Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan affiliate netværkerne gøre som det passer dem ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har i en lille periode afprøvet et nyt affiliate netværk, men til meget stor skuffelse allerede :(

Vil gerne høre om jeres vurderinger og hvad de kan tillade sig.

Jeg oprettede mig hos dem efter de i en tråd herinde opfordrede mig til det, jeg har så desværre bare på den korte tid haft 3 rigtig trælse situationer med dem..

Jeg valgte at køre en kampagne for dem der stod i EU og det hele kørte fint, jeg brugte penge på markedsføring til adwords og alt var fint, men så får jeg at vide at der var fejl i prisen og de trak så pengene retur, what ?

Nå de lovede mig det absolut ikke ville ske igen og jeg bare kunne køre kampagnen igen, igen gik det fint dog med et nedbrud midt i det hele (flere netværker var indblandet) men da det så igen bliver opdateret står jeg igen med den fejl at jeg har tjent 1/4 af det jeg havde før nedbrudet igen fordi de siger det var en fejl.

Jeg tænker bare hvem skal betale mit underskud i deres forretning ? skal jeg bare sige okay jeg køre bare kampagner og tager mit underskud på mine skuldre eller burde netværket tage den ?

Den sidste ting er jeg har kørt en kampagne for dem hvor der pludselig bliver lukket ned grundet trafikken ikke er god nok, men om de så også trækker de penge har jeg intet svar fået fra dem, hvordan kan min trafik være for dårlig når netværket har godkendt min side hos dem efter 3 døgn ?

Er så total indebrændt og føler mig pisse dårlig behandlet af dem, øv man ikke kan nævne mere om dem

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:38

Min erfaring med dem er, at de i hvert fald gør som det passer dem.
Er du stor nok kan du stille krav og true med at tage din business over til en af deres konkurrenter - men er affiliate blot en lille ekstra indtægt for dig, ja så er du desværre en lille fisk.

Selvsagt er der noget jura som spiller ind her og måske kan give dig rettigheder, men 1) det koster dyrt at få ret i retten, og 2) du har med garanti skulle oprette dig som firma og godkende deres forretningsbetingelser. Læser du dem nøje står der altid en stribe forbehold.

Med andre ord, ja de kan opføre sig som de vil, med mindre du er så stor en aff. partner, at du direkte kan ses på deres bundlinje :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare kom videre. Der er masser af fjolser i Verden. Det kan du ikke lave om på, og du kan ikke forbedre dem, så bare glem dem og kom videre med at finde de dygtige samarbejdspartnere.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:04

Ja det er jo nok desværre sådan det er når det er b2b :( flere snakkede godt om dem, men hver sin smag..

Jeg har igår også flyttet alle mine kampagner tilbage til dem jeg har fundet mest stabile (mikkelsen) og har været rigtig glade for dem..

Jeg har lavet en anmeldelse af dem på trustpilot og så må jeg nok bare videre..

Om jeg ser mit udestående på ca 4000,- er jo så en anden sag..

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:13

Jeg tror godt jeg ved hvem du taler om. Jeg har ikke selv haft problemer med det netværk, men generelt må man sige at affiliate branchen er lidt lovløs på den måde. Leads kan blive slettet og tilgodehavender tilbageholdt under henvisning til fejl, manglende kunde betaling, fejlagtig tracking osv. Der sker næppe noget på den front før nogen vælger at trække det i retten.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:08

Hej Erik

Må jo desværre ikke nævne navne men de starter da med G :)

Ja de kan vel skrive sig ud af det meste, men der burde være grænser. 

Handler jeg B2B kan jeg jo heller ikke sige folk skal indbetale penge til mig og med småt gemt godt væk at ikke alle ordre alligevel bliver afsendt, synes det er lidt på vippen til bedrageri!!.

Hvorfor skal affiliate netværkerne være fredet, men alle andre bliver anmeldt ved mindste brud ?

Driver man en virksomhed lever man sku varen i min verden, hvorfor er denne verden så fredet, noget må kunne gøres det er trods alt os der ligger penge/tid i markedsføring af andres produkter

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:59

Jeg snakkede igår med dem om problemet og fik en længere snak med dem, der skulle nu være styr på det hele.

Så nu står den egentlig bare på om vi fortsætter samarbejde eller hver til sit, men trådende er reddet ud.

God dag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)