Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konstruktiv kritik af webshop samt ideer til markedsføring!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i dag lanceret www.lillepot.dk sammen med Dorthe Rocha ejer af Lillepot.dk en børnetøjs forretning i Randers.

Vi vil rigtig gerne have tilbagemeldinger, især fra primær målgruppen: Kvinder (18 - 38). Vi høre selvfølgelig også gerne fra andre :)

Det vi søger er svar på:

- Design / Brugervenligheden / Overblik

- Trust (Får du lyst til at handle med os?).

Da vi ved, at der er mange andre "børnetøjs" butikker og selvstændige her på Amino, og at det er et hårdt marked, vi vil dog rigtig gerne høre fra jer alligevel.. Vi er især interesseret i, hvilke markedsførings kanaler i har haft succes med, her tænker vi især på "bannerannoncering"...Hvis der da er nogle der vil dele :)

Ville det f.eks. kunne betale sig at benytte: www.trendsales.dk - i forhold til målgruppen? Nogle der har erfaringer med det?

Da vi gerne vil give butikken en rigtig god start, har vi i morgen planer om at lancere, 2 kampanger, som skal spredes via Facebook, twitter og evt linkedin:

- Vi udlodder 4 gavekort af 500,- til webshoppen, til alle dem der handler i butikken den 1 måned.

- Via rabatkoden: rabat10 - får du 10% på din samlede ordre.

De to budskaber vil også blive lagt i en "popup" på forsiden af lillepot.dk...

Hertil planlægger vi en spredning af en pressemeddelelse via presswire.dk

Vi vil rigtig gerne høre, hvis der er nogle, der kender nogle gode netværk ol. vi kan sprede det glade budskab i.

Vh Daniel og Dorthe.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 21:07

Hej Daniel,

Jeg falder lidt uden for din målgruppe, da jeg er mand. Men må tit lægge øre til konens brok over børnetøjs webshops. Og hun gider IKKE betale fragt. Jeg kan godt forstå at det er et problem at tjene penge, hvis ordrerne er for små. Men der er flere løsninger på en shop uden fragt.

1. gynger og karuseller. Ind i mellem kommer der bare en ordre hvor du taber penge. Men du får ordren og kunden husker dig.. Måske..

2. Sæt avancen lidt op.

3. Drop de billigste varer. Lad andre rode med det skrammel. Der er ikke penge i det.

4. Optimer din logistik og find pengene her.

5. Beregn fragt af ordrer under x kr. Så køber kunderne måske lidt ekstra for at komme over grænsen.. Det giver måske lige et stykke tøj eller to ekstra.

Selve shoppen.

Jeg har to drenge på 2 og 3 år... Jeg var lige ved at tro at der ikke var noget tøj til dem. Indtil jeg så at den gruppe lå laaangt nede på listen. Den liste er alt for lang. Det må kunne løses med nogle undergrupper. Få i hvertfald sortere i rækkefølgen så det er logisk.

Marketing er ikke min stærke side...

Hvis du vil give lidt igen. Så se på www.movement.dk Det er helt sikkert ikke perfekt, så kritik modtages! :-)

Held og lykke!!

vh Mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:37

titlen udnyt den bedre der står børnetøj børne tøj og ingen andre ord i titlen forsiden udnyt det bedre skrive flere kerne ord i titlen der kan vises op til 70 tegn i titlen til google så udnyt det

jeg får et indtryk med domæne valg og titlen i første om gang det er meste børnetøj der er på siden , men når kigger på siden under menuer er der  rigtigt  meget tøj til far og mor , jeg må erkende nogle gange er jeg lidt forvirret når  man er på siden for nogle gange er både voksne tøj og børnetøj på samme side , det forvirre klart folk

den mørke grå farve ovenpå lidt mørk farve i menuen øverste på siden er meget svær at læse , det kræver i hvert fald vis den skal kunne læses nemt du sider et meget lyst sted.

kontakt siden sæt gerne der en kontaktformular derved er det lettere at kontakte jer.

social medier kan jeg slet ikke se på siden google plus især da det betyder noget i google er vigtigt at sætte hurtigt på siden så du kan få nogle google likes og facebook og twitter kan også være en fordele på siden

markedsføring er der lidt tips og ideer i denne her tråd http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 09:41

Hej Mikkel,

Hehe, det kender jeg alt for godt!

Vi har indtil for 3 dage siden, kørt med gratis fragt. Det blev droppet. Da der er tale om rigtig mange penge. Istedet har vi lavet en regle om at "køber man for over Kr. 500,- så er fragten gratis" Hertil, har vi lavet en kampange, sådan alle kunder den første måned, fra idag, får 20% på varerkøb:

Rabatkoden: lillepot20

Så mange af dine punkter, har vi faktisk implementeret :)

Lillepot, sælger ikke billige varer, det er kvalitets mærker der føres. At der er en enkelt billig varer eller to, det er så hvad det er. Men næsten alt sammen er mærkevarer, dog til fornuftige net priser.

Vi vil i nærmeste fremtid, kigge på menustrukturen, se om vi kan inddele den i måske 4 -8 hovepunkter.. man så kan arbejde sig ned i.

Mht > Movement.dk så er det en rigtig fin side :) Jeg kan rigtig godt lide cases siderne, med gallerierne...Og så det jo nogle rigtig fede produkter til kontormiljø.. bare man havde råd til det! :D

Mikael,

Hvis en børnetøjs forretning skal udvidde varer sortiment, er det jo genialt, at der udviddes med tøj til kvinder, da det er primær målgruppen, der finder tøj til deres børn, og samtidig kan finde tøj til dem selv.

