Jeg har lige set på boston globe. |
Det hedder responsive design og det er der flere og flere der benytter sig af
og her er et sample og forklaring hvordan man gør det :) |
Det ser rigtig godt ud! Når vi nu er i gang med at 'dele', så ved jeg ikke om den her allerede er smidt op andre steder: Prøv at navigere lidt rundt der, og se hvordan den er bygget. Det ser sa.... også godt ud! |
Jep, det hedder responsivt design som de andre også skriver. Jeg har implementeret det samme på en hjemmeside til en advokat i Viborg - prøv at resize siden og se menuen og grafikken skifte størrelse og placering. Når man kommer ned i lille format, så pakkes menuen sammen til en drop down menu, perfekt til mobil browsing.
Ja, men det er så lavet i Flash - en HELT anden teknologi. Ikke om jeg begriber, hvorfor de har valgt den platform til et corporate site i vore dage. Det er at skyde sig selv i foden og gør en del ting mere kompliceret mht. fx. søgemaskineoptimering. Jeg har udviklet store flashløsninger siden 1999 men ville aldrig vælge Flash til et komplet corporate website i dag. Specielle dynamiske eller animerede elementer på et website ja, men ikke komplette websites medmindre de mere er i retningen af kampagnesites eller spil. Der er html5 / css3 / js langt mere effektivt i dag. Ser man på Cubo sitet via en iPad så har de godt nok lavet en mobilversion i html, men man får en php-fejl når man klikker videre fra hovedsiden. Det er altså ikke optimalt. |
Lars: Nej jeg tænkte faktisk det samme m.h.p. mobilvisning - hvordan de lige havde fixet den. Men fik ikke kontrolleret, og så kom det i glemmebogen. Tak fordi du løste det ;) Vil dog sige ja, det er lidt for dårligt der så er fejl på mobilversionen.. Du har nok ret med søgemaskineoptimeringen, men tror ikke det Hr. og Fru Danmark der søger på Google efter "arkitektegnede huse" - som Cubo stiler efter som målgruppe, men derimod de lidt større licitationer der bliver udbudt som de vil have fingrene i :) - Jeg er ihvertfald ret sikker på at en omgang SEO ikke ville kunne betale sig for dem. |
Kasper, det kan du ikke mene. Er en hjemmeside ikke søgemaskineoptimeret så kan du heller ikke køre AdWords på den. Vi taler altså om een hjemmeside, der ikke "Eksisterer" på Internettet fordi den ikke dukker op. Derimod vil der dukke andre op på "dine" søgeord i stedet. Venlig hilsen, Christian |
Jo det kan du tro jeg mener! SEO passer ikke til alle formål! CUBO arkitekter er ikke et firma man behøver finde på Google, når man søger efter "arkitekt" eller "arkitektegnede huse", eller måske noget helt tredie. De har et omdømme i branchen, og dét er nok til at de har fremdrift hvor mange andre afskediger folk på stribe. Som jeg skrev, så er det jo ikke Hr. og Fru Danmark der søger på internettet, som skal finde frem til CUBO - det kunne jeg forestille mig de slet ikke gider beskæftige sig med. Derimod er de med i så mange andre licitationer og konkurrencer, som er sendt i udbud. Så jo, jeg mener at det ikke er alle der behøver komme forrest på Google. hvis man bare har sin reklame eller omdømme på plads i andre sammenhæng! ... At de så bruger en forhistorisk teknologi til deres hjemmeside, er en anden sag - og du har sikkert ret når du siger det ikke holder. Men det ændrer ikke på jeg synes den ser rigtig fed ud hjemmesiden, og helt sikkert en man vil huske, blandt alt det andet crap der ligger på nettet. |