelige i min optik. ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 14:42

Google har nu siden meldt ud, at de 100 links ikke længere er et element, de ser som afgørende. Det vigtigste er brugeroplevelsen (Som de jo generelt forsøger at målrette deres resulatter mod).

Se matt Cutts tale om det her:

Derudover så har jeg selv fjernet Tag Clousd på nogle af mine sider af netop samme grund - for at teste af, om det har indflydelse på onpage SEO, hvilket jeg har en klar formodning om, at det har.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

Har man en blog og der på hvert indlæg bliver vist en Tag Cloud på hver side/indlæg, så er det nok liiidt i overkanten. Selv for de besøgende og GoogleBot.

Mine tidligere blogs har det fungeret rigtig godt, at smide et link i bunden der hedder "Arkiv". På den side vil alle tags, kategorier osv. blive vist, på en overskuelig måde naturligvis, så besøgende også kunne bruge den til at finde indhold.
Det har virket ret fornuftigt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)