Vi har i dag lanceret www.lillepot.dk sammen med Dorthe Rocha ejer af Lillepot.dk en børnetøjs forretning i Randers. Vi vil rigtig gerne have tilbagemeldinger, især fra primær målgruppen: Kvinder (18 - 38). Vi høre selvfølgelig også gerne fra andre :) Det vi søger er svar på: - Design / Brugervenligheden / Overblik - Trust (Får du lyst til at handle med os?). Da vi ved, at der er mange andre "børnetøjs" butikker og selvstændige her på Amino, og at det er et hårdt marked, vi vil dog rigtig gerne høre fra jer alligevel.. Vi er især interesseret i, hvilke markedsførings kanaler i har haft succes med, her tænker vi især på "bannerannoncering"...Hvis der da er nogle der vil dele :) Ville det f.eks. kunne betale sig at benytte: www.trendsales.dk - i forhold til målgruppen? Nogle der har erfaringer med det? Da vi gerne vil give butikken en rigtig god start, har vi i morgen planer om at lancere, 2 kampanger, som skal spredes via Facebook, twitter og evt linkedin: - Vi udlodder 4 gavekort af 500,- til webshoppen, til alle dem der handler i butikken den 1 måned. - Via rabatkoden: rabat10 - får du 10% på din samlede ordre. De to budskaber vil også blive lagt i en "popup" på forsiden af lillepot.dk... Hertil planlægger vi en spredning af en pressemeddelelse via presswire.dk Vi vil rigtig gerne høre, hvis der er nogle, der kender nogle gode netværk ol. vi kan sprede det glade budskab i. Vh Daniel og Dorthe. |
Hej Daniel,
Jeg falder lidt uden for din målgruppe, da jeg er mand. Men må tit lægge øre til konens brok over børnetøjs webshops. Og hun gider IKKE betale fragt. Jeg kan godt forstå at det er et problem at tjene penge, hvis ordrerne er for små. Men der er flere løsninger på en shop uden fragt.
1. gynger og karuseller. Ind i mellem kommer der bare en ordre hvor du taber penge. Men du får ordren og kunden husker dig.. Måske..
2. Sæt avancen lidt op.
3. Drop de billigste varer. Lad andre rode med det skrammel. Der er ikke penge i det.
4. Optimer din logistik og find pengene her.
5. Beregn fragt af ordrer under x kr. Så køber kunderne måske lidt ekstra for at komme over grænsen.. Det giver måske lige et stykke tøj eller to ekstra.
Selve shoppen.
Jeg har to drenge på 2 og 3 år... Jeg var lige ved at tro at der ikke var noget tøj til dem. Indtil jeg så at den gruppe lå laaangt nede på listen. Den liste er alt for lang. Det må kunne løses med nogle undergrupper. Få i hvertfald sortere i rækkefølgen så det er logisk.
Marketing er ikke min stærke side...
Hvis du vil give lidt igen. Så se på www.movement.dk Det er helt sikkert ikke perfekt, så kritik modtages! :-)
Held og lykke!!
vh Mikkel