Kontaktformularen er fjernet, da der aldrig er nogle der benytter den.

Jeg vil helt sikkert ligge google + på siden, det kunne godt betyde noget, på sigt.

Mht, det link du referer til, er jeg helt vild med: opensiteexplorer.org - Det er smart :)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:55

Hey Daniel. 

Flot shop, ser nydeligt ud. 

Lige en kort detalje: "Hvis du bestiller inden" counteren mangler enheder, dvs. der står ikke det er timer. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej¨

Tillykke med shoppen.. Grafisk der den rigtig fin og indbydende ud, - superfedt! - Men før i begynder at gøre noget som helst mht. markedsføring af shoppen, skal i få styr på teknikken!

I har i skrivende stund 2990 sider indexeret i google.. så mange varer i har i vist ikke? hvis du laver en site søgning på domænet (site:domæne.dk) i google, så kan du se hvad der er indexeret, så kan du lige bruge en halv time på at kigge det igennem, og se om du synes det er ok. Det tror jeg ikke dy synes.. Bla optræder der rigtig mange resultater der indholder dette parameter: "orderby=price&orderway=desc" - der leder til en 404 side.. og det er bestemt ikke noget der bekommer google vel, med så mange 404 sider... men noget robot.txt skal der lukkes ned for det..

Derudover når du bladrer igennem, så er der over 600 sider der allerede er røget i supplerede index.. det indhold med duplikeret indhold, at indhold som ligger på flere url'er.. uden at være gået i detaljer, kan jeg forstille mig at du har samme vare til at ligge i flere kategorier.. det du'r ikke m.m. du med et såkladt

"canonical tag" får fortalt søgemaskinerne hvilken der er originalen, og det skal gøre med omtanke, ellers kan det gå helt galt for dig/jer..

Bedste råd til jer, må være at få fat i en der ved noget om seo, før i gør noget som helst andet markedsføringsmæssigt, og får lukket ned for de DC problemer i har/ får..

for alle første vare jeg for sjov tjekkede - denne http://www.lillepot.dk/h-relastik-med-s-lv-glimmer-stjerne.html er / var ikke indexeret.. (det bliver den nok nu..;-))

Men bortset fra det er det en rigtig fin shop!:D

/Ulrik

Olymp

Fra Hørsholm
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 53
Fra  Movement Møbler A/S Skrevet kl. 10:24

Hej Daniel,

Så kom konens respons! Hun er ikke til mærketøj... Så hun flader uden for kundegruppen..

Men at det er fragtfrit ved ordre over 500 kr fremgår ikke af forsiden. Kun de 50 kr i fragt. Så hvis i vil kommunikere det kunderne, så skal skiltet med fragt 50 kr laves om. :-)

Ang. movement.dk Ja, så er vi også en mærkevare shop. Men vi har samtidig mulighed for at levere nogle billigere alternativer. Ideen med shoppen er at bygge videre på vores eksisterende forretningsgrundlag. Movement er en erhvervsforhandler, som primært sælger igennem personlige relationer mellem vores sælgere og kunder. Men jeg er blevet mega træt af små kunder der ikke kan finde ud hvilken stol de skal have og spørger stolpe op og stolpe ned. Nu får kunderne at vide at de kan se på vores webshop. :-) Og så sælger vi jo med et argument om at det kan betale sig at købe kvalitetsmøbler. Der er rigtig mange der har rygproblemer. De vil ofte kunne hjælpes meget, hvis de får en ordentlig stol og et sidde ståbord. Jeg er selv en af dem. :-) Prøv lige at regne på hvor mange sygedage med ondt i ryggen der skal til at betale en stol til 4.000 kr.. Læg så til at du får en glad medarbejder. And we are in business!!! De dyre designer ting er et hit hos advokater og andre der gerne vil betale for den slags.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:38

Hej med jer.

Jeg synes at det er en fin shop overordnet set. Jeg synes indkøbskurven er for langt væk/for lille.

Og så vil jeg gerne med det samme vide hvad I kan gøre for mig som alle de andre børnetøjs shops ikke kan. Hvorfor skal jeg handle hos jer? I skal hele tiden huske at kommunikere den værdi som i tilfører mig hvis jeg køber hos jer. Mange af jeres billeder er uskarpe og det ville tænde mig af i en købssituation. Billederne på en webshop er uhyre vigtige og det som skal sælge varen. 

Jeg ville på sigt ofre hvad det koster at få taget rigtig fine packshots af jeres varer. Jeg ved at det gøres for 80 kr. pr. billede incl lyssætning og fritlægning. Det er en dyr post, men tror ikke at I kan undgå det.

I kan med fordel reklamere/blive nævnt på babybusiness, juniorbusiness, børn i byen og luvaville evt.

Rigtig god fornøjelse og Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57

Meget simpel.

Lækkert design.

Her er mine kritikpunkter:

Der er et eller andet ved den "fragt-merkat" der som jeg ikke bryder mig om, prøv at lav den uden det buk der. (det minder mig om gratis design som man kan hente fra nettet)

Kategorimenuen er der noget "fladt" over, kedeligt om man vil. Prøv at ændre skrifttypen og centrer det i boksene.

Korttyperne syntes jeg enten du skal få lavet en grafisk version af, i den lyse farve som teksten på siden også har (det kan jeg godt gøre for dig, hvis det er - skriv pb). Og så skal de måske ud i siden af bjælken. Eller også skal de bare fjernes fra toppen og sættes ned i bunden, hvor der er meget bart.- Der skal i hvert fald bare gøres noget ved dem.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00

Lige en lille rettelse!

Skriften i kategorimenuen, skal IKKE centreres.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)