Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Langsom hjemmeside

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Podworld.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores side, Podworld.dk er usædvandlig langsom, og har været det noget tid. Vi har spurgt Surftown, hvor siden ligger, om hvad der kan være galt, og de mener det fordi vi bør komprimere billederne mm. som vi har på sitet, og det er jo muligt at de har ret, men vi har også hørt at surftown ikke er de bedste.

Derfor vil vi blive glade hvis der er nogen der kan komme med forslag til hvad vi kan gøre og evt. hvilken udbyder der er bedst når det gælder host af en side som vores.

På forhånd tak!

Podworld.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:31

Podworld:
de mener det fordi vi bør komprimere billederne mm. som vi har på sitet, og det er jo muligt at de har ret

Det har de ret i.

En hurtig test med det fantastiske tool Smush.it gav et tip, om at der på jeres forside kan spares 51.23 KB, hvilket da er en hel del. :)

Der er flere andre optimeringstiltag, I med fordel kan igangsætte.

Nogle vil måske have en anden mening om det. Men Surftown er vist ikke meget værre end så mange andre af hostingudbyderne i samme lave prisklasse.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:33
Man får, hvad man betaler for. Og betaler man meget lidt, så får man også meget lidt. Mig bekendt er Dandomain de eneste, der ikke sælger den samme serverplads flere gange.

Læs engang www.kreativpartner.dk om Hosting. Jeg har prøvet at gøre et lidt indviklet emne nemmere at forstå ved at bruge nogle billeder.

Mvh Christina
KreativPartner
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:34

http://gtmetrix.com/ fedt værktøj!

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:36

Christina...Det var da noget af en påstand, jeg kender mange hostingfirmaer som ikke sælger serverpladsen 2 gange. Det kan godt være de meget billige gør, som surftove, one, cliche mf.l .

Mvh Jimmi

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:36

Den er vel bare havnet på en billig server hos Surftown. Jeg har benyttet mig af surftown i over 5 år, men flyttede heldigvis for snart 3 år siden. Siden jeg flyttede har der intet været med min side.

Jeg flyttede enda til en billig udbyder Gigahost men der køre alt upåklageligt. Til .com domæner benytter jeg iPage.com det spiller maxYes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36

Et andet værktøj der kan bruges til at finde ud af hvorfor ens side loader langsomt er tools.pingdom.com 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har prøvet flere af de billige. UnoEuro.com er faktisk det bedste sted jeg har fundet. Surftown, Gigahost er møglangsomme, One.com kan lige gå. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:49

René Sejling:
Har prøvet flere af de billige. UnoEuro.com er faktisk det bedste sted jeg har fundet. Surftown, Gigahost er møglangsomme, One.com kan lige gå.

Noget af din oplevelse med UnoEuro kan hænge sammen med den ret korte geografiske afstand til dem fra dig. :)

Har selv ganske gode pingtider fra mine kontorer i Favrskov til UnoEuro's hosting i Aarhus-området.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Umiddelbart siger min værktøjer at det er det indledende request til HTML'en der er sløvt, ikke så meget dine billeder og javascripts etc (dvs statiske filer).

Det kunne tyde på at din wordpress har lidt svært ved at få genereret siden pga mange databaseforespørgsler, en langsom database eller lignende.

Den umiddelbare hurtige løsning er at få installeret noget caching på din wordpress f.eks. w3 total cache eller lignende, så databasen kun skal kontaktes når der er ændringer til siderne.

Generelt er databaser hos billige hosts ganske belastet med mange forskellige typer forespørgsler og derfor ikke særlig optimeret til noget bestemt. Det kan godt være du får lidt bedre hastighed ved at flytte, men det løser ikke problemet med at din wordpress formodentlig er blevet proppet op med for mange plugins og mærkelige kodestumper der belaster systemerne, mere end nødvendigt.

En generel regel ved optimering af den slags kode er altid at overvåge de enkelte komponenter og se hvor belastningen ligger henne og optimere på de enkelte dele, i stedet for at antage at det er maskinerne eller lignende hardware der er årsagen. Som regel kan der hentes rigtig meget hjem ved optimering og gennemgang af kode m.v.

I dit tilfælde er det ret tydeligt at det er genereringen af din side der er sløv (tager et par sekunder) og da det er en wordpress blog er det typisk pga for mange eller for dårlige plugins der skal hente data fra en database etc.

Som udgangspunkt vil man fjerne det man ikke skal bruge og er det stadigvæk langsomt så sætter man en cache på. Så er det i det mindste kun langsom for den første besøgende som generere cachen efter en eventuel ændring. De fleste websites har sjældent brug for at opdatere sig ved hvert eneste request, men desværre er caching en disciplin som er gået lidt fløjten de senere år, hvor man langt hen af vejen bare har proppet mere ram osv i maskinerne og glemt forskellen på statisk og dynamisk indhold. Det er især noget man hurtigt risikerer at mærke på en shared host.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)