Den er vel bare havnet på en billig server hos Surftown. Jeg har benyttet mig af surftown i over 5 år, men flyttede heldigvis for snart 3 år siden. Siden jeg flyttede har der intet været med min side.
Problemet her har ret sikkert ikke noget at gøre med en langsom apache server, dårlig ping eller lignende i forhold til så mange andres host.
Kigger man lidt på kildekoden, så er det enkelt at se at billeder igennem et phpscript kører ganske fint og hurtigt:
http://podworld.dk/wp-content/themes/goodnews/framework/scripts/timthumb.php?src=http://img.youtube.com/vi/KrNtVz6WeaE/0.jpg&h=340&w=615&zc=1
Det er derfor ret usansynligt det enten er båndbredde eller performance problemer på webserveren der er årsagen, men derimod relateret til den bagvedliggende database og den måde wordpress agerer på, medmindre der virkelig er lavet noget rod i hans wordpress tema i ren php. Som regel er dynamisk scalering af billeder væsentlig hårdere ved maskinerne end det meste af det folk kan finde på at lave i php i et tema (bortset fra databaseforbindelserne) og i dette tilfælde kører den del ganske fornuftigt.
Wordpress er notorisk kendt for at gå amok i SQL forespørgsler og kræver at man holder styr på sine plugins, sætter behørig caching på etc. Det er et helt klassisk scenario at man på en shared db vil opleve den slags hvis hver eneste wp-side sider og spytter 100'vis af SQL forespørgsler (gerne over flere connections) afsted til en DB der måske allerede er belastet af en masse andre wp-sites. Shared DB'er vil altid være belastede uanset hvor god en host man vælger. Hvis de ikke er det, så er det fordi hosten taber penge og sikkert lukker snart. En DB sættes op fordi den skal bruges, ikke stå og lave ingenting med en masse overkapacitet. Problemet er at den skal bruges rigtigt, hvilket de færeste gør når de klasker nogen scripts og CMS'er sammen.
Det virker derfor lidt nollert at sidde og sammenligne forskellige host i sådan en tråd på et overordnet grundlag, da det højst sansynlig er mandens kode/website setup der er årsagen til problemet og ikke hostens kvalitet (Maskiner, opsætning, belastning) som udgangspunkt. Selvfølgelig kan man køre et så simpelt site som podworld helt fornuftigt på en host som surftown. :-)
Størstedelen af gange folk flytter host fordi deres side kører langsom eller lignende, så er det fordi de ikke sætter sig ned og finder ud af hvorfor, men fordi de tror at hosten er "dårlig". Det svarer lidt til at købe et nyt hus og flytte fordi græsplænen er vokset så høj at man ikke kan komme ud i haven, i stedet for bare at klippe den. :-)