Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom hjemmeside

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

René Sejling:
Har prøvet flere af de billige. UnoEuro.com er faktisk det bedste sted jeg har fundet. Surftown, Gigahost er møglangsomme, One.com kan lige gå.

Noget af din oplevelse med UnoEuro kan hænge sammen med den ret korte geografiske afstand til dem fra dig. :)

Har selv ganske gode pingtider fra mine kontorer i Favrskov til UnoEuro's hosting i Aarhus-området.

Dbh. John

Ok, kan være det er svaret på det så :) tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12

Jeg er personligt glad for Surftown og anbefaler dem også til kunder og venner.

Dog! De HAR ikke de hurtigste servere, men det er for mit vedkommende blevet meget bedre! Det kan jo også være fordi der er nogen, der bruger mange ressourcer på din shared server?

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:27

Jeg kan se at du kører wordpress - jeg tror ikke du skal gå så højt op i hostingen i dit tilfælde her, men ganske rigtigt som flere samt suftown selv forslår, frontend optimering - 80% af flaskehalsen på et website performance mæssigt ligger i frontenden, altså komprimering sammenfletning af css, js, html og billeder samt placering af scripts - the fastest HTTP request is the one not made.

Tilbage til menneskesprog - jeg VED dog at wordpress serverside mæssigt kan forbedres EKSTREM ved at benytte plugin'et W3 Total Cache se også wordpress guruen Yoast omtale plugin'et her http://yoast.com/reduce-http-requests-wordpress/ og her " target="_blank">

samt Google's egen Matt Cutts benytter plugin'et - det bliver desuden også benyttet af mattcutts.com, mashable.com, smashingmagazine.com, css-tricks.com, net.tutsplus.com m.fl.

Det kan måske virke en anelse uoverskueligt at konfigurere, her må du forsøge dig lidt frem - men dit site skulle gerne blive mærkbart hurtigere i sidste ende og kunne håndtere LANGT flere samtidige requests.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:
Den er vel bare havnet på en billig server hos Surftown. Jeg har benyttet mig af surftown i over 5 år, men flyttede heldigvis for snart 3 år siden. Siden jeg flyttede har der intet været med min side.

Problemet her har ret sikkert ikke noget at gøre med en langsom apache server, dårlig ping eller lignende i forhold til så mange andres host.

Kigger man lidt på kildekoden, så er det enkelt at se at billeder igennem et phpscript kører ganske fint og hurtigt:

http://podworld.dk/wp-content/themes/goodnews/framework/scripts/timthumb.php?src=http://img.youtube.com/vi/KrNtVz6WeaE/0.jpg&h=340&w=615&zc=1

Det er derfor ret usansynligt det enten er båndbredde eller performance problemer på webserveren der er årsagen, men derimod relateret til den bagvedliggende database og den måde wordpress agerer på, medmindre der virkelig er lavet noget rod i hans wordpress tema i ren php. Som regel er dynamisk scalering af billeder væsentlig hårdere ved maskinerne end det meste af det folk kan finde på at lave i php i et tema (bortset fra databaseforbindelserne) og i dette tilfælde kører den del ganske fornuftigt.

Wordpress er notorisk kendt for at gå amok i SQL forespørgsler og kræver at man holder styr på sine plugins, sætter behørig caching på etc. Det er et helt klassisk scenario at man på en shared db vil opleve den slags hvis hver eneste wp-side sider og spytter 100'vis af SQL forespørgsler (gerne over flere connections) afsted til en DB der måske allerede er belastet af en masse andre wp-sites. Shared DB'er vil altid være belastede uanset hvor god en host man vælger. Hvis de ikke er det, så er det fordi hosten taber penge og sikkert lukker snart. En DB sættes op fordi den skal bruges, ikke stå og lave ingenting med en masse overkapacitet. Problemet er at den skal bruges rigtigt, hvilket de færeste gør når de klasker nogen scripts og CMS'er sammen.

Det virker derfor lidt nollert at sidde og sammenligne forskellige host i sådan en tråd på et overordnet grundlag, da det højst sansynlig er mandens kode/website setup der er årsagen til problemet og ikke hostens kvalitet (Maskiner, opsætning, belastning) som udgangspunkt. Selvfølgelig kan man køre et så simpelt site som podworld helt fornuftigt på en host som surftown. :-)

Størstedelen af gange folk flytter host fordi deres side kører langsom eller lignende, så er det fordi de ikke sætter sig ned og finder ud af hvorfor, men fordi de tror at hosten er "dårlig". Det svarer lidt til at købe et nyt hus og flytte fordi græsplænen er vokset så høj at man ikke kan komme ud i haven, i stedet for bare at klippe den. :-)

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:34

Oscar har helt ret, godt skrevet - og lige netop wordpress's database helvede tager W3 Total Cache plugin'et sig også af - hvis altså din host tillader det. først dér ville jeg vurdere hostingen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Det er korrekt at Wordpress måske laver mange SQL forespørgelser, og det er måske også her problemmet ligger. Dog vil jeg lige nævne at stock wordpress uden nogle plugins faktisk er rigtigt optimeret angående SQL forespørgelser (for et så "generelt" CMS), og der går sindsygt mange ressourcer i hele tiden at forbedre SQL performance.

Men som der også bliver nævnt er det nok plugins der er problemet.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:54

Jacob Hansen:
Det er korrekt at Wordpress måske laver mange SQL forespørgelser, og det er måske også her problemmet ligger. Dog vil jeg lige nævne at stock wordpress uden nogle plugins faktisk er rigtigt optimeret angående SQL forespørgelser (for et så "generelt" CMS), og der går sindsygt mange ressourcer i hele tiden at forbedre SQL performance.

Wordpress er et fantastisk system og vi bruger det til alt hvad der ikke er applicationsrelateret i Ubivox. Dvs hjælpesites, frontendsites, landingpages etc. Til prisen er der intet der kan slå fleksibiliteten og udviklermiljøet omkring det. Ingen tvivl om det.

Det kan dog hurtigt blive klistret til af alt for meget 3. parts kode fordi man bliver fristet til at prøve alt muligt af, og så løber man lynhurtig ind i problemer hvis man ikke er tekniker og kan debugge et dårligt plugin eller lignende. Derfor ender mange i samme situation som Podworld og tror det er hosten der er problemet.

Bare lige for at undgå evt. misforståelser om at jeg ikke skulle kunne lide wordpress. Jeg synes wordpress med de seneste versioner er det bedste der er sket small-biz verdenen på nettet i rigtig mange år hvad angår self-hosted løsninger. :-) 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:19

Podworld:

Vores side, Podworld.dk er usædvandlig langsom, og har været det noget tid. Vi har spurgt Surftown, hvor siden ligger, om hvad der kan være galt, og de mener det fordi vi bør komprimere billederne mm. som vi har på sitet, og det er jo muligt at de har ret, men vi har også hørt at surftown ikke er de bedste.

Derfor vil vi blive glade hvis der er nogen der kan komme med forslag til hvad vi kan gøre og evt. hvilken udbyder der er bedst når det gælder host af en side som vores.

På forhånd tak!

Podworld.dk

Jeg vil ikke komme med så meget analyse af din hjemmeside her, men her kan du lige læse lidt om hvad du bør gøre ved en langsom hjemmeside. Næsten uanset host er det typisk hjemmesiden den er gal med, og det gælder nu engang også i dit tilfælde. en lille hurtig test på pingdom, viser at ventetiden er enormt stor, hvilket tyder på at det er genereringen af den html som brugerens browser skal fortolke der tagr tid at kompilere, og det er der råd for ;)

http://www.antphilosophy.com/wordpress-hjaelp-load-hastighed/

http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hastighedsoptimering/
http://www.ktj-media.dk/blog/test-hjemmesidens-hastighed/

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Podworld.dk Skrevet kl. 16:19

1000 tak for de mange svar :-) Kigger lige på dem.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 16:26
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